Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

85mm AF-versie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 85mm AF-versie

    Ik heb een 85mm 1.8 lens op het oog, maar een AF-versie dus geen AF-D.
    Ik heb een D50 en naar wat ik lees zou dat voor deze body geen cruciaal verschil uitmaken behalve dat het lichtmetersysteem anders werkt alsook het TTL-systeem.

    Iemand die mij wat meer uitleg kan geven? Is het de moeite waard (wegens prijsverschil met de AF-D versie)?

    Ik ben niet direct van plan een andere body aan te schaffen al weet je nooit
    Misschien kan iemand mij ook een idee geven welke prijs ik maximaal mag geven?
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: 85mm AF-versie

    Ik heb zowel de 50/1.4 als de 85/1.8 AF en ik heb nog nooit iets gemerkt dat er andere resultaten uit de camerta komen dan met een AFS of AFD lens. Het schijnt invloed te hebben op flitsen, maar ik heb eigenlijk ook hierbij eigenlijk geen wezelijke verschillen opgemerkt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: 85mm AF-versie

      niemand meer?
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: 85mm AF-versie

        De D versies geven bij mijn weten de focusafstand terug naar de flitser toe, soms te merken, maar in veel gevallen merk je er in de praktijk helemaal niets van.

        Wat ik nu niet weet is of deze afstandsmeting ook van tel is voor de spiegelverstelling van sommige flitsers. Best te testen, maar ik heb geen Af zonder D lenzen meer, ik kan het dus niet proberen.

        Comment


        • #5
          Re: 85mm AF-versie

          Ik heb verleden maand de AF-D versie nieuw gekocht bij Art & Craft voor 385 euro.
          Voor een AF versie in occasie zou ik toch niet meer dan 225 euro geven.Trouwens een zalige lens ik heb er geen spijt van dat ik ze gekocht heb.

          mvg Yves.
          What you see is what you get

          Comment


          • #6
            Re: 85mm AF-versie

            Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
            Voor een AF versie in occasie zou ik toch niet meer dan 225 euro geven.Trouwens een zalige lens ik heb er geen spijt van dat ik ze gekocht heb.
            225 was ook de prijs die ik vond en het was veeeeeeeeel minder
            Ben hem deze middag gaan ophalen (bij Foto Nelissen) en heb zelfs nog 3 maand garantie

            Nu hopelijk nog tijd vinden om het eens tegoei uit te proberen, maar ik was al onder de indruk van de mm's alleen al (want tot nu toe was 55mm mijn grootste brandpuntafstand die ik had). Het 1.8 principe ken ik al van mijn 50mm, nu nog eens zien of ik zoals velen ook zo 'verknocht' ga raken aan deze 85mm. Was onder de indruk ook van het gewicht, een pak zwaarder dan diene plastic fantastic ...
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment

            Working...
            X