Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te veel keuze voor all-round lens...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Te veel keuze voor all-round lens...

    Hallo,


    Ik ben op zoek naar een goede all-rounder om tijdens wandelingen en weekendtrips niet al te veel materiaal te moeten meesleuren.
    Ik bezit een Sony alfa 200 en fotografeer voornamelijk mensen en landschappen / gebouwen.
    Nu heb ik zitten kijken op Konijn en daar heb ik een 5-tal lenzen gezien die mogelijk interessant zijn maar waar ondanks min of meer gelijke specificaties toch een behoorlijk prijsverschil op zit. Ik zet ze even op een rijtje:

    - TAMRON 18 - 200mm F 3.5 - 6.3 XR Di II aan 155 €
    - SIGMA 18 - 200mm F 3.5 - 6.3 DC aan 219 €
    - SONY 18 - 200mm F 3.5 - 6.3 DT aan 529 €


    Is het grote prijsverschil deze SONY- lens waard?

    Verder zag ik:

    - TAMRON 28 - 300mm F 3.5 - 6.3 XR Di aan 349 €
    - SIGMA 18 - 250 F 3.5 - 6.3 DC OS HSM aan 429 €

    Deze prijzen komen meer in de buurt van de SONY-lens maar met een groter zoombereik. Ik zie door de bomen even het bos niet meer en had mezelf een budget vooropgesteld van om en bij de 300 €. Is het dan de moeite er 50 € meer aan te spenderen voor die TAMRON 28 - 300 of bespaar ik mij beter 80 à 150 € door voor de eerste TAMRON of SIGMA te gaan?

    Alvast bedankt voor jullie hulp / aanwijzingen / ervaringen met deze lenzen...

    Mysti
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

  • #2
    Re: Te veel keuze voor all-round lens...

    Hoi daar ik zou me de sonylens aanschaffen is zeker veel beter dan al het geen jij voorstelt...de Tamron 18-200mm is veruit de slechtste lens dat tamron heeft uitgebracht in mijn ogen...de sigma ken ik zelf niet zo goed maar van de sony-lens heb ik toch al veel goede dingen gelezen. Dus ga voor de sony zou ik zeggen...is prijsverschil meer dan waard.

    Grtz

    Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Te veel keuze voor all-round lens...

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      de Tamron 18-200mm is veruit de slechtste lens dat tamron heeft uitgebracht in mijn ogen...de sigma ken ik zelf niet zo goed maar van de sony-lens heb ik toch al veel goede dingen gelezen.

      Grtz

      Dirk
      Da's alvast klare taal. Nog ervaringen? Iemand?
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

      Comment


      • #4
        Re: Te veel keuze voor all-round lens...

        Mijn schoonbroer heeft de Sigma op 350D en is daar zeer tevreden over als wandellens. Heb zelf Nikon dus kan ze niet testen
        d700 - d200 - d60 - 35/1.8 - 50/1.8 - 28-70/2.8 - 70-200/2.8 - 12-24/4

        Comment


        • #5
          Re: Te veel keuze voor all-round lens...

          ik zou voor Sony gaan , maar dat is vrij subjectief... want sommige lenzen zijn samen met Sigma of Tamron ontworpen ) maar bouwkwaliteit is bij Sony doorgaans iets beter


          de prijs van die Sony die je opgeeft is niet realistich: je kan die veel goedkoper vinden.
          Maar eigenlijk is die wat verouderd en de nieuwere Sony 18-250 zou een gans stuk beter zijn. De officiële verkoopprijs daarvan is boven de 600 euro maar in de praktijk moet je die aan ca 500 euro kunnen vinden.

          Wil je toch die SAL18200 dan moet je bij FOKA.nl zijn want die kost daar nu 249 euro ; de SAL18250 kost daar 529 euro en dan ben je beter af bij Kamera-express.nl waar hij 459 euro kost; en daar kost de 18-200 469 euro
          neen, er zit totaal geen logica in prijzen als je nog wat rondkijkt, vind je misschien veel beter.

          en de geciteerde webshops zijn samen met CameraNu alleszins heel betrouwbaar .
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

          Comment


          • #6
            Re: Te veel keuze voor all-round lens...

            De prijs van de Sony 18-200 is totaaaaaaaaaaaaaaal overprijsd! (Ik heb hem al gezien voor 239 euro, 't is ook niet de jongste lens van de hoop).
            Niet kopen is zeker mijn klare taal Het is optisch dezelfde lens als de tamron 18-200. (Idem voor de tamron 18-250 en sony 18-250 wat de optiek betreft).

