Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luipaard uit het Krugerpark

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Luipaard uit het Krugerpark

    Tussen het struikgewas merkte iemand van onze reisgroep een luipaard op.

    Toen we stopten, keek hij nogal verbaasd. Na wat aarzelen stak hij de straat over, enkele meters voor onze bus. Gelukkig keek hij nog eventjes om (foto 2 en 3)

    1.



    2.



    3.
    Last edited by wimpieken; 25 november 2008, 07:51.
    Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

  • #2
    Re: Luipaard uit het Krugerpark

    als belevenis een hele beleving denk ik, maar als opnamen niet zo geslaagd.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Luipaard uit het Krugerpark

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      als belevenis een hele beleving denk ik, maar als opnamen niet zo geslaagd.
      grt,bouk.
      Waarom niet?
      Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

      Comment


      • #4
        Re: Luipaard uit het Krugerpark

        Waarneming is subliem. Ik zag m'n laatste luipaard ongeveer 10 jaar geleden en ik kan niet zeggen dat ik sindsdien niet meer in een nationaal park kwam.

        Maar de foto is inderdaad niet zo fantastisch. Voor een deel kan je daar wellicht niet aan doen.
        Je zegt dat je in een bus zat, wat te zien is aan de foto. Je standpunt was veel te hoog. Daardoor zie je als achtergrond enkel 'ondergrond'. Een foto die van een lager standpunt was genomen (ideaal, ooghoogte van de luipaard) zou heel waarschijnlijk veel mooier overkomen.
        2 en 3 missen ook scherpte. Ik weet niet waar het aan ligt. Wellicht niet aan sluitertijd of diafragma. Misschien de trillingen van de motor van die bus (als je bv. op een raam leunde). Of nam je de foto's door een ruit?
        Foto's zijn alledrie ook te donker. Het histogram toont dit ook.

        Je kan ze beter maken door ze wat lichter te maken en door contrast en verzadiging wat op te voeren. Voor een ander standpunt ga je moeten teruggaan.

        Comment


        • #5
          Re: Luipaard uit het Krugerpark

          moet inderdaad een prachtwaarneming geweest zijn ; 2 en 3 de betere ; missen inderdaad ietsje scherpte;

          Comment


          • #6
            Re: Luipaard uit het Krugerpark

            Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
            2 en 3 missen ook scherpte. Ik weet niet waar het aan ligt. Wellicht niet aan sluitertijd of diafragma. Misschien de trillingen van de motor van die bus (als je bv. op een raam leunde). Of nam je de foto's door een ruit?
            Ja door de gesloten ruit getrokken. Geen ideale omstandigheden dus
            Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

            Comment


            • #7
              Re: Luipaard uit het Krugerpark

              Oorspronkelijk geplaatst door wimpieken Bekijk bericht
              Ja door de gesloten ruit getrokken. Geen ideale omstandigheden dus
              't ja, je hebt er één gezien en je hebt er een paar foto's van.
              Ik zou daar onmiddellijk voor tekenen, een luipaard zien zonder de beste foto's te kunnen nemen.

              Comment


              • #8
                Re: Luipaard uit het Krugerpark

                Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                't ja, je hebt er één gezien en je hebt er een paar foto's van.
                Ik zou daar onmiddellijk voor tekenen, een luipaard zien zonder de beste foto's te kunnen nemen.
                Ben wel tevreden hoor De meesten zien immers het luipaard niet als ze het Krugerpark doorkruisen.

                Alleen jammer dat de foto's niet 100% scherp zijn, maar daarvoor moet je buiten zitten met een goede lens (en best op een grote afstand )
                Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

                Comment

                Working...
                X