Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Mist

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Mist



    Ik heb onlangs weer twee workshops in Finland geleid, waar we vanuit schuilhutten wilde bruine beren fotograferen. Thuis realiseerde ik mij dat ik nog niet eens alle beelden van vorig jaar heb uitgezocht, dus het leek me een goed plan daarmee te beginnen.

    Deze foto dateert nog van vorig jaar, is op een andere plek genomen, en is eigenlijk de enige foto die ik op deze lokatie perse wilde maken. Gedurende de nacht vormde zich steeds een laag mist boven het natte, moerasachtige gebied, en bij zonsopgang zag dat er werkelijk prachtig uit. Zonsopkomst is in deze periode rond een uur of twee 'snachts, en het duurde ongeveer een half uur tot drie kwartier voordat de mist door de zon was weggebrand. Dat betekende derhalve lange nachten met weinig slaap en veel wachten. Heel veel wachten, want er waren in dit gebied namelijk veel minder beren dan in het gebied waar ik altijd mijn workshops houd. Na drie dagen wachten verscheen er eindelijk een beer op precies het juiste moment, en ik had het bijna gemist. De verveling was even toegeslagen, en ik was blij verrast om een klein vogeltje te zien dat vlak voor mijn schuilhut was gaan zitten - eindelijk iets om te fotograferen. Vraag me niet waarom, maar opeens besloot ik na een paar minuten om even over mijn camera heen te kijken, en daar zag ik in de achtergrond een beer het beeld inlopen. Net op tijd kon ik vijf foto's nemen, waarvan ik deze het mooiste vond. Al snel was ik het lange wachten helemaal vergeten en kon ik mijn ogen niet van het lcd-schermpje afhouden.
    D3, AF-S VR 200-400/4.0, 1/125 @ f/16, ISO 1000, beanbag
    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

  • #2
    Re: De Mist

    Weerom een magistrale sfeer in het beeld...(hoe doe je het toch...je zal het me wel op een keer vertellen hoop ik)

    KNAP gewoon knap, alleen al om de compo en de sfeer
    Greets
    Pat
    KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
    http://www.photopat.be

    Comment


    • #3
      Re: De Mist

      Oorspronkelijk geplaatst door paepke Bekijk bericht
      Weerom een magistrale sfeer in het beeld...(hoe doe je het toch...je zal het me wel op een keer vertellen hoop ik)

      KNAP gewoon knap, alleen al om de compo en de sfeer
      Greets
      Pat
      Helemaal me eens
      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
      www.cromagnonman.be

      Comment


      • #4
        Re: De Mist

        Echt een prachtige foto !

        Ik ben al aan het sparen om er ook een keer naartoe te gaan
        http://www.photogenique.be

        Comment


        • #5
          Re: De Mist

          Leuk om wat meer te horen over de omstandigheden en de fotograaf zelf

          Mooie sfeer al had ik dan misschien (?) wel liever wat straaltjes gezien, maar hey.. je kan niet alles hebben gezien dit zeldzame momenten zijn

          Comment


          • #6
            Re: De Mist

            Sjieke dinges!!
            Het lange wachten heeft blijkbaar toch wat opgeleverd

            Leuk ook die anekdote bij de foto trouwens!!
            -flickr-

            Comment


            • #7
              Re: De Mist

              Prachtig hoe de ochtendsfeer er mee inzit.

              Comment


              • #8
                Re: De Mist

                Fantastische sfeer die je hier vastgelegd hebt

                Leuk om eveneens het verhaal achter de foto te horen

                Comment


                • #9
                  Re: De Mist

                  Mooi vastgelegd. Soms moet je wat over hebben voor de perfecte foto

                  Wou dat ik er de tijd voor had

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Mist

                    ik bewonder je geduld (heb ik niet helaas). Het resultaat mag er dan ook zijn
                    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                    Comment

                    Working...
                    X