Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verloopfilters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verloopfilters

    hallo,
    zou uw me kunnen helpen met een verloopfilter het is de bedoeling om het te gebruiken om landschappen te fotograferen. Ik heb er totaal geen ervaringen mee. Alle tips zeer welkom.
    En nog iets totaal anders weet er iemand waar ze workschops geven rond fotografie in de streek rond Roeselare.
    groetjes

  • #2
    Re: verloopfilters

    Hallo,

    Alvoor je een verloopfilter aanschaft is 1 ding belangrijk.
    De filtermaat.
    Je wilt namelijk niet voor elk objectief een aparte verloopfilter kopen.

    Het meest handige is in mijn optiek een grijsverloopfilter aan te schaffen voor met name landschappen. Groot voordeel is dan dat je de voorgrond goed belicht krijgt zonder problemen met uitgevreten luchten.

    Dat is vandaag de dag in het digitale tijdperk de belangrijkste toepassing van de verloopfilter.
    Ik ben op zoek naar een MB-20.

    Comment


    • #3
      Re: verloopfilters

      Oorspronkelijk geplaatst door hortanse Bekijk bericht
      hallo,
      zou uw me kunnen helpen met een verloopfilter het is de bedoeling om het te gebruiken om landschappen te fotograferen. Ik heb er totaal geen ervaringen mee. Alle tips zeer welkom.
      En nog iets totaal anders weet er iemand waar ze workschops geven rond fotografie in de streek rond Roeselare.
      groetjes
      Zelf heb ik een adapter van Cokin + verschillende adapterringen voor mijn verschillende objectieven.
      Je hoeft dus maar 1 adapter te kopen en, indien je die filter(s) op meerdere objectieven met verschillende diameters wilt gebruiken, moet je dus per objectief slechts een adpaterring bij kopen.

      In Roeselare heb je toch de club "Knipooge". Ze vergaderen iedere eerste zondag van de maand. Ik zou daar eens mijn licht opsteken

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L