Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

    aangezien ik van plan ben om een lens aan te schaffen als "standaard" lens ben ik van plan om voor mijn A450 de Zeiss 16-80 aan te schaffen.

    is deze lens een aan te raden lens om te gebruiken als lens om vooral de spelende kinderen, rijdende en stilstaande autos (oa op autoshows en beurzen) te fotograferen?
    k ben eigenlijk op zoek naar een goeie lens die ik "altijd" kan gebruiken.
    Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

  • #2
    Re: Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

    "altijd" is veel gezegd, maar het is een zeer goede standaardlens die meestal op mijn toestel zit; soms iets te weinig tele maar dat kan je dan wel oplossen door een uitsnede te vergroten; soms had het lichtsterker gemogen, maar op jouw a450 zal dat beter meevallen dan mijn a200 waar ik niet boven de 800 iso ga

    autoshows en beurzen met veel licht zal net lukken; een extra prime (50F1.4 of 50F1.8 of de nieuwe 35F1.8...) is hier wel ideaal

    NB: de 16mm groothoek is trouwens ook een merkbaar verschil
    Last edited by Sony63; 15 augustus 2010, 19:54.
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

    Comment


    • #3
      Re: Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

      De Zeiss 16-80 is een prima allroundlens (heb ze zelf ook), al weet ik niet of de autofocus snel genoeg is om spelende kinderen te kunnen volgen.. (geen ervaring mee).

      Voor rijdende auto's (op circuit) lijkt een telelens me overigens nuttiger.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

        Dank jullie voor de antwoorden
        Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
        "altijd" is veel gezegd, maar het is een zeer goede standaardlens die meestal op mijn toestel zit; soms iets te weinig tele maar dat kan je dan wel oplossen door een uitsnede te vergroten; soms had het lichtsterker gemogen, maar op jouw a450 zal dat beter meevallen dan mijn a200 waar ik niet boven de 800 iso ga

        autoshows en beurzen met veel licht zal net lukken; een extra prime (50F1.4 of 50F1.8 of de nieuwe 35F1.8...) is hier wel ideaal

        NB: de 16mm groothoek is trouwens ook een merkbaar verschil
        is de 16mm dan veel anders dan de 18 van de meegeleverde kitlens qua groothoek?

        aan een 50mm heb ik ook gedacht, maar dan moet k al redelijk ver van n auto af staan, dat is vooral binnen een probleempje als er weinig ruimte is.
        die 35mm zou een leuke kunnen zijn, maar heb m ff opgezocht en dan gaat de prijs (als het over dezelfde gaat want k kon alleen maar de f1.4 vinden) van 1349euro me toch net iets te veel zijn

        ik heb nog een Sigma 28-105 f2.8 liggen, kan die evt dienen om binnen betere fotos te maken?

        Zoals Stijn.V hieronder aangeeft, stelt de 16-80 snel scherp of is hij even "snel" als de standaard lens?? die kan soms een snelle beweging niet echt goed volgen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
        De Zeiss 16-80 is een prima allroundlens (heb ze zelf ook), al weet ik niet of de autofocus snel genoeg is om spelende kinderen te kunnen volgen.. (geen ervaring mee).

        Voor rijdende auto's (op circuit) lijkt een telelens me overigens nuttiger.
        Als all round lens gaat het de Sony Zeiss 16-80 worden, denk ik toch...
        Wat is een aan te raden lens als goeie tele (prijs van +/- 400 - 500 euro)? Want k heb van mn A200 nog een Tamron 70-200 overgehouden, en die valt me op de 450 meer tegen dan op de 200
        Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

        Comment


        • #5
          Re: Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

          Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
          die 35mm zou een leuke kunnen zijn, maar heb m ff opgezocht en dan gaat de prijs (als het over dezelfde gaat want k kon alleen maar de f1.4 vinden) van 1349euro me toch net iets te veel zijn
          De nieuwe 35mm f/1.8 gaat zo'n €200 kosten, maar komt pas in oktober op de markt.

          Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
          Zoals Stijn.V hieronder aangeeft, stelt de 16-80 snel scherp of is hij even "snel" als de standaard lens?? die kan soms een snelle beweging niet echt goed volgen.
          Vergelijkbaar met de kitlens aangezien beide worden aangedreven door de motor in de camera.

          Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
          Wat is een aan te raden lens als goeie tele (prijs van +/- 400 - 500 euro)? Want k heb van mn A200 nog een Tamron 70-200 overgehouden, en die valt me op de 450 meer tegen dan op de 200
          Voor dat geld heb ik de Sony 70-300mm f/4.5-5.6 SSM G tweedehands kunnen kopen, lukt je dat niet is de Sigma 70-300mm APO misschien een alternatief.
          Als je aan 200mm genoeg hebt zou de Tamron echter ook moeten voldoen?
          about.me/stijnv

          Comment


          • #6
            Re: Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

            Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
            De nieuwe 35mm f/1.8 gaat zo'n €200 kosten, maar komt pas in oktober op de markt.



            Vergelijkbaar met de kitlens aangezien beide worden aangedreven door de motor in de camera.



            Voor dat geld heb ik de Sony 70-300mm f/4.5-5.6 SSM G tweedehands kunnen kopen, lukt je dat niet is de Sigma 70-300mm APO misschien een alternatief.
            Als je aan 200mm genoeg hebt zou de Tamron echter ook moeten voldoen?
            heb de Tamron enkele keren in Zolder gebruikt, maar de 200 is soms net niet genoeg, dus dan mss toch maar rustig zoeken naar een 300.
            Dadelijk eens ff gaan zoeken.

            de scherpstelling van mn sigma is toch duidelijk iets targer dan de kitlens van sony, vandaar mn vraag

            die nieuwe 35f1.8 lijkt me wel n goeie, vooral als ie met de goed beoordeelde 50mm te vergelijken gaat zijn....
            Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

            Comment


            • #7
              Re: Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

              Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
              De nieuwe 35mm f/1.8 gaat zo'n €200 kosten, maar komt pas in oktober op de markt.
              Deze bedoelde ik inderdaad - ik dacht (hoopte) begin september

              Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
              Vergelijkbaar met de kitlens aangezien beide worden aangedreven door de motor in de camera.
              Ik kan enkel vergelijken met de oude 18-70 en dan ervaar ik de 1680Z toch een stuk sneller (hij is ook iets lichtsterker) - alleszins nog geen problemen ervaren met mijn spelende kinderen of andere actie

              Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
              Voor dat geld heb ik de Sony 70-300mm f/4.5-5.6 SSM G tweedehands kunnen kopen, lukt je dat niet is de Sigma 70-300mm APO misschien een alternatief.
              Als je aan 200mm genoeg hebt zou de Tamron echter ook moeten voldoen?
              Ik heb nog een leuke Minolta 70-210, maar die is traag; de 75-300 heb ik snel weggedaan want dan vond ik een quasi nieuwe 70-300 G voor een prikje (eventjes geduld, ze duiken regelmatig op aan redelijke prijzen)

              Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
              is de 16mm dan veel anders dan de 18 van de meegeleverde kitlens qua groothoek?
              16 mm geeft een beeldhoek van 83°, dus 7°meer dan de 76° van de 18 (hoewel niet zo veel, viel me dat dadelijk op)


              Iets anders, hoe ervaar je de overstap van de a200 naar de a450 ?
              Ik twijfel immers om over te stappen naar een a450/a550, hoewel ik tevreden ben van mijn a200 maar niet echt voor foto's binnenshuis
              Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

              Comment


              • #8
                Re: Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

                Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                Deze bedoelde ik inderdaad - ik dacht (hoopte) begin september


                Ik kan enkel vergelijken met de oude 18-70 en dan ervaar ik de 1680Z toch een stuk sneller (hij is ook iets lichtsterker) - alleszins nog geen problemen ervaren met mijn spelende kinderen of andere actie



                Ik heb nog een leuke Minolta 70-210, maar die is traag; de 75-300 heb ik snel weggedaan want dan vond ik een quasi nieuwe 70-300 G voor een prikje (eventjes geduld, ze duiken regelmatig op aan redelijke prijzen)


                16 mm geeft een beeldhoek van 83°, dus 7°meer dan de 76° van de 18 (hoewel niet zo veel, viel me dat dadelijk op)


                Iets anders, hoe ervaar je de overstap van de a200 naar de a450 ?
                Ik twijfel immers om over te stappen naar een a450/a550, hoewel ik tevreden ben van mijn a200 maar niet echt voor foto's binnenshuis
                Dank je voor de antwoorden!

