Volledige versie bekijken : nav
bouk
12 oktober 2009, 12:29
ingezonden opnamen bij Challenge, die na gegeven comment zijn veranderd(verbetert), naar aanleiding van dat comment, krijgen van mij een ruim onvoldoende.
vind dat we daar fotobeoordeling voor hebben.
grt,bouk.
LesC
12 oktober 2009, 17:36
Dat is niet volgens de geest van de Challenge, bouk.
Eline342
12 oktober 2009, 17:58
De comment op de challenge zijn toch bedoeld om de poster te helpen om een betere foto te maken. Dit komt alleen maar ten goede van de fotograaf en diegene die de comments geeft (hij wordt dan ook gehoord)
Het niveau van de challenge gaat hierdoor alleen maar omhoog.
Persoonlijk heb ik mijn foto van deze challenge ook verwijderd omwille van de comments (de grote paddenstoel, zogezegd in studio genomen). Jammer hoe dat ze zo een foto afbreken. Ga je mij nu ook minder punten geven omdat ik van foto veranderd ben. Ik wou hier eerst ook een topic over openen. Maar nu je toch begonnen bent. Trouwens een verbeterde versie moet meer punten opleveren.
Het gaat om deze foto:
http://www5.picturepush.com/photo/a/2371788/1024/Natuur/DSC-6179-1-800-2.jpg
mirs
12 oktober 2009, 22:00
iedereen moet dat voor zich uitmaken of hij meer/minder punten geeft nadat er een (verbeterde?) versie geplaatst wordt...
zelf probeer ik wel rekening te houden met de commentaren voor een eventueel volgende challenge (bv het zonlicht op mijn groene m&m's was inderdaad te fel...volgende keren ga ik dat proberen te vermijden, doch zal geen verbeterde versie insturen!...je wordt wel verondersteld achter je foto te staan die je inzend, indien je er niet echt tevreden over bent, kan je hem misschien wel plaatsen en opbouwende/neersabelende kritiek krijgen...
ik vind het wel spijtig dat sommige foto's door de maker verwijderd wordt (ik mis bv die foto met dat varenblad...overwegend bruine kleuren) ik vond dat persoonlijk een goede foto...spijtig dat die weg is...evenals die paddestoel van hierboven...
de challenge zegt niet dat je geen foto mag ensceneren, herfstkleuren in de natuur is heel ruim te interpreteren hoor...tis maar hoe je origineel uit de hoek komt en wat je ermee doet...en de ene challenge ligt je al beter dan de andere :D
pichayandege
12 oktober 2009, 22:25
euh?
Is de challenge geen wedstrijd?
In welke wedstrijd kan je een inzending verbeteren n.a.v. commentaren en nog eens inzenden?
LesC
12 oktober 2009, 22:34
Lees de reglementen er maar eens op na. De Challenge mag dan wel een wedstrijd zijn, maar heeft tevens een educatieve functie. Er zijn trouwens geen schatten te winnen, enkel kennis, ervaring, goede raad van anderen, en diets meer... :)
(en het is NIET de eerste keer dat we deze discussie voeren. Bouk moest beter weten. :B )
(trouwens de allereerste keer dat ik dat icoontje nodig had. Hopelijk NOOIT meer. :mad:)
bouk
13 oktober 2009, 07:22
(en het is NIET de eerste keer dat we deze discussie voeren. Bouk moest beter weten. :B )
klopt hoor, maar Bouk weet ook wel beter, maar het gaat er niet om, dat Bouk het beter weet, maar om de vele anderen die het niet beter weten en de genoemde discussie niet hebben gelezen.
grt,bouk.
david_ve
13 oktober 2009, 08:06
daar kijk ik al lang niet meer naar!
't is iedere challenge zo, dusja geen probleem.
maar het punten geven staat mijn een stuk minder aan!
vraag mij soms af wie er scores geeft a la 1,2 en op een foto waar 75% van de ratings boven de 5 gegeven wordt:confused::B:mad:
boris165
13 oktober 2009, 13:21
Elk heeft daar zo zijn eigen mening over, over het al dan niet veranderen van een in gestuurde foto.
Persoonlijk vind ik eenmaal een foto ingestuurd dat je deze niet meer mag veranderen.
Maar zolang het in het reglement staat leg ik me daar bij neer.
