Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem met rare wendingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem met rare wendingen

    Ik heb gisteren eens van dichtbij naar het 'probleem' met m'n studioflitsers gekeken en ben tot het volgende besluit gekomen:
    Wanneer ik eerst m'n testflits doe, gaat alles perfect. Ik wacht tot het moment dat de flits klaar is voor de volgende flits en duw de knop voor de testflits weer in. Dit herhaal ik enkele keren. Plots zie ik geen flits meer. Of toch? Ik hoor een licht flitsgeluid en zie warempel een héééél lichte flits door de 'flitsdraad' lopen. Mocht ik maar één studioflitser (falcon eyes 300AD) hebben, dan zou ik onmiddellijk zeggen dat het probleem bij de flitser zelf ligt, maar bij m'n tweede flitser is het net hetzelfde! In het begin van m'n aankoop (enkele weken terug) had ik daar geen last van en nu, slechts enkele weken na aankoop, heb ik dit vervelende probleem toch al enkele keren voorgehad.
    Iemand een idee/oplossing/verklaring?
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

  • #2
    Re: probleem met rare wendingen

    niemand een verklaring? 2 mogelijkheden; ik ben een beetje ongeduldig OF ik zit met een 'major problem'
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

    Comment


    • #3
      Re: probleem met rare wendingen

      um
      een van mijn 2 flitsers deed het niet meer. Toen nam ik de softbox eraf en ik zag bij het testen ook zo'n mini-vonkje in de lichtbuis.
      Minder slim.. daarna zag ik dat het wattage (of zoiets) op minimum stond en heb dit opgedraaid en daarna ging de flits HEEL goed. Heb een half uur alleen een lamp voor mijn ogen kunnen zien *lomp*

      Sindsdien gaat ie weer.
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

      Comment


      • #4
        Re: probleem met rare wendingen

        Allereerst bedankt voor je reactie Ik heb dat ook geprobeerd. Dan gaat het inderdaad beter, maar na enkele flitsen weer hetzelfde resultaat.
        canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

        Comment

        Working...
        X