            Over het algemeen mag je ook wel stellen dat de 18-250's een heel stuk beter zijn dan de 18-200. Als je een 18-250 wil, zou ik vooral kijken naar de sigma 18-250 OS HSM. HSM maakt de lens geruisloos en OS (in lens beeldstabilisatie) is geen must (die heb je immers al in je body), maar de gestabiliseerde zoeker die je dan ook hebt, is mooi meegenomen! Daarbij optisch ook een fractie beter dan andere 18-250 lenzen. Goed geprijsd bij cameranu.nl! (Heb niet zo goede ervaringen met Kamera-express.nl maar wel uitstekende ervaringen met cameranu.nl)

            Comment


            • #7
              Re: Te veel keuze voor all-round lens...

              koop een goeie Bridge als je niet wil wissel van lens en het bijkomende gesjouw, altijd nog beter dan een 18-200 op een dure DSLR.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Te veel keuze voor all-round lens...

                Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                De prijs van de Sony 18-200 is totaaaaaaaaaaaaaaal overprijsd! (Ik heb hem al gezien voor 239 euro, 't is ook niet de jongste lens van de hoop).
                Niet kopen is zeker mijn klare taal Het is optisch dezelfde lens als de tamron 18-200. (Idem voor de tamron 18-250 en sony 18-250 wat de optiek betreft).

                Over het algemeen mag je ook wel stellen dat de 18-250's een heel stuk beter zijn dan de 18-200. Als je een 18-250 wil, zou ik vooral kijken naar de sigma 18-250 OS HSM. HSM maakt de lens geruisloos en OS (in lens beeldstabilisatie) is geen must (die heb je immers al in je body), maar de gestabiliseerde zoeker die je dan ook hebt, is mooi meegenomen! Daarbij optisch ook een fractie beter dan andere 18-250 lenzen. Goed geprijsd bij cameranu.nl! (Heb niet zo goede ervaringen met Kamera-express.nl maar wel uitstekende ervaringen met cameranu.nl)
                De tamron 18-200mm optisch evengoed????ik veronderstel dat je nog nooit met die lens foto's hebt gemaakt denk ik,want dan zul je wel iets anders neerschrijven dan optisch evengoed....die Tamron is een echte Baggerlens...inderdaad de 18-250mm en de 18-270mm zijn beter maar er gaat niks boven lenzen wisselen om de beste kwaliteiten te krijgen....dan koop je inderdaad beter een Bridge dan een Tamron 18-200mm op je dure reflex

                grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: Te veel keuze voor all-round lens...

                  Tsja, dat van die bridge daar zit natuurlijk wel wat in. Zo had ik het zelf nog nooit bekeken... En anders de Sigma 18 -250 denk ik?
                  Stel je kritieken niet te scherp...
                  Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                  Comment


                  • #10
                    Re: Te veel keuze voor all-round lens...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
                    Tsja, dat van die bridge daar zit natuurlijk wel wat in. Zo had ik het zelf nog nooit bekeken... En anders de Sigma 18 -250 denk ik?
                    Hallo Mysti ik zal het zo zeggen wil je echt zeer goede beeldkwaliteiten koop dan een Tamron 17-50mm2.8f zonder VC...dit is dan wel een echte aanrader van Tamron.koop er de 55-200mm van sony bij en je zal zeer tevreden zijn....als je echt niet wil wisselen...koop dan de 18-270mm van Tamron die heeft nml VC en beperkt de trillingen van de lens volledig....iemand in de club heeft deze bij ons ook...ik moet zeggen geen slechte lens maar als je achteraf de foto's bekijkt weet ik toch wel beter.

                    Dus aan u de keuze...maar denk nu niet dat je met een Bridgecamera 30 maal optisch inzoomt dat je dan de meest mooie foto's gaat trekken....Ik vind dat tegenwoordig zand in de mensen hun ogen gooien en waar houd het op hé....30 maal optische zoom in een piepkleine lens terwijl ge hetzelfde wil bekomen met een reflex er bijna een Kanon moet aanschroeven.

                    Succes

                    Dirk
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Te veel keuze voor all-round lens...

                      Je vraagt naar een goede allround lens en gaat er dan maar meteen vanuit dat het een
                      mega-zoom moet zijn. Misschien toch wel eens afvragen of je zo'n groot bereik nodig
                      hebt? Zelf gebruik ik een 17-55 als allround lens en heb nooit het gevoel dat ik te kort
                      kom. Als wandelaar kun je sowieso met je benen bij zoomen.
                      Indien het dan toch moet dan zou ik ook uitkijken achter een goede bridge. Nog iets
                      lichter en meer mm dan je opkan. Bovendien niet zo erg veel duurder dan zo'n lens.

                      Comment

                      Working...
                      X