Ergens in mijn achterhoofd hou ik daar toch wel rekening bij.
vraag mij soms af wie er scores geeft a la 1,2 en op een foto waar 75% van de ratings boven de 5 gegeven wordt:confused::B:mad:
Heb ook meer een probleem met het punten geven.
Er is een wereld van verschil tussen een 10 krijgen en een 1.
Heb het al meerdermaal gezien dat foto’s meerdere 10 krijgen er dan tweemaal 1 krijgen.
gr Luc
Erven
13 oktober 2009, 14:14
Wat ik jammer vind dat sommigen zich zo laten beinvloeden door 1 of 2 comentaren. Dus direct foto veranderen of verwijderen. Misschien zijn er wel 50 die deze comentaar niet delen maar dit niet schrijven. Het is soms een beetje als in de werkelijke wereld 10lawaaimakers halen het van een zwijgende meerderheid. Je mag en kan de foto verbeteren maar laat dit dan vooral ook jou keuze zijn waar jezelf ook achterstaat. Dit heb ik enkele maanden geleden ook gedaan omdat mijn foto niet goed/teveel verscherpt was. Deze opmerking was terecht en ik heb er mee bijgeleerd. Soms heb ik al opmerkingen gekregen waarmee ik niet akkoord was of dat ik het de moeite niet vond om te hermaken. Toch haalden deze een goede score.
Als Bouk dan een lage score wilt geven aan een veranderde foto is dat dan zijn keuze en recht, maar als er 50 zijn die dan een hogere score geven zal het gemiddelde niet veel verschillen. Net zoals er zijn die aan een hooggeklasseerde foto's een 1-2of 3 geven. Misschien zijn dit mensen met een volkomen andere smaak? Een hard-rock liefhebber zal misschien ook een 1 geven aan een nummer van Helmut Lottie terwijl er vele anderen er een 10 zouden aan geven. Vorige maand haalde ik een erg teleurstellend resultaat:B. Ondanks de lage score vindt ik het nog altijd een goede foto... en waren er toch enkelen die hem blijkbaar ook goed vonden. Smaken, voorkeuren en zienswijzen verschillen maar volg vooral je eigen weg zou ik zeggen en ... laat de anderen dit ook doen.
bouk
13 oktober 2009, 14:34
Wat ik jammer vind dat sommigen zich zo laten beinvloeden door 1 of 2 comentaren. Dus direct foto veranderen of verwijderen. Smaken, voorkeuren en zienswijzen verschillen maar volg vooral je eigen weg zou ik zeggen.
helemaal mee eens: en verander of verbeter je originele opname in Challenge niet om een paar commentaren.
niet iedereen krijgt nl tips voor verbetering in Challenge, wat de beoordeling scheef trekt, omdat de inzender zo met behulp van derde verbeterd en/of veranderd, wat ik niet in de geest van Challenge vind passen.
laten we dat nou maar doen in al die andere forumonderdelen die daar ook voor bedoeld zijn.
sorry, moest het toch weer effe kwijt hoor.
grt,bouk.
lilybie
13 oktober 2009, 17:11
helemaal mee eens: en verander of verbeter je originele opname in Challenge niet om een paar commentaren.
niet iedereen krijgt nl tips voor verbetering in Challenge, wat de beoordeling scheef trekt, omdat de inzender zo met behulp van derde verbeterd en/of veranderd, wat ik niet in de geest van Challenge vind passen.
laten we dat nou maar doen in al die andere forumonderdelen die daar ook voor bedoeld zijn.
sorry, moest het toch weer effe kwijt hoor.
grt,bouk.
Juist bouk ik sta er ook achter om een foto niet te veranderen als de commentaren slecht uitvallen .
Je maakt een keuze en blijft achter je eigen keuze staan dat doe ik teminste;)
Heb ook al verkeerde foto's ingestuurd terwijl ik weet dat ik met een andere wellicht een beter eindresultaat zou halen so what!!!!!!!
Het is teslotte een challenge en geen wedstrijd voor een super prijs:D
ik ben zeer te vrede met mijn algemene derde plaats in de jaar rangschikking tussen de grote van de challenge dat is voor mij voldoende:o
Je bent er tenslotte om te leren en je ideeen op papier vast te leggen en als het een ander niet kan smaken zal ik er heus niet wakker van liggen:D
Smaken verschillen nu eenmaal;)
En de eentjes zijn bij mij al lang verbannen ik geef min. een 4 en dat is zeer zelden meestal is 5 het minste er zijn tenslotte steeds nieuwe deelnemers in de challenge die voor de eerste keer mee doen en als die een overvloed van ééntjes krijgen gaat de goesting vlug over.
