PDA

Volledige versie bekijken : Stagiaire? Co-Moderator BD-Challenge

LesC
23 mei 2012, 11:23
Een aantal onder jullie hebben reeds met mij kennisgemaakt, zij het in de meeste gevallen virtueel, via een PB of een email. Hetzij als Moderator op het BelgiumDigital-forum waar ik al een hele tijd actief ben, hetzij als co-Moderator in de BD-Challenge en dat sinds heel kort.

Het is over het laatste dat ik wat wil vertellen.
Totnogtoe werd de BD-Challenge uitsluitend gemodereerd door Spooky, die dat altijd schitterend gedaan heeft, en het nog altijd schitterend doet.
Door omstandigheden echter, was Spooky vroeger deze maand genoodzaakt enkele dagen vrij te nemen. En dus moest er een invaller komen. Snel.

Ik houd me al lang met de BD-Challenge bezig; eerst als gewone (anonieme) deelnemer, later als lid (en verslaggever) van de werkgroep BD-Challenge. Maar de Challenge modereren? Zou ik dat wel kunnen?
De Moderator heeft immers heel wat in het oog te houden:
- de foto's moeten beantwoorden aan alle BD-Challenge rules (en vaak wordt er gezondigd tegen b.v. ontbreken van datum van opname, schending van het anonimiteitsprincipe, te grote of te kleine foto's, archieffoto, enz.);
- er komt toch wat administratie bij kijken en een aantal data om nauwlettend in de gaten te houden;
- om dan nog niet te spreken over het volgen van de commentaren, het geven van een 'faire' rating, enz.

Kortom: de BD-Challenge Mod moet alomtegenwoordig zijn.
Dus: ik herhaal m'n vraag: zou ik dat wel kunnen? :eek:

Enfin, toen zowel Spooky als de RvB mij vroegen of ik wilde "meehelpen aan het in goede banen leiden" van de Challenge, heb ik meteen toegezegd. Zo goed als Spooky zal ik het niet snel kunnen, maar ik doe m'n best. Mijn aanpak zal iets verschillen van die van Spooky; mijn temperament is immers anders.

Belangrijk is dat de continuïteit verzekerd is, en dat Spooky ook in de toekomst gerust een dagje mag vrijnemen. Maar ik zal altijd blij zijn dat ie terug is. :)

Vanavond 23 mei 23:59 sluit deze Challenge. Daarna worden geen nieuwe foto's meer aanvaard, hooguit eentje als reactie op een mailbericht van één van ons beiden, waarin b.v. bijkomende informatie gevraagd werd.
Onmiddellijk daarna lanceer ik een enquête met 3 thema's voor de komende maand juni.

Stemmen op de huidige Challenge kan nog tot het einde van de maand, meer precies tot 31 mei, ergens in de avond.

We komen elkaar vast nog wel eens tegen!
LesC, co-Moderator BD-Challenge

david_ve
23 mei 2012, 12:57
sterkte? en succes!!

het lukt je wel :G

tantine
23 mei 2012, 13:30
Of jij dat wel zou kunnen???:rolleyes:
Euh...ZEG...natuurlijk zal jij dat kunnen!!!:p

Welkom en ik wens je heel veel succes!!:G:G
Gr Pascale

Sannepoes
23 mei 2012, 15:14
:G Succes!

jaja
23 mei 2012, 17:40
Alles LesC,

Zo een grote meneer als jij dat niet kunnen ...
Veel succes en bedankt voor het waarnemen.

Jaja

Frakske
23 mei 2012, 17:46
Succes Les !

