Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

    zoek dus zo'n lens te kopen en te gebruiken op mijn D3000 .
    is dit te gek voor woorden ? is de D3000 niet geschikt voor zo'n lens ?


    het zit namelijk zo: heb de D3000 nu een kleine 4 maanden ( voordien canon ixus )
    en heber een nieuwe hobby in gevonden, doe het dus graag, foto's maken ... mooie foto's met veel detail, scherpte , enz.. .
    er zit momenteel een Nikkor AF-S DX 18-105mm F/3.5-5.6 ED VR lens op mijn toestel. heb de nikkon 70-300 van een vriend er ook al opgezet en paar dagen mee weggeweest . goede lens voor zijn prijs .


    zoek binnen een klein half jaar een nieuw toestel te kopen ( ff wachten op de nieuwe D90 ) misschien een D300 ds. een canon D7 komt ook voor in mijn lijstje, maar dan vervalt de( dure) Nikkon 70-200 lens natuurlijk. ben er dus nog niet helemaal uit.

    maak voornamelijk foto's van natuur , dieren ( mijn hond die tegen 100 km/h over het gras vliegt ) dieren in het algemeen natuurlijk , maar ook neem ik al eens foto's van optredens - kleinere festivals met tegen de avond en nacht meestal slechtere licht omstandigheden. voor bovenstaande lijkt de nikkon 70-200 F2.8 me wel te voldoen, of ben ik hier verkeerd in ? weegt de meerprijs niet op tegenover de goedkopere Nikkon 70-300 voor wat ik er mee wil doen ?
    Last edited by am-staff; 6 september 2010, 20:22. Reden: meer info
    2 body's en wat lenzen ..

    older and wiser ... my arse

  • #2
    Re: nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

    70-200 f2.8 VR II zal zeker gaan op je d3000.
    zeer goede lens!
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

      De Nikkor 70-200 mm/f2.8 VRII zal een toplens zijn op de D3000, en tegelijkertijd een combinatie die je in het dagelijkse leven volgens mij niet veel zal zien; de goedkoopste instap body op een duur, professioneel tele-objectief.
      Mooie combi...ik zie dit graag Later kun je altijd met een gerust hart een andere body erop schroeven, en dan nog steeds genieten van de superkwaliteit die je in de foto's zal terugvinden...
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

        dat gaat perfect werken. ik zou wel er altijd op letten om niet de camera maar de lens vast te houden. Je weet maar nooit.

        gaat wel een beetje een raar zicht zijn. laat ons maar eens een prentje zien
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

          Als je bij een dx-body zoekt te blijven, kan je ook voor de oudere 70-200 versie gaan. Minder duur en optisch bijna even goed (zeker in het centrum)

          Een 70-200 2.8 is geen monster lens in gewicht of lengte hoor. Je DSLR-body zal er niet onder begeven en is zeker geen rare combinatie)
          (een 400m 2.8 en 600mm f/4, dat zijn grote lenzen )
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

            VR II is wel een monster in gewicht, dat viel mij wel tegen.
            1540 gr. ongeveer, dat is niet niks.
            Fotos en resultaten maken dit dan weer goed.
            Last edited by Hemiksem; 7 september 2010, 08:26. Reden: gewicht bijgezet

            Comment


            • #7
              Re: nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

              Oorspronkelijk geplaatst door Hemiksem Bekijk bericht
              VR II is wel een monster in gewicht, dat viel mij wel tegen.
              1540 gr. ongeveer, dat is niet niks.
              Fotos en resultaten maken dit dan weer goed.
              Deze combinatie balanceert perfect zodat het gewicht grotendeels wegvalt en mag geen probleem voor een volwassen ,'gezonde' persoon. Wel je twee handen gebruiken

              Het is natuurlijk geen gsm of compactje
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

                Oorspronkelijk geplaatst door Hemiksem Bekijk bericht
                VR II is wel een monster in gewicht, dat viel mij wel tegen.
                1540 gr. ongeveer, dat is niet niks.
                Fotos en resultaten maken dit dan weer goed.
                Ik vind het juist een ideale combinatie.
                Zeker niet TE zwaar!
                Meningen verschillen...

                Prachtige lens ook!!!

                Comment


                • #9
                  Re: nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

                  Van die lens heb je binnen 10 jaar nog altijd plezier. Tegen dan zal je d3000 zeker al vervangen zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

                    lens bepaald de kwaliteit van het beeld, de body niet
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

                      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      lens bepaald de kwaliteit van het beeld, de body niet
                      Ik dacht in eerste instantie... de fotograaf.

                      OT : Een beetje een rare combinatie die je niet veel zal zien, de goedkoopste body, met één van Nikons toplenzen, maar 't gaat werken, en 't zal snel werken, en 't zal kwalitatief goede en scherpe beelden geven, en 't geeft bovendien veel meer mogelijkheden dan een 70-300, die in snelheid niet vergelijkbaar is.

                      Op de vraag of de meerprijs opweegt, moet je zelf een antwoord zoeken, wanneer je je voor ogen houdt hoeveel je denkt de lens te zullen gebruiken. Plezier zal je er alleszins aan beleven, en hij gaat passen op eender welke digitale Nikon body, of 't nu DX of FF is, die je nadien gaat kopen.

                      Mvg
                      Chris

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

                        Ik heb ze vrijdag getest en ineens besteld, zit nu te wachten op de verlossende telefoon.
                        Waarschijnlijk is ze er morgen al.
                        Dus zondag naar de geitenstoet in Wilrijk om enkele geiten te "schieten".

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

                          Zeer goede upgrade hoor..!


                          Die lens ga je zo lang en veel plezier aan hebben...en je zal met body upgrades dan ook gaan merken wat die body nu "meer" geeft aan het totale plaatje (betere/snellere AF bijvoorbeeld).

                          Een zeer verstandige keuze in plaats van eerst een nieuwe body te kopen.
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

                            bedankt voor de reacties .
                            dus al bij al toch nog niet zo'n gek idee, om eerst al de 'dure' lens te kopen, nog wat verder doen met de combi D3000 en 70/200 F 2.8 , en nadien een ' betere ' body te kopen . waarschijnlijk binnen een week of 6-7 ( misschien iets vroeger ), ga ik ze halen bij konijnenberg .
                            of toch maar bestellen via een webwinkel ? is dat aan te raden om die lens via bv digicamshop.be , redcoon , of andere te bestellen ?
                            2 body's en wat lenzen ..

                            older and wiser ... my arse

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

                              Kijk en vergelijk de prijzen maar eens goed op internet...lees reviews van de diverse webshops, en dan ga je er echt wel uitkomen om te beslissen waar je een nieuwe body gaat aanschaffen... Ik koop zelf veel fotospullen via internet, en dat levert uiteindelijk toch een flink prijsvoordeel op
                              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                              Comment

                              Working...
                              X