Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studioflitser en storende lichtinval

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studioflitser en storende lichtinval

    Beste medeforumleden,

    Ik heb binnenkort photoshoots met female fronted bands op het Metal Female Voices