                mijn overstap van A200 naar A450 is me tot nu erg goed bevallen. Ik veranderde dus eigenlijk speciaal om binnenshuis betere fotos te kunnen maken door op n iets hogere iso te kunnen trekken.
                enkele weken geleden naar het DAF museum geweest in Eindhoven en daar vielen me de fotos van de A200 zo hard tegen dat ik echt een betere wilde. Eerst wilde ik een A500 of A550 aanschaffen, maar de verkoper in de winkel zei me dat de A450 eigenlijk (op enkele dingen na zoals de uitstekende life-view en een duidelijker scherm) identiek was aan de A550. En ik zeg, ik heb geen spijt.

                binnekort nog maar eens naar het DAF museum en dan eens ff kijken hoeveel beter de A450 daar gaat presteren
                Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

                  inmiddels van de voormiddag even gaan shoppen en de 16-80 van Sony - Zeiss maar aangeschaft.
                  juist enkele fotos mee getrokken en ik vind m (als amateur-niets kenner) echt duidelijk beter dan de kitlens die ik hiervoor gehad heb....
                  Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

                    Oef voor dat prijsverschil mag het wel hé

                    veel plezier ermee !
                    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                      Oef voor dat prijsverschil mag het wel hé

                      veel plezier ermee !
                      klopt, voor 722 euro verschil mag dat idd, maar ik zie duidelijk het verschil en da vind ik al veel waard....

                      nu alleen nog ff zoeken naar een goeie tele, maar dat wordt denk ik (ooit) de 70-300 G van Sony
                      grtzzz
                      Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
                        klopt, voor 722 euro verschil mag dat idd, maar ik zie duidelijk het verschil en da vind ik al veel waard....

                        nu alleen nog ff zoeken naar een goeie tele, maar dat wordt denk ik (ooit) de 70-300 G van Sony
                        grtzzz
                        Je laat er duidelijk geen gras over groeien
                        Uitstekende keuze!

                        Veel plezier ermee

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

                          Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                          Je laat er duidelijk geen gras over groeien
                          Uitstekende keuze!

                          Veel plezier ermee
                          het plezier gaat me wel lukken denk ik
                          mijn bedoeling is om gewoon ineens "goede objectieven" aan te schaffen voor mijn camera. k kan evt ook goedkopere minder goeie lensjes aan gaan schaffen maar uiteindelijk wil een mens toch maar meer meer meer of beter beter beter...
                          Daarom ook da k mijn A200 weg gedaan had en de A450 aangeschaft heb.
                          Last edited by Tom T.; 16 augustus 2010, 20:46. Reden: ff wat bijvoegen
                          Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
                            mijn bedoeling is om gewoon ineens "goede objectieven" aan te schaffen voor mijn camera. k kan evt ook goedkopere minder goeie lensjes aan gaan schaffen maar uiteindelijk wil een mens toch maar meer meer meer of beter beter beter...
                            Ik ken dat, bij mij was 't van een Cosina 100-400 (ontworpen door Vivitar) f/4.5-6.7 naar een 70-400...ineens een grote stap, maar het volledig waard .

                            Blijf ondertussen dromen van de 24-70 CZ...maar die kost in feite te veel voor wat ik 'm maar zou gebruiken.
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
                              inmiddels van de voormiddag even gaan shoppen en de 16-80 van Sony - Zeiss maar aangeschaft.
                              juist enkele fotos mee getrokken en ik vind m (als amateur-niets kenner) echt duidelijk beter dan de kitlens die ik hiervoor gehad heb....
                              en uiteindelijk moet ik de mening herzien....
                              of ik doe iets verkeerd...

                              de fotos die ik enkele dagen geleden maakte waren echt wel goed vind ik, maar als ik ze op 100% bekijk via PSE6 dan vallen ze me toch wel wat tegen.

                              Daarom juist ff een kleine vergelijking gedaan tss de kitlens en de Zeiss.

                              dit is de foto van de Sony kitlens 18-55


                              en dit is de foto van de Sony Zeiss 16-80


                              bij beide fotos heb ik gefocust op het oog dat links in beeld staat. Bij de kitlens is de foto daar duidelijk veel scherper

                              Wat ik juist verkeerd doe weet ik ni, hopelijk kunnen jullie wat meer uitleg geven.
                              ik heb bij beide fotos dezelfde sluitertijd, diafragma, en iso gebruikt
                              Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

                              Comment

                              Working...
                              X