Zoals de meeste onder ons, zijn de meesten begonnen met een foto waar van je later zegt heb ik die ingestuurd na ja dat is later hé als je veel geleerd hebt uit je fouten:)
rooman
13 oktober 2009, 20:40
vraag mij soms af wie er scores geeft a la 1,2 en op een foto waar 75% van de ratings boven de 5 gegeven wordt:confused::B:mad:[/QUOTE]
Inderdaad, die 1- tjes en 2- tjes vind ik dikwijls zéér onterecht! :o
Maar ja, wie ben ik ? :rolleyes:
Toch blijven meedoen!;)
Grts Maddy.
Erven
13 oktober 2009, 22:21
Misschien mensen die maar tot 3 kunnen tellen?? :D
Maar daar ik ook slechts tot 3 kan tellen verdeel ik mijn scores in 3, namelijk goeie foto's, gemiddelde en zwakke. En deze onderverdeling nog eens in 2of 3
Goeie fotos van 8 goed, 9 beter, en 10 best, gemiddelde foto's 6 en 7 (de grootste hoop) rekening houdend met de moeilijkheidsgraad en uitvoering. En mindere foto's 5en 6 en de volgens mij heel zwakke.... een 4.
En dan is er nog één foto buiten categorie en dit is de mijne.:p
t.billy
14 oktober 2009, 17:14
Bedoeling van punten geven van 1 tot 10 is dat je ook gans dat gamma gebruikt imho, met die verstande uiteraard dat je heel gesparig omgaat met het toekennen van 1,2 voor de mindere foto's en 9 of 10 voor de goeie foto's.
Gemiddeld geef ik per maand maar aan een tweetal of drietal foto's een 9 of 10. Een 1 of 2 geef ik sommige maanden niet, sommige maanden "durf" ik al eens een 2 geven. Zover ik mij herinner heb ik nog maar één of twee keer een 1 "weggegeven", dat zegt genoeg denk ik ...
D.i. voor het moment "mijn" methode tot ik overtuigd word van een betere :green:
Hiermee wil ik niemand overtuigen, enkel uitleggen hoe ik te werk ga :)
PS het indienen van vernieuwde foto's wordt door het reglement toegelaten ... zolang iemand binnen de regels van "het spel" blijft krijgt hij/zij van mij de punten die z'n/haar foto verdient (geen "strafpunten" dus).
MP61
14 oktober 2009, 19:06
I.v.m. het indienen van vernieuwde foto's.
Moet kunnen en mag van mij ook zo blijven naar de toekomst toe. Waarom?
Twee redenen:
a) Soms wil je jouw idee al vlug laten zien zodat je de eerste bent met die benadering van het thema. Daarna kan je het verbeteren en opnieuw indienen. Het is niet leuk als iemand met jouw idee eerste is. Dat vind ik toch. Is mij al een paar keer overkomen trouwens. En dat doet te veel pijn aan mijn hersenen om iets nieuws te vinden :D
b) Even terug naar de goede oude fotoclub. Alvorens je aan een wedstrijd deel nam werden de foto's toch ook beoordeeld door de leden van de fotoclub. Daarna kon je beginnen aanpassen voor een volgende beoordeling. Met de challenge ligt dit wat moeilijker.
Wel is het zo dat dit niet teveel mag gebeuren. Daarom een limiet van 1 herkansing, lijkt mij een mooi compromis.
m.v.g.
Marc
bouk
11 november 2009, 15:05
ingezonden opnamen bij Challenge, die na gegeven comment zijn veranderd(verbetert), naar aanleiding van dat comment, krijgen van mij een ruim onvoldoende.
vind dat we daar fotobeoordeling voor hebben.
grt,bouk.
is ook deze maand van toepassing.
grt,bouk.
filipo
11 november 2009, 18:19
is ook deze maand van toepassing.
grt,bouk.
Je bedoelt : is ook deze maand enkel van toepassing op licht aangepaste herinzendingen. :rolleyes:
Als je herinzendingen wil bestraffen, ok, ik kan jullie niet tegenhouden,
maar doe het dan wel voor ALLE herinzendingen en niet enkel voor de licht aangepaste...
of mogen totaal andere herinzendingen dan weer wel ?
