Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede lenzen ja of nee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede lenzen ja of nee?

    hey ik heb 2 lenzen op het oog maar zijn deze aan te raden

    Minolta 70 - 200 lens met F: 4.5
    en een minolta 35 - 70 lens met F 4.0

    wat is een goede 2dehands prijs voor deze of zouden jullie geen 2dehands lenzen aanraden?
    en waar moet ik op letten als k toch 2e hands koop

    groetjes

  • #2
    Re: goede lenzen ja of nee?

    Oorspronkelijk geplaatst door glenn-dc Bekijk bericht
    ....
    en waar moet ik op letten als k toch 2e hands koop
    of ze wel op je toestel passen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: goede lenzen ja of nee?

      ja ze passen denk ik wel op een sony alpha 390 maar ik weet dat krasjes belangrijk zijn enz maar verder nog iets?

      groetjes

      Comment


      • #4
        Re: goede lenzen ja of nee?

        Ik veronderstel de AF-mount in elk geval,
        de 35-70 was op de dynax-reeks dan de standaard-zoom en ik zag dat je al een kitlens had, deze gaat al nutteloos zijn voor u. Er zal ook nooit meer dan 25 Euro voor gegeven worden veronderrstel ik.
        De 70-200 was optisch zeer goed maar de scherpstelling zal vrij traag zijn vergeleken met nieuwere objectieven en het zal ook flink doorwegen. Zelf zou ik toch niet meer dan 75 Euro geven voor dergelijk objectief.
        Waarop letten ?
        De coating moet nog intact zijn, geen krassen, zeker geen beschadiging aan de zijde langs de kant waar het objectief aan de body vast moet.
        Op volle opening naar het licht houden en kijken of er geen lichtbreking te merken is waardoor de kleuren van het spectrum uiteen vallen.
        Kijken of er geen sporen van schimmelvorming te merken zijn waar het glas inwendig de vatting raakt.
        Liefst ook even kunnen proberen en dan:
        Op verschillende afstanden op een duidelijk patroon scherpstellen met AF, als de af begint gek te worden, bv als het vrij lang blijft zoeken en dan stopt ergens waar het zoekerbeeld duidelijk onscherp is dan zeker niet kopen.

        Voor Sony-Minolta kan je vrij veel info vinden via Dyxum.com
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: goede lenzen ja of nee?

          Oorspronkelijk geplaatst door glenn-dc Bekijk bericht
          ja ze passen denk ik wel op een sony alpha 390 maar ik weet dat krasjes belangrijk zijn enz maar verder nog iets?

          groetjes
          krassen op het glas zijn overroepen. Ze moeten als echt diep zijn en centraal in de lens om echt invloed te hebben. Krassen zijn net heel handig: Je hanteert die om fors af te bieden en daarna fotografeer je met veel plezier met je nieuwe tweedehandse lens.

          Belangrijk is testen.

          Kijk ook nog eens in de draad die eindigt met dezelfde vragen als waarmee je deze begon.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: goede lenzen ja of nee?

            Oorspronkelijk geplaatst door glenn-dc Bekijk bericht
            ja ze passen denk ik wel op een sony alpha 390 maar ik weet dat krasjes belangrijk zijn enz maar verder nog iets?
            Krasjes zijn zeer belangrijk om iets van de prijs af te krijgen, fototechnisch zijn ze totaal onbelangrijk en onzichtbaar op de foto's.

            overtuig jezelf
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: goede lenzen ja of nee?

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Krasjes zijn zeer belangrijk om iets van de prijs af te krijgen, fototechnisch zijn ze totaal onbelangrijk en onzichtbaar op de foto's.

              overtuig jezelf
              amai, extreem voorbeeld! Dat het overroepen was wist ik, maar dat de invloed zo klein was niet.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: goede lenzen ja of nee?

                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                amai, extreem voorbeeld! Dat het overroepen was wist ik, maar dat de invloed zo klein was niet.


                Maar die invloed is een stuk groter als je met tegenlicht werkt, probeer dat maar eens !
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: goede lenzen ja of nee?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Maar die invloed is een stuk groter als je met tegenlicht werkt, probeer dat maar eens !
                  dat was duidelijk uit het artikel. De ieniemienie krasjes die je soms op lenzen ziet en de kleine vlek op mijn 135mm hebben nagenoeg geen invloed, ook niet in tegenlicht.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: goede lenzen ja of nee?

                    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    dat was duidelijk uit het artikel. De ieniemienie krasjes die je soms op lenzen ziet en de kleine vlek op mijn 135mm hebben nagenoeg geen invloed, ook niet in tegenlicht.
                    Ook te zien waar precies op je objectief en welk diafragma, hoe groter de opening hoe minder last uiteraard, de selectie van het beste glas voor de duurste (beste ?) objectieven zou anders ook zinloos zijn dacht ik.
                    Een krasje in het gedeelte van je objectief dat toevallig gebruikt wordt zal altijd ten koste gaan van het scheidend vermogen, of je dat in je resultaat op 't eerste gezicht merkt of niet.
                    Niet alleen mijn idee, ook mijn ervaring, spijtig dat ik mijn 2de handse miskoop van uit een analoog leven weggegooid heb, anders maakte ik er een paar semi-softfocusopnames mee
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment

                    Working...
                    X