Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn deze lenzen compatiebel met Nikon D3X?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zijn deze lenzen compatiebel met Nikon D3X?

    Ik zou een body Nikon D3X van een vriend kunnen overnemen.Voor het ogenblik bezit ik 2 lenzen van nikon nm. AF-S NIKKOR 18-55 DX en AF-S NIKKOR 55-200 DX .Zijn die lenzen compatible met deze body?Deze body heeft een FX formaat.
    Dank bij voorbaat.
    Last edited by Franciskine; 29 augustus 2010, 10:12. Reden: Titel aangepast

  • #2
    Re: Nikon D3X

    http://www.istockphoto.com/forum_messages.php?threadid=74646 Het volledige antwoord
    Panasonic FZ20 - Nikon D300s
    Wonka Photography - Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3X

      Bedankt voor deze snelle reactie.
      Kylian

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3X

        Compatibel wel, als in: je kan ze erop zetten en je kan technisch gezien foto's nemen.

        Maar beetje absurd om DX lenzen op een 5000 euro 24MP FX body te plaatsen en dus nog niet half zoveel van die sensor en resolutie te gebruiken.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3X

          Twee kit lensjes in DX formaat op zo een body is nogal absurd zoals caleido ook al zegt, op zo een body hoort topglas te zitten.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3X

            ik zou een 24-70 f2.8 kopen (eventueel tamron), en eventueel een nikon 70-300VR
            of effe wachten tot 24-120 f4
            een 85 f1.8 en 50 f1.8 kan je ook kopen.

            toestel is goed, maar om daar dx lenzen op te zetten (10 mp blijkbaar in dx mode) maar die lenzen zijn echt niet goed voor de camera. (camera verdient veel beter)
            alsje het ziet zitten om te investeren in 1 of 2 lenzen al dan niet 3th party dan zou ik het doen anders zou ik ook ferm twijfelen! tenzij 't echt een koopje is. maar dan nog is minsten 1 lens een noodzaak volgens mij
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3X

              Als je deze vraag moet stellen lijkt het me niet verantwoord om in een D3x te investeren eerlijk gezegd. Zoiets als na je 2e rijles een Mercedes E klasse kopen om alvast in de garage te zetten.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D3X

                Zo'n vraag stellen en een D3x willen kopen is inderdaad een beetje vreemd. Wel toestel hebt ge nu?

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D3X

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Als je deze vraag moet stellen lijkt het me niet verantwoord om in een D3x te investeren eerlijk gezegd. Zoiets als na je 2e rijles een Mercedes E klasse kopen om alvast in de garage te zetten.
                  Of: Ik kan een E-klasse zonder wielen overkopen van een vriend. Ik heb twee wielen liggen, kan ik er mee rijden dan?

                  Moest ik de TS zijn, ik verkocht de D3x door en koop mij een D3s + goeie FF lens (of lenzen).

                  Vind het een merkwaardige oproep eigenlijk. Iemand die een D3x kan overkopen van iemand (minstens 4000 à 5000 euro). Maar niet echt de intentie toont om een paar honderd euro's te leggen voor lenzen die er speciaal voor gemaakt zijn? Hmm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D3X

                    Het is eigenlijk meer: ik kan een Ferrari kopen zonder banden, kan ik daar fietsenbanden op leggen.
                    Het lijkt me een beginners vraag over duur professioneel materiaal, het is alsof TS niet goed weet wat hij eigenlijk met een D3x koopt.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D3X

                      Eigenlijk vraag ik me af of de vraagsteller probeert ons een hak te zetten
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D3X

                        koop hem en schenk dze aan mij!
                        u verkrijgt mijn eeuwige dankbaarheid
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D3X

                          TS bedoelt wss D2x ?
                          Photography helps people to see
                          -Berenice Abbott-
                          BD1050BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D3X

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Als je deze vraag moet stellen lijkt het me niet verantwoord om in een D3x te investeren eerlijk gezegd. Zoiets als na je 2e rijles een Mercedes E klasse kopen om alvast in de garage te zetten.
                            wat is daar nu raar of onverantwoord aan? Met een mercedes kan je even traag rijden als met mijn Fiat Multipla en als je ermee crasht zit ben je beter af dan wanneer je dat met een R5 doet.

                            Koop daar een 50 mm lenske bij en je bent vertrokken. Als de kans zich voordoet om voordelig een D3x te kopen, dan doe je dat toch en gaandeweg leer je wel hoe je daar alles uit haalt.

                            Ik ben indertijd begonnen met een Minolta XG-1 die een klant bij mijn pa voor reparatie binnen had gedaan en 5 jaar later nog niet terug had opgehaald. In die tijd waren er mensen jaloers op dat toestel terwijl ik toen zelf ook nog niet wist waarom niet iedereen gewoon 1600 ISO film gebruikte om geen problemen met sluiter en diafragma te hebben.
                            Last edited by putor; 28 augustus 2010, 19:32.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D3X

                              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht

                              Koop daar een 50 mm lenske bij en je bent vertrokken. Als de kans zich voordoet om voordelig een D3x te kopen, dan doe je dat toch en gaandeweg leer je wel hoe je daar alles uit haalt.
                              Tegen de tijd dat je er alles uit haalt heb je 3000 euro afgeschreven, of dat nou wijsheid is.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X