Jij gaat dat ook goed doen dat weet ik wel zeker ;)

filipo
23 mei 2012, 18:59
Veel succes en vooral veel plezier toegewenst LesC :G

Mriya
23 mei 2012, 19:02
Hey juppekes

Veel succes :):G

rooman
23 mei 2012, 19:23
Niets van gemerkt dat we een stagiaire op de BD-Challenge hadden :D
Doe zo voort LesC :G
grts Maddy

marie-anne
23 mei 2012, 20:03
Succes :G

FotoLucky
23 mei 2012, 20:12
LesC, ik wens je hierbij heel veel sterkte toe met deze toch wel zware taak. Doch ik ben er zeker van dat je dat goed en eerlijk zult volbrengen, daar heb ik het volste vertrouwen in.
Succes

LesC
23 mei 2012, 22:59
Dank jullie allemaal! :G
Zoals gezegd: ik zal mijn best doen.
De mei-Challenge is nu afgesloten, voor de juni-Challenge kun je beginnen stemmen.

Sonjabelgium
23 mei 2012, 23:44
Hopelijks niets heftigs/ernstigs met spooky?

Alvast gefeliciteerd met je verworven eer om de bd-uitdaging in goede banen te loodsen!

spooky
24 mei 2012, 09:01
hallo Challengers,

Wat ben ik blij met deze nieuwe co-moderator.

Gelukkig, is hij reeds een volwaardig moderator die me wil vervangen, daar waar het nodig is.

Ik ben zeker, dat LesC een goede aanwinst is, voor een verder goed verloop van de Challenge.

Bedankt, LesC dat U deze taak samen met mij op Uw schouders wil dragen.

bouk
24 mei 2012, 09:36
wens jullie beide succes hoor.
grt,bouk.

Erven
24 mei 2012, 12:50
Willicht geen gemakkelijke taak en één waar er veel inzet en tijd inkruipt, maar ik twijfel er niet aan dat je het "goed" zult doen. :G

vvbelleg
24 mei 2012, 23:57
Succes!

jvs
26 mei 2012, 12:54
waarom zou jij dat niet kunnen, als mod functioneer je toch ook prima....
niet twijfelen aan jezelf, ik zou zeggen....gaan met die banaan!!
suc6!!

LesC
26 mei 2012, 13:02
Bedankt, nogmaals allemaal.
Ben intussen al volop aan het inlopen. Challenge-mod is toch heel verschillend van Forum-mod, hoor. Het eerste vergt veel meer concentratie en nauwkeurigheid. Zoals gezegd gaat het ook om een stuk administratie, en de validatie van de ingezonden beelden gebeurt volgens een aantal vooropgestelde normen.
Neen, hier op het forum is het vaak "natte-vinger-werk". Daar moet je bij de Challenge niet mee afkomen. :D

Jacobs Pascal
26 mei 2012, 13:52
Les je twijfelt aan jezelf omdat je alles zo perfect mogelijk wil zien...
Das een pluspunt vergeet dat niet.

Succes vriend.:G

G-rar
31 mei 2012, 22:08
Suc6 Les! :G

jill.tje
26 november 2012, 20:51
En hoe gaat het nu intussen?
Ik kom hier terecht door nog eens in mijn eigen topics te snuffelen haha!

LesC
26 november 2012, 22:20
En hoe gaat het nu intussen?
Ik kom hier terecht door nog eens in mijn eigen topics te snuffelen haha!

Het lukt wel! :G

jill.tje
26 november 2012, 22:36
Het lukt wel! :G
Goed zo! :)

LesC
27 november 2012, 07:23
Ben je al gaan stemmen? Des te meer (verschillende) meningen, des te beter! :G

jill.tje
27 november 2012, 09:12
Stemmen??? :eek: Waar moet ik gaan stemmen??

LesC
27 november 2012, 15:18
Awel, op de deelnemende foto's in de BD Challenge:
http://challenge.belgiumdigital.com/thumbnails.php?album=18

Alvast bedankt voor je inbreng! :G

jill.tje
27 november 2012, 16:56
Ah datte, ja, um, sinds de nieuwe BD vergeet ik dat eigenlijk... :( :o
Haha, ik ga stemmen Moderator !!