Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fisheye voor Canon 500D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fisheye voor Canon 500D

    ok, eerste keer hier op het forum, heb een vraagje.
    Ik zoek een fisheye voor een canon 500D, vooral voor foto's dan.
    ik ken er zelf niet veel van, dus een beetje uitleg waarom (niet) zou handig zijn.
    Voor prijs zocht ik iets tussen 0-200 euries.
    Alvast bedankt
    Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

  • #2
    Re: Fisheye voor Canon 500D

    Voor onder de 200 euro heb je enkel niet al te beste opschroeffisheyes die je voor een andere lens zet. kwaliteit is erg mager. Een samyang 8mm fisheye heb je bij studio73/foto rubens voor een 259. Dat ligt wat boven je budget, maar is prijs/kwaliteit echt heel erg goed. Google eens. Ik heb ervaring met de nikkor 10.5mm, een opschroefgeval van ebay en een samyang. Ik vind die samyang me de leukste beelden geven. De nikon is duidelijk wat scherper, lichtsterker en minder flaregevoelig, maar de vertekening van de samyang vind ik aangenamer. Dat de samyang geen autofocus heeft, kan me eigenlijk vrij weinig schelen.

    Comment


    • #3
      Re: Fisheye voor Canon 500D

      Ik heb nog een SAMYANG 8mm in de verkoop staan op dit forum, net binnen je budget ;-)
      Last edited by johan.heyrman; 8 september 2010, 09:35.

      Comment


      • #4
        Re: Fisheye voor Canon 500D

        Je kan voor dat budget wel een russiche fisheye 2dehands vinden (geen AF, manuele diafragma).
        Last edited by MichielBrugge; 8 september 2010, 09:36.
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

        Comment


        • #5
          Re: Fisheye voor Canon 500D

          Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
          Je kan voor dat budget wel een russiche fisheye 2dehands vinden (geen AF, manuele diafragma).
          Voor een peleng betaal je nauwelijks minder dan voor een samyang, die heel wat beter schijnt te zijn.

          Gaan voor die 2de handse hierboven. Bevalt hij niet, kan je hem wel kwijt. Al vind ik 200 net wat veel voor een lens die nieuw 259 kost.

          Comment


          • #6
            Re: Fisheye voor Canon 500D

            Excuses als ik hiermee dit topic een beetje kaap, maar ik zou ook wel eens een fisheye willen gebruiken op mijn 5D mk2. Ik zie dat de Samyang alleen geschikt is voor APS-C. Is dit met de Peleng ook het geval, of zijn er andere (niet al te dure) alternatieven voor een full frame?
            http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

            http://rouwkema.smugmug.com/

            Comment

            Working...
            X