Die halen er door jullie stemgedrag immers veel meer voordeel uit... of niet soms ?
LesC
12 november 2009, 07:50
Dit is tegen alle regels en tegen de geest van de BD-Challenge. Meer wil ik daar NOOIT meer over zeggen. (of betekent BD = Bouk Doet maar z'n zin? :mad:)
bouk
12 november 2009, 10:23
Dit is tegen alle regels en tegen de geest van de BD-Challenge. Meer wil ik daar NOOIT meer over zeggen. (of betekent BD = Bouk Doet maar z'n zin? :mad:)
nou dat valt wel mee hoor.
maar als je de ene dag de moeite neemt om de opnamen, ingezonden in Challenge, te bekijken en een cijfer te geven, en je komt de volgende dag weer kijken en ziet dat je cijfer geven tevergeefs was, omdat de inzender de opname veranderd/verbetert heeft en daarom het gegeven cijfer gewoon vervalt (geheel volgens de regels) denk ik, waar heb ik de moeite voor gedaan om een cijfer te geven.
dan kan ik beter wachten tot de sluitingdatum van inzenden alvorens mijn cijfer te geven, dan weet ik zeker dat de inzender zijn/haar inzending niet meer kan veranderen.
grt,bouk.
LesC
12 november 2009, 10:26
nou dat valt wel mee hoor.
maar als je de ene dag de moeite neemt om de opnamen, ingezonden in Challenge, te bekijken en een cijfer te geven, en je komt de volgende dag weer kijken en ziet dat je cijfer geven tevergeefs was, omdat de inzender de opname veranderd/verbetert heeft en daarom het gegeven cijfer gewoon vervalt (geheel volgens de regels) denk ik, waar heb ik de moeite voor gedaan om een cijfer te geven.
dan kan ik beter wachten tot de sluitingdatum van inzenden alvorens mijn cijfer te geven, dan weet ik zeker dat de inzender zijn/haar inzending niet meer kan veranderen.
grt,bouk.
Weet je, bouk, en misschien ben je daar niet blij mee (omdat jij elke dag gaat scoren), maar één van de voorstellen van de werkgroep Challenge is precies om het beoordelen pas in de laatste week, na sluiting, te laten gebeuren. Zijn dit soort van discussies niet meer nodig. Wat vind je daarvan? Let wel: de werkgroep zit nog steeds in een "voorstellen"-fase. Daarmee willen we einde van het jaar mee naar de RvB, en pas als we goedkeuring (lees: budget) hebben, kunnen we de software laten aanpassen/ontwikkelen.
bouk
12 november 2009, 10:45
Weet je, bouk, één van de voorstellen van de werkgroep Challenge is precies om het beoordelen pas in de laatste week, na sluiting, te laten gebeuren. Zijn dit soort van discussies niet meer nodig. Wat vind je daarvan?
hier zit een tevreden mens.
grt,bouk.
Orcanick
18 november 2009, 23:27
...Het veranderen van foto's wel of geen goede punten geven ...
...De problematiek van de eentjes en tienen (met grote wiskundige modellen er soms bij)...
... Laatste tijd zeer hot topic : de commentaren bij de ingezonden foto's ...
7 op de 10 gestarte draadjes gaan hier nu al jaren over... Ik vind het afgezaagd worden. Herinneringen voor nieuwkomers zijn echt niet nodig want 5 minuutjes in de draadjes kijken en ze weten het al zeer goed.
Oja we hebben dan nog eens een draadje iedere maand over de keuzes en een draadje met de proficiatvermeldingen en heel af en toe een draadje over een interessant topic... zo komen we aan 10 op 10 in mijn zwaar wiskundig model.
Ik denk dat de mannen van de werkgroep nu echt toch wel al onze meningen kennen hoor. Ik denk zelf bijna bij naam. Die wil het zo en die andere wil het zo...
Men kan toch draadjes opstarten gewoon voor de kick van het opstarten ook denk ik soms.
