Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hardcore-punk show

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hardcore-punk show

    'T gaat em hier om het laten zien van de actie en energie tijdens dat soort optredens...



    f 3.5
    1/15 sec
    iso 3200

    Bedankt voor het kijken en de commentaar...

    Yannick

  • #2
    Re: Hardcore-punk show

    Sorry, maar bij 1/15e sec uit de hand kan je geen scherpe foto's maken, er is dan ook niemand op deze foto scherp. En heb je een flits gebruikt ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Hardcore-punk show

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Sorry, maar bij 1/15e sec uit de hand kan je geen scherpe foto's maken, er is dan ook niemand op deze foto scherp. En heb je een flits gebruikt ?
      Dat er op de achtergrond niemand scherp is is de bedoeling. Er is een flits gebruikt op -1/3 en schuin naar boven gericht.

      Yannick

      Comment


      • #4
        Re: Hardcore-punk show

        Het moment is wel goed gekozen.
        Maar voor mij komt de bassist niet genoeg los van de achtergrond.
        It's not the size that matters, it's how you use it.
        Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

        Comment


        • #5
          Re: Hardcore-punk show

          Iso3200, F3.5, en nog maar 1/15 sec...
          Dit zijn situaties waar je helaas beter je camera niet boven haalt.
          Zelfs flitsen (wat eigenlijk al "not done" is op concerten") kan dit niet meer redden.

          Oorspronkelijk geplaatst door Consiglieri Bekijk bericht
          voor mij komt de bassist niet genoeg los van de achtergrond.
          De achtergrond komt zelfs los door de bassist!

          Mocht je wel genoeg licht gehad hebben, zou een lager camera-standpunt misschien nog een iets interessantere invalshoek gebracht hebben.
          Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

          Comment


          • #6
            Re: Hardcore-punk show

            Oorspronkelijk geplaatst door quint'n Bekijk bericht
            Iso3200, F3.5, en nog maar 1/15 sec...
            Dit zijn situaties waar je helaas beter je camera niet boven haalt.
            Zelfs flitsen (wat eigenlijk al "not done" is op concerten") kan dit niet meer redden.

            De achtergrond komt zelfs los door de bassist!

            Mocht je wel genoeg licht gehad hebben, zou een lager camera-standpunt misschien nog een iets interessantere invalshoek gebracht hebben.
            Ja dit is in een jeugdhuis in de buurt waar tijdens shows altijd zeer weinig licht is (op vraag van de organisatoren ga ik toch fotograferen). Wat betreft flitsers is er niemand die zich er iets van aantrekt of je al dan niet flitst op zo'n show, er speelt niet meteen het soort muzikanten dat gaan staan klagen omdat je in hun ogen flitst (of is er nog een andere reden waarom dit op concerten af te raden is?)

            In elk geval bedankt voor de commentaren, ik zal er in het vervolg rekening mee houden (in de mate van het mogelijke...).

            Yannick

            Comment


            • #7
              Re: Hardcore-punk show

              Zelf heb ik ook meerdere 'partys' gefotografeerd wat zelfs tot 1/3 sluitertijd gaat, 3.5f. Dit is geen probleem mits je niet rechtstreeks doet flitsen en tegen het licht in flits.

              De flits bevriest het onderwerp terwijl de overige tijd bedoelt is om sfeer licht van de achtergrond mee te pakken.

              Comment


              • #8
                Re: Hardcore-punk show

                Waarom heb je f3.5 gebruikt ? Om het publiek ook een beetje in de picture te krijgen, of omdat dat je grootste diafragma is (kitlens) ? Misschien eens een 50 mm f 1.8 lens kopen.

                Dat er niemand zich stoort aan je flash is wschl omdat je de enige fotograaf was ? Er was ook niet bijzonder veel volk blijkbaar en dus allemaal mensen die je kent van de hardcorescene.

                Moest ik als betalende bezoeker naar een concert gaan waar er 10 concertfotografen een krachtige externe flash gebruiken, zou de fun er wel rap af zijn.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #9
                  Re: Hardcore-punk show

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Waarom heb je f3.5 gebruikt ? Om het publiek ook een beetje in de picture te krijgen, of omdat dat je grootste diafragma is (kitlens) ? Misschien eens een 50 mm f 1.8 lens kopen.

                  Dat er niemand zich stoort aan je flash is wschl omdat je de enige fotograaf was ? Er was ook niet bijzonder veel volk blijkbaar en dus allemaal mensen die je kent van de hardcorescene.

                  Moest ik als betalende bezoeker naar een concert gaan waar er 10 concertfotografen een krachtige externe flash gebruiken, zou de fun er wel rap af zijn.
                  Ik heb een 50mm 1.8, maar in een kleine zaal waar hardcore wordt gespeeld is dit (door m'n cropcamera) te lang. En wat betreft die flash, ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen. Er stoort zich daar gewoon geen mens aan, een voorbeeldje achter deze link waar effectief een 30-tal fotografen waren...

                  Maar goed genoeg over flash e.d. ik zal proberen volgende keer wat meer scherpte in de foto te krijgen

                  Yannick

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hardcore-punk show

                    Ik snap wel dat hardcore een aparte scene is, in de reguliere concertzalen moet je niet met een flash gaan fotograferen.

                    Ik vind het ergens ook wel vrij stom dat fans op het podium mogen komen, of zelfs tegen de drums zitten, maar ja, ik zal oud worden zeker ? (Hoewel ik niet echt een punkfan ben op een paar na, was mijn eerste punkconcert in 1986)
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hardcore-punk show

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Ik snap wel dat hardcore een aparte scene is, in de reguliere concertzalen moet je niet met een flash gaan fotograferen.

                      Ik vind het ergens ook wel vrij stom dat fans op het podium mogen komen, of zelfs tegen de drums zitten, maar ja, ik zal oud worden zeker ? (Hoewel ik niet echt een punkfan ben op een paar na, was mijn eerste punkconcert in 1986)
                      Tja da's dan weer smaak Ik snap ook dat artiesten die er hun brood mee verdienen er niet tegenkunnen als jij hun 'job' verstoort met een flits of iets dergelijks. Maar daar draait hardcore niet om, het is het gevoel van samenhorigheid en gelijkheid dat er centraal staat... daarom ook dat het publiek op het podium mag (als er al een is).

                      Maarja dat zijn smaken die verschillen zeker

                      Yannick

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hardcore-punk show

                        Ik kom hier niet zo dikwijls meer kijken wegens gebrek aan tijd en wegens te veel banale concertfoto's, maar dit is één van de betere foto's die hier getoond worden! Sfeer volop en de rest is bull****.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hardcore-punk show

                          Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                          Ik kom hier niet zo dikwijls meer kijken wegens gebrek aan tijd en wegens te veel banale concertfoto's, maar dit is één van de betere foto's die hier getoond worden! Sfeer volop en de rest is bull****.
                          Bedankt voor je reactie

                          Yannick

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hardcore-punk show

                            Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                            Ik kom hier niet zo dikwijls meer kijken wegens gebrek aan tijd en wegens te veel banale concertfoto's, maar dit is één van de betere foto's die hier getoond worden! Sfeer volop en de rest is bull****.
                            Omdat jij het niet eens bent met de meningen, wil dat nog niet zeggen dat het bull**** is.
                            It's not the size that matters, it's how you use it.
                            Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hardcore-punk show

                              foto met ambiance

                              gr.

                              Comment

                              Working...
                              X