Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afzetterij invoerrechten

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • afzetterij invoerrechten

    Heb afgelopen week vanuit Amerika een accu voor mijn D7000 besteld.
    De totale waarde inclusief reiskosten kwam neer op 58 euro

    Nou is de tnt bij mij aan de deur geweest, ik was niet thuis, maar op het briefje moest ik 23 euro aan de tnt betalen (waarschijnlijk invoerrechten).

    Dit bedrag kan toch niet kloppen? is toch veel te hoog?

    iemand?
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

  • #2
    Re: afzetterij invoerrechten

    en BTW ?
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

    Comment


    • #3
      Re: afzetterij invoerrechten

      Voor zover mijn ervaring is werkt het als volgd:

      Jij koopt buiten de EU, dus je pakje moet bij aankomst ingeklaard worden (behandeld door de douane dus)

      Aan de hand van verschillende criteria word dan een belasting gegeven op het goed.

      Omdat je pakje ergens via een courier in jou thuisland aankomt moet die de pakjes doorgeven aan de douane en ze mogen daar kosten voor aanrekenen. (aanbiedingskosten noemen ze het meestal) meestal +- 10 euro voor klein dingen.

      Daarboven komt dan de belasting die de douane er op zal heffen die is a rato gangbaar btw tarief.
      Soms komt er ook nog een administratieve boete bovenop bij speciale gevallen.

      In de meeste gevallen kom je er met 10 euro aanbiedingskosten van af.
      Soms moet je meer opleggen.

      Thats how it works, is 100% wettelijk.
      Wil je die problemen niet, dan koop je best binnen de EU.
      Meestal zullen die prijzen dan ook iets duurder zijn, maar dat komt ook omdat zij (de verkoper in de EU) ook invoerrechten en zo hebben moeten betalen natuurlijk.

      Volgens de geruchten zou het zijn dat recentelijk alle pakjes van buiten de EU veel strenger gaan gecontroleerd en getaxeerd worden. Of dat laatste waar is weet ik niet.

      Nargja iedereen doet graag een zaakje heh
      Jij koopt lekker goedkoop buiten de EU, de staat wil meerijden op jou winst dus die doen ook een zaakje

      Comment


      • #4
        Re: afzetterij invoerrechten

        Ik bestelde laatst in Amerika voor 130 dollar (rond 95 euro), incl verzenden. Ik moest bijbetalen aan TNT 30 euro, opgebouwd uit 18 euro BTW en 12 euro rembourskosten. (bedragen gemakshalve afgerond)

        In Nederland wordt tussen 22 en 150 euro waarde (incl. verzenden en verzekering!) alleen BTW geheven; boven 150 euro ook douanerechten (invoerrechten); BTW gaat over waarde plus douanerechten (= 2 keer tax). Onder 22 euro is vrij van BTW en douanerechten.

        Soms wil de verkoper je terwille zijn en een wat lagere waarde opgeven.

        Groet Hans.

        Comment


        • #5
          Re: afzetterij invoerrechten

          Ts; voordat je komt klagen eerst eens zoeken en je had het al geweten

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Omdat je pakje ergens via een courier in jou thuisland aankomt moet die de pakjes doorgeven aan de douane en ze mogen daar kosten voor aanrekenen. (aanbiedingskosten noemen ze het meestal) meestal +- 10 euro voor klein dingen.
          idd maar ze mogen eigenlijk dit niet zomaar vragen:

          De koerierdiensten moeten de geadresseerde evenwel de vrijheid laten om eventueel zelf of door een door de geadresseerde vrij gekozen vertegenwoordiger de douaneaangifte te laten verrichten. Indien de bestemmeling zelf de douaneaangifte wil verrichten moet hij er evenwel rekening mee houden dat hij door het gebrek aan technische kennis heel wat tijd kan verliezen om die formaliteiten correct te verrichten.

          U voert goederen in via de Post of via een ander koeriersbedrijf

          Wanneer u goederen via de Post of via een ander koeriersbedrijf (ABX Logistics, UPS, DHL,…) invoert, moeten er uiteraard ook douaneformaliteiten worden vervuld. Doorgaans doet in dat geval de Post of het koerierbedrijf voor u de douaneformaliteiten, maar rekent daarbij wel onkosten aan. Er wordt opgemerkt dat de douane geen uitstaans heeft met de zogenaamde “Douane aanbiedingskosten”, die soms worden gevraagd, zelfs als er helemaal geen inklaringsformaliteiten plaatsvinden. Deze worden door de vervoerder voor eigen rekening geïnd.
          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Thats how it works, is 100% wettelijk.
          Dus niet 100% wettelijk

          Tip aan iedereen nooit iets met een koerierbedrijf(tnt, dhl...) laten verzenden, laat het via de gewone post opsturen en alles boven de €22,- zijn kosten aan verbonden.
          koerierbedrijven zijn gewoon oplichters.

          Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
          ....In Nederland wordt tussen 22 en 150 euro waarde ......
          Dat is voor gans Europa zo
          Last edited by foto4fun; 18 februari 2011, 01:29.
          Never resist temptation or it could go away...
          Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

          Comment


          • #6
            Re: afzetterij invoerrechten

            ja kreeg net van een ander te horen dat die afzetters van een TNT schijnen ook nog een keer 12,50 euro aan administratiekosten te rekenen.
            stelletje dieven
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment


            • #7
              Re: afzetterij invoerrechten

              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              ja kreeg net van een ander te horen dat die afzetters van een TNT schijnen ook nog een keer 12,50 euro aan administratiekosten te rekenen.
              stelletje dieven
              Dan moet je eens met mijn vrienden bij ABX werken ... is al een tweetal jaar geleden, maar pakje uit Hong Kong (modelauto's in mijn geval) ... na drie weken eindelijk bericht dat er kosten op zijn, moest mij met factuur naar Brussel begeven (per mail of fax werd niet aanvaard ?!?!) ... dus mijn printje van paypal gemaakt en ik naar ginder.

              Werd het hemd van mijn lijf gevraagd : oa wat zit er in de doos (die hadden ze toch al opengemaakt ?) waar is dit gemaakt, wat is de waarde ... enz. ... uiteindelijk mocht ik meer dan 70 Euro neertellen ... waarvan 25 Euro dossierkosten EN 8 Euro aanbiedingskosten !

              Ikke dus : "ja, maar ik ben nu toch hier, en heb juist betaald, kan ik het dan niet gewoon meenemen en die 8 Euro gelijk uitsparen ?" ... "Ah nee meneer, dat kan niet hoor", terwijl de doos gewoon 2m verder op een bureau stond hé !

              Heeft nog meer dan een week geduurd voordat het eindelijk thuis afgeleverd werd

              Ik kocht vroeger veel modelauto's uit de VS en Hong Kong ... maar beperk dit nu hoor, altijd prijs tegenwoordig, minstens 10 Euro maar dikwijls een veelvoud hiervan als extra kosten ... dan is je winst door ginder te kopen snel weg hoor.

              Het enige nadeel van in Europa modelauto's te kopen is dat ze meestal pas enkele weken later hier beschikbaar zijn ... en modellen die helemaal niet naar Europa komen ... ja die koop ik dan toch ginder en betaal dan maar hé.

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: afzetterij invoerrechten

                Ben bezig met costuming...
                en laat dus regelmatig dingen afkomen van uit de USA omdat het hier gewoonweg kwalitatief niet te vinden is...
                op een pakje van 850 dollar mocht ik nog eens 189 euro bijbetalen...

                Niks aan te doen, en het risico van het vak...
                heb al keren gehad dat ik op een pakketje van 500 dollar niks betaald heb..

                rare jongens, die douaniers...
                Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                Comment


                • #9
                  Re: afzetterij invoerrechten

                  Ik moest gisteren 62,05 euro betalen voor een pakje met spullen ter waarde van 119 dollar (ze hebben zelfs een factuur gevraagd om de berekening te maken).

                  -BTW import Belgie: 24,80 euro
                  -Formaliteiten : 25,00 euro (dat zijn de kosten om het van Brussel naar Rijkevorsel te sturen, ik mocht het daar ook gaan ophalen, maar dan moest ik er een dagje verlof voor nemen. Bij een bestelling vanuit China betaal ik geen verzendkosten, van Brussel naar Rijkevorsel kost maar liefst 25 euro.)
                  -Kosten voor voorschot: 0,25 euro
                  -Amende Belgische douane: 12 euro

                  Het gaat hier over een pakketje waar ik al flinke problemen heb gehad...
                  Het is al terug in China geweest, eind november heb ik de bestelling terug aangekregen, toen moest ik 10 euro betalen, en gisteren kon ik hetzelfde pakketje een tweede keer gaan ophalen, en moest ik dus 62,05 euro betalen.
                  Die 62,05 euro zou ik de eerste keer al moeten betalen, maar toen is het pakketje door de post hier in Rijkevorsel terug naar China verstuurd omdat er iets mis was met de leesbaarheid van het streepjescode.

                  Nu heb ik dus twee "Magicshine" led-fietslampjes, het tweede heb ik nooit gevraagd, en ook niet betaald. Ik heb alleen de douanekosten betaald... (Ik vind wel iemand die dat tweede lampje wil kopen tegen een zacht prijsje).

                  Eerst had de post een fout gemaakt, en daarna de Chinezen ook nog eens...
                  Het heeft allemaal wel heel erg lang geduurd, de bestelling dateert van juli vorig jaar.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: afzetterij invoerrechten

                    Ik sta echt versteld van de verhalen hierboven..

                    Ik zal die 23 euro maar betalen. Alleen jammer dat ik nu 3 euro duurder uit ben, dan dat als ik de batterij gewoon in mijn eigen woonplaats had gekocht

                    Ga pakketje morgen afhalen bij postkantoor, zal me echt moeten inhouden om zonder vloeken het pakketje in ontvangst te nemen
                    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: afzetterij invoerrechten

                      Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                      Ik sta echt versteld van de verhalen hierboven..

