Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Brussel: Mijn laatste bijdrage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Brussel: Mijn laatste bijdrage

    Ik wou iets met diepte doen, wat bij nader inzien niet zo makkelijk was. Nu nog zit ik te denken hoe ik deze foto opnieuw zou nemen: meer boordsteen, het standbeeld afgetekender tegen de lucht, meer takken De focus heb ik bewust op het eerste paaltje gelegd. Wel duidelijk was dat 'm geknipt is voor Z/W.


    Dit gebouw laat me niet los Hier had ik ter plaatse al een gek gevoel bij, en nu weet ik het: Star Wars

    Zon net achter de wolken:


    Zon vol in de lens met bijhorende flares:


    MVG,
    Last edited by frank207be; 18 april 2009, 08:29.

  • #2
    Re: SD Brussel: Mijn laatste bijdrage

    Mooie compo en goed omgezet, maar persoonlijk zou ik misschien voor scherpte in de diepte gekozen hebben .

    Comment


    • #3
      Re: SD Brussel: Mijn laatste bijdrage

      Ik zie maar een foto, van de fontein, en die vind ik qua compo heel mooi. Persoonlijk vind ik een grotere DOF niet nodig, wat ik wel jammer vind is dat de rij paaltjes niet duidelijk eruit springt, de eerste valt op en daarna lopen ze in elkaar over en wordt het detail minder. Dit komt niet zozeer door de gekozen DOF, maar imo eerder door tijdstip en lichtomstandigheden. Vind het echt een mooi plaatje

      Comment


      • #4
        Re: SD Brussel: Mijn laatste bijdrage

        Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
        Ik zie maar een foto, van de fontein, en die vind ik qua compo heel mooi. Persoonlijk vind ik een grotere DOF niet nodig, wat ik wel jammer vind is dat de rij paaltjes niet duidelijk eruit springt, de eerste valt op en daarna lopen ze in elkaar over en wordt het detail minder. Dit komt niet zozeer door de gekozen DOF, maar imo eerder door tijdstip en lichtomstandigheden. Vind het echt een mooi plaatje
        Dankjewel En de stand van het licht is inderdaad de reden.

        De andere foto's zijn nu opnieuw zichtbaar. Ik had ze gisteren vernieuwd nadat ik scherpte had toegevoegd, maar de nummering in de link klopte niet meer

        Comment


        • #5
          Re: SD Brussel: Mijn laatste bijdrage

          Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Mooie compo en goed omgezet, maar persoonlijk zou ik misschien voor scherpte in de diepte gekozen hebben .
          Op zo'n moment zou je je DOF kaartje moeten bij hebben, of gewoon op LV overgaan omdat de exacte DOF weergeeft

          Comment


          • #6
            Re: SD Brussel: Mijn laatste bijdrage

            Ik volg Chris hier met zijn wijze raad.

            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Mooie compo en goed omgezet, maar persoonlijk zou ik misschien voor scherpte in de diepte gekozen hebben .
            http://www.photo-patricske.be
            Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

            Comment


            • #7
              Re: SD Brussel: Mijn laatste bijdrage

              2 is aan mij besteed (ik hou blijkbaar ook van symmetriekes)
              Voor 1, ik weet het niet. Ben er niet door geboeid.
              3) euh, neen, ik snap je idee, maar zoiets is verdomd moeilijk te fotograferen. Maar, ik kan momenteel zeker niet beter.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: SD Brussel: Mijn laatste bijdrage

                Interessante oefening, die eerste...

                Ik zou eens wat spelen met heldeheid en contrast, om nog wat meer dieptewerking te zoeken.
                BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                Comment


                • #9
                  Re: SD Brussel: Mijn laatste bijdrage

                  Voorkeur voor nummer twee, mooie architectuur, goed vastgelegd.
                  Nummer drie een foto met flair.
                  De eerste blijkt zo precies genomen tijdens of juist na WO II, speciale omzetting.
                  BD0681BE -
                  Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                  Comment

                  Working...
                  X