En moest hierboven al iemand zo gereageerd hebben : sorry maar dergelijke draadjes als deze hier lees ik enkel nog het eerste bericht - ach ja 'Tis weer zo eentje- en sluit ik af... of ik ventileer mij eens op het einde zoals nu :D
bouk
19 november 2009, 06:10
en daar heb je en week over na moeten denken!!!
grt,bouk.
lilybie
21 november 2009, 10:21
tja bouk er is er weer eentje verdwenen deze maand nammelijk de liftende Sint
heeft blijkbaar toch nog een lift naar België gevonden hihi:D:D:D
Midi
21 november 2009, 12:05
Tja bouk en mijne foto heb ik vier maal herpost in een andere gedaante. Ga je nu iedereen een één geven. Goe bezig:G
bouk
21 november 2009, 12:21
Tja bouk en mijne foto heb ik vier maal herpost in een andere gedaante. Ga je nu iedereen een één geven. Goe bezig:G
welke foto is van jou?
grt,bouk.
Midi
21 november 2009, 12:57
welke foto is van jou?
grt,bouk.
de mooiste:clown:
LesC
21 november 2009, 13:02
de mooiste:clown:
Helaas is het zelden de mooiste foto die wint... :D
Zoomb
24 november 2009, 16:40
...maar één van de voorstellen van de werkgroep Challenge is precies om het beoordelen pas in de laatste week, na sluiting, te laten gebeuren....
Erg goed plan! Had je misschien ook meteen kunnen antwoorden, was er geen discussie geweest...
(enneuh, i.v.m. de puntengeving: het is toch ongelooooofelijk logisch dat als je deelnemers aan een wedstrijd elkaar laat quoteren ze elkaar zo weinig mogelijk punten zullen geven...?:eek:)
LesC
24 november 2009, 16:44
Erg goed plan! Had je misschien ook meteen kunnen antwoorden, was er geen discussie geweest...
(enneuh, i.v.m. de puntengeving: het is toch ongelooooofelijk logisch dat als je deelnemers aan een wedstrijd elkaar laat quoteren ze elkaar zo weinig mogelijk punten zullen geven...?:eek:)
1. Dat eerst had gekund, maar omdat het voorlopig nog steeds in voorstelfase zit, blijven het vage plannen. En ik wil niet gepakt worden op "en julllie hadden gezegd dat..." :D
2. Wat het puntengeven betreft: je zult niet zomaar iedereen een één mogen geven, laat staan jezelf een tien. Wij zijn van plan (maar ook dit is nog steeds een vaag plan) om in de achtergrond ervoor te zorgen dat als je geen gemiddelde van +5 geeft, dat je punten niet eens meetellen.
filipo
24 november 2009, 18:22
Logisch ? Als er veel dure prijzen zijn : ja.
Nu is er 1 vergroting te winnen...
Erven
24 november 2009, 18:22
enneuh, i.v.m. de puntengeving: het is toch ongelooooofelijk logisch dat als je deelnemers aan een wedstrijd elkaar laat quoteren ze elkaar zo weinig mogelijk punten zullen geven...?:eek:)
Op enkele uitzonderingen na misschien, zie ik dat dit op heden niet het geval is. :G:G De mensheid is nog niet totaal omzeep hoor :p.Trouwens, wat steekt men ermee in hun zakken...een tiende meer,een plaatsje hoger? Je stuurt toch geen foto in waarvan je weet dat het een slechte is. Dus waarom moet je de concurentie weinig punten geven, als je weet dat je buiten categorie de beste foto hebt.
Iemand die weinig punten geeft aan de concurentie, weet dus van zichzelf dat hij zo'n slechte fotograaf is dat hij zonder sabotage toch niet vooraan kan geraken. :D
Tigo
24 november 2009, 18:32
klopt hoor, maar Bouk weet ook wel beter, maar het gaat er niet om, dat Bouk het beter weet, maar om de vele anderen die het niet beter weten en de genoemde discussie niet hebben gelezen.
grt,bouk.
@ Bouk, Ik heb me al heel dikwijls moeten inhouden om niet te reageren op jouw gedrag en het feit dat je tot vervelens toe je eigen (onterechte) mening wil opdringen. Voor iemand dat zich senior member mag noemen zou je toch wel beter moeten weten. Het is heel spijtig voor iemand die zelf niet actief deel neemt aan de challenge, dat je zulke standpunten in neemt en zelfs eigenlijk door dit gedrag en postings de boel verziekt, saboteert en boycot. Ik weet dat de reglementen zeggen dat iedereen comments en punten mag geven maar dit zou dan wel moeten gebeuren binnen de geest van de challenge en waar deze voor staat. De challenge reglementen zeggen nu eenmaal dat de inzender de mogelijkheid heeft om zijn foto opnieuw te plaatsen. Hierdoor kan hij zichzelf verbeteren. Iedereen heeft dat zelfde recht en mag zijn inzending naar eigen mening verbeteren. Wat geeft dit dan u het recht om met uw bekrompen geest het recht in eigen handen te nemen en de mensen af te straffen die zich willen verbeteren. Met dit soort gedrag val je zelf binnen die categorie van mensen die de challenge saboteren met het uitdelen van 1tjes. Mensen zoals jij die blijkbaar te veel tijd hebben en zich dan maar moeten bezig houden met het verzieken van iets waar anderen veel moeite in steken om er een aangename en gezellige activiteit te maken, kunnen we hier eigenlijk best missen. Ik weet dat ik soms iets te impulsief reageer en soms dingen schrijf zonder er eerst over na te denken maar dat is hier zeker niet het geval. Ik heb jou gedrag hieromtrent al een tijdje moeten slikken maar ik vind dat je nu toch wel te ver gaat.:mad::mad::mad:
bouk
25 november 2009, 08:10
Tigo mag ik je even wijzen op het volgende uit het regelement:
en dit even goed te lezen!
8.4. Flamebaits
Flamen is een Engelse term voor het doelbewust plaatsen van vijandige of beledigende berichten op een forum, met als enige bedoeling boze reacties uit te lokken.
Met de groei van het forum krijgen we steeds meer gebruikers online, gebruikers met elk hun eigen mening. Die meningen willen in de discussies nog wel eens botsen. Laat je echter nooit verleiden tot scheldpartijen, oftewel raak niet verzeild in flamewars. Als je het niet eens bent met iemand anders, probeer hem dan door middel van een goede argumentatie te overtuigen en niet door middel van schelden of door je tegenstander belachelijk te maken of te kwetsen. Moderators hebben ten allen tijde het recht topics die dit gedrag ( flamewars ) vertonen onmiddellijk te sluiten en de post of het ganse topic te verwijderen
grt,bouk.
Tigo
25 november 2009, 09:05
Tigo mag ik je even wijzen op het volgende uit het regelement:
en dit even goed te lezen!
8.4. Flamebaits
Flamen is een Engelse term voor het doelbewust plaatsen van vijandige of beledigende berichten op een forum, met als enige bedoeling boze reacties uit te lokken.
Met de groei van het forum krijgen we steeds meer gebruikers online, gebruikers met elk hun eigen mening. Die meningen willen in de discussies nog wel eens botsen. Laat je echter nooit verleiden tot scheldpartijen, oftewel raak niet verzeild in flamewars. Als je het niet eens bent met iemand anders, probeer hem dan door middel van een goede argumentatie te overtuigen en niet door middel van schelden of door je tegenstander belachelijk te maken of te kwetsen. Moderators hebben ten allen tijde het recht topics die dit gedrag ( flamewars ) vertonen onmiddellijk te sluiten en de post of het ganse topic te verwijderen
grt,bouk.
Gewone goede argumentatie en zelfs vast staande feiten en reglementen blijken bij jou niet te helpen. Ik ben helemaal niet aan het schelden. Ik kom gewoon uit voor mijn mening ( net zoals jij ). Ik ben enkel heel boos op jou gedrag. Dit heeft niets met Flamen of schelden te maken. Ik heb niets tegen jou persoonlijk enkel tegen de manier waarop jij de challenge probeert te verzieken door het recht in eigen handen te nemen tegen de regels in.
Maar als ik het goed begrijp mag enkel jij je mening posten en als er dan iemand zoals ik hierop te fel reageer ga je dreigen met het laten verwijderen van de topic onder het mom van "flamewar"
Wees gerust, dit is en zal geen flamewar zijn of worden daar ik hiermee deze discussie stop en er verder niet wil op in gaan. Je doet er mee wat je wil. Als je slim genoeg bent zal je wel begrijpen wat ik en nog vele anderen je willen vertellen.
Ca_go
25 november 2009, 09:07
Bouk,
Sarcasme behoort dat ook niet tot flamen?
Of is dat meer onderhuids provoceren?
Ca_go:B
LesC
25 november 2009, 09:32
"Flamebaits", nou breekt m'n klomp, om het eens op z'n NL te zeggen! :D
Tigo herhaalt alleen in een veel betere bewoording en met veel uitgebreidere argumenten wat ik in m'n eerste reacties heb geschreven. Ik wil die discussie niet meer aangaan, en heb beroep gedaan op icoontjes die ik normaliter nooit gebruik. Als een nieuwkomer hierover was begonnen, dan hadden we hem/haar heel eenvoudig op gewezen dat dit punt vervat zit in de voorstellen van de werkgroep Challenge. En dat we herplaatsing van een foto (na commentaar ter verbetering) willen behouden in de "nieuwe" Challenge reglementen, precies omwille van het educatieve karakter van de Challenge.
Maar nu is het een oudgediende, die blijkbaar die dag niets beters te doen had dan dit weer eens op te rakelen.
bouk
25 november 2009, 10:38
nou..ik vind de woorden:
de boel verzieken.
saboteert en boycot.
bekrompen geest.
toch wel vallen onder de noemer:
schelden of door je tegenstander belachelijk te maken of te kwetsen.
ben erg begaan met BD, maar zulke aantijgingen laat ik niet zomaar van me af glijden.
grt,bouk.
Ca_go
25 november 2009, 11:16
wie het schoentje past, trekke het aan
Past dat mee in het mooi 'Nederlands' LesC? ;)
filipo
25 november 2009, 11:18
Bouk,
geef nu ook eens de regel uit het challengereglement die verbiedt om opnieuw in te zenden... ?
LesC
25 november 2009, 11:27
Volgens mij draait het allemaal hierom, maar dat is eigenlijk uitgeklaard tenminste in de plannen van de werkgroep. In tegenstelling tot mijzelf, bijvoorbeeld, maar ook anderen, gaat bouk misschien dagelijks langs de Challenge site en scoort hij die foto's die nog geen score van hem gekregen hebben.
Wel, ik neem aan dat het stikvervelend is als je 's anderendaags weer passeert, en merkt dat een foto waarvan je pertinent weet dat ie al beoordeeld geweest is, opnieuw om een score vraagt, omdat de maker ervan, vaak op suggestie van een commentator, een "betere" versie heeft ingestuurd.
Wel... als het er ooit van komt, dan zal er pas na het einde van de inzendingsperiode kunnen gescoord worden, en dan is meteen dit probleem van de baan. Bouk heeft in een vroegere post in dit draadje reeds te kennen gegeven dat ie daar tevreden mee is.
In afwachting van de "nieuwe" Challenge reglementen, zou ik nu alvast willen voorstellen om met het geven van punten te wachten tot na de inzendingsperiode. Kan toch, niet? :)
filipo
8 december 2009, 18:32
Bouk,
geef nu ook eens de regel uit het challengereglement die verbiedt om opnieuw in te zenden... ?
Bouk ? :confused:
bouk
9 december 2009, 09:35
Bouk ? :confused:
zie #20!
grt,bouk.
filipo
9 december 2009, 12:30
Toch binnen de regels dus. Ok, ik had er blijkbaar even over gelezen. :o
Nu je wacht tot de laatste week om te quoteren, kan je dus weer genieten van de challenge en heb je ook geen frustraties meer over die herinzendingen. Prima ! :G :G
bouk
9 december 2009, 13:39
Nu je wacht tot de laatste week om te quoteren,
nee hoor dat hoeft niet, heb nl een heeeeel goed geheugen.
grt,bouk.
bouk
14 december 2009, 14:57
Weet je, bouk, en misschien ben je daar niet blij mee (omdat jij elke dag gaat scoren), maar één van de voorstellen van de werkgroep Challenge is precies om het beoordelen pas in de laatste week, na sluiting, te laten gebeuren. Zijn dit soort van discussies niet meer nodig. Wat vind je daarvan? Let wel: de werkgroep zit nog steeds in een "voorstellen"-fase. Daarmee willen we einde van het jaar mee naar de RvB, en pas als we goedkeuring (lees: budget) hebben, kunnen we de software laten aanpassen/ontwikkelen.
en?
grt,bouk.
LesC
14 december 2009, 15:30
Dank voor je belangstelling.
Ik moet hier een beetje uit de biecht klappen, zoals ze in het Vlaams zeggen. Het ziet ernaar uit dat de voorstellen van de Werkgroep Challenge (die ondermeer een aanpassing van de software inhouden) pas later zullen geïmplementeerd worden. Zoals je weet is de RvB, samen met de Moderators e.a. bezig met het herschrijven van de forumreglementen, het aanpassen van de forumstructuur, enz. en deze zaken hebben voorrang gekregen. Ik begrijp deze strategie wel, maar zal, via de Werkgroep Challenge, toch blijven aandringen op het uitvoeren van onze voorstellen.
M.a.w.: voorlopig blijft alles zoals het is wegens andere prioriteiten, wat niet wil zeggen dat onze voorstellen van tafel geveegd zijn.
Om topics zoals deze (nav) te vermijden kan ik enkel jou, maar ook alle andere Challenge deelnemers/scoorders/commentators... aanraden om zeker met het geven van punten te wachten tot na afsluiting van de inzendingsperiode. Dan heb je nog een volle week tijd, en word je niet gehinderd door eventuele herposts (die ook in "de nieuwe Challenge" zullen toegelaten blijven, omwille van het educatieve karakter van de Challenge).
Hopelijk is deze uitleg voorlopig voldoende? :)
bouk
14 december 2009, 15:34
had intussen al een vraagje gesteld in nieuwe forumreglement over het ontbreken van een Forum-Sticky, waar in Challenge wel naar verwezen wordt.
maar als jullie nog bezig zijn ben ik een en al geduld hoor.
het aanraden; om met punten te geven te wachten tot na sluiting van de inzendperiode, is voorlopig inderdaad het enige alternatief.
alleen het lijkt mij geen goed idee, probeer maar eens objectief zo'n honderd inzendingen te beoordelen en van een cijfer te voorzien,en toch nog serieus te werkt te gaan, wat wel kan als je er maar een paar per dag hoeft te beoordelen.
grt,bouk.
LesC
14 december 2009, 17:06
Omdat ik intussen het nieuwe score-systeem 'live' uittest adhv een Excel tabel (dat een aantal berekeningen uitvoert die we later door de software zelf willen laten doen), wacht ik sowieso tot alle inzendingen binnen zijn. Zelfs met die Excel tabel erbij, doe ik er voor de 70-80 inzendingen die er de laatste maanden waren, niet meer dan één uur over met inbegrip van alles overtikken op mijn tabel. Ik denk dat mocht de software "intelligent" zijn, zoals wij dat willen, het nog sneller kan.
spooky
14 december 2009, 19:23
Ik moet LesC bijtreden. Het test programma waarover LesC het over heeft en waar hij over beschikt, is voorlopig nog niet softwarematig geprogrammeerd en op puntgesteld. lesC moet inderdaad nu nog heel wat manueel bijwerken. En toch blijkt dat er heel wat foto’s in een beperkte tijdspanne kunnen voorzien worden van punten.
Ik ben overtuigt dat ervaren programmeurs het uitgedokterde puntensysteem softwarematig zo kunnen uitwerken dat het voor de gebruiker eenvoudig en goed overzichtelijk kan worden aangeboden. Een punten systeem met weliswaar beperkingen en bepaalde verplichte richtlijnen. Richtlijnen en beperkingen die er voor moeten zorgen dat beïnvloedingen en ongewilde manipulaties door personen met minder goede bedoelingen tot een minimum worden herleid.
Zoals LesC reeds aanhaalde, zijn er voorlopig andere prioriteiten die voorrang moeten krijgen op de uitwerking en de eventuele verwezenlijking van een hernieuwde Challenge software.
De Challenge werkgroep blijft waakzaam, daar waar nodig om de tot nu toe bewerkte reglementeringen bij te werken, om tenslotte de voorstellen van de gewijzigde Challenge Rules ten gepaste tijde voor beslissing voor te leggen aan de raad van bestuur.
De voorlopig uitgewerkte voorstellen bevatten naast het puntensysteem heel wat meer aanpassingen. Er werd zoveel mogelijk rekening gehouden met voorstellen en tekortkomingen welke in het verleden in het Challenge forum werden aangehaald. Uiteraard kunnen we niet aan ieders wensen voldoen maar er werd met overleg in de werkgroep gezocht naar de beste oplossingen.
Laten we intussen de pret in het foto gebeuren, niet verpesten. Mag ik hopen dat de Challenge deelnemers de kans krijgen om hun hobby kwalitatieve te laten groeien in een fotogebeuren waar we ons allen in kunnen vinden.