                      Ik zal die 23 euro maar betalen. Alleen jammer dat ik nu 3 euro duurder uit ben, dan dat als ik de batterij gewoon in mijn eigen woonplaats had gekocht

                      Ga pakketje morgen afhalen bij postkantoor, zal me echt moeten inhouden om zonder vloeken het pakketje in ontvangst te nemen
                      De mensen in het postkantoor kunnen er ook niets aan doen.

                      Ik vind ook dat de kosten soms wel erg hoog kunnen oplopen, de btw alleen dat gaat nog, maar ze lappen er zo'n hoge kosten bij dat de BTW soms maar bijzaak is.
                      Ze berekenen de BTW dan zelfs nog niet juist, want er bestaat geen tarief van meer dan 21%. Een bedrag van 119 euro, dat was op het ogenblik dat ik het factuur doorstuurde maar zo'n 98 euro, en dan kan volgens mij de BTW nooit 24,8 euro bedragen (daar heb ik zelfs geen rekenmachine voor nodig).
                      Ik heb daar toen een mailtje voor gestuurd, maar ik heb er nooit een antwoord op gekregen...
                      Wat dat betreft is het zo'n dienst die zich alles kan permitteren, als je teveel reclameert dan ben je in de toekomst helemaal gezien als je nog eens iets vanuit het buitenland bestelt.
                      Ze hebben bij "DSV air and sea" zelfs een hele maand nodig om een simpele berekening te maken, dat vind ik ook zwaar overdreven.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: afzetterij invoerrechten

                        Scsi-usb adaptor: 206 dollar

                        Kwintantie B-post international
                        Kosten voorschot: 0.52 eu
                        Import btw belgie:45.94 eu
                        Belg douanerecht :6.91 eu
                        Formaliteiten :25 eu
                        Totaal:78.37 euro

                        Heb wel nadien een papier gekregen voor boekhouding,waar de meeste mensen dus niets mee zijn,waarin staat dat ik alle taksen betaald heb.
                        Toch tweemaal nadenken alvorens nog iets in de VS te bestellen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: afzetterij invoerrechten

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Ze hebben bij "DSV air and sea" zelfs een hele maand nodig om een simpele berekening te maken, dat vind ik ook zwaar overdreven.
                          volgens de wet zijn ze nog in overtreding ook.
                          Art. 20. Normen en doelstellingen inzake kwaliteit van de dienstverlening.
                          2. Die normen en doelstellingen, verhoogd met de normale inklaringstijd, mag niet minder gunstig uitvallen dan die welke geldt voor vergelijkbare zendingen in hun binnenlandse dienst.
                          En wat je zegt van de berekening kan het soms wel kloppen, weet jij welke wisselkoersen hun hanteren?
                          Dat kan soms het verschil zijn vb;
                          1euro =.. USD....xxxx
                          Paypal.....".......1,33235
                          ING........ ".......1,35550
                          Ebay........".......1,36930
                          Dexia.......".......1.37716
                          .....
                          en als je vb het duurste pakt en vergelijkt met wat jij hebt moeten betalen zal het wel ergens kunnen kloppen, ook onduidelijk bedragen op het pakket kan leiden tot verkeerde bedragen
                          Altijd vragen achter de documenten je hebt er tenslotte voor betaal
                          Never resist temptation or it could go away...
                          Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                          Comment


                          • #14
                            Re: afzetterij invoerrechten

                            Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                            Heb afgelopen week vanuit Amerika een accu voor mijn D7000 besteld.
                            De totale waarde inclusief reiskosten kwam neer op 58 euro

                            Nou is de tnt bij mij aan de deur geweest, ik was niet thuis, maar op het briefje moest ik 23 euro aan de tnt betalen (waarschijnlijk invoerrechten).

                            Dit bedrag kan toch niet kloppen? is toch veel te hoog?

                            iemand?
                            Koop hier in een Belgische zaak, dan kom je dat niet tegen, ook als deze stuk gaat kan je garantie vergeten.

                            Ik heb vroeger zelf in Amerika nog een D2h gekocht, tot er iets aan de lichtmeter kwam, je wil niet weten wat een miserie daarmee is geweest, en het heeft bovendien zes maanden aangesleept, voor mij geen import meer.

                            Comment


                            • #15
                              Re: afzetterij invoerrechten

                              to demeyereg:
                              In mijn geval heb ik dit nergens anders kunnen vinden.Dus niet direkt financieel voordeel gezocht.Ik treur er niet om,ben geholpen.
                              Maar dat wil niet zeggen dat ik er niet even bij stilsta.
                              Trouwens blijkbaar heb je ook al ervaring met dit soort dingen.
                              Maar ik kan je alleen maar gelijk geven.

                              Comment

                              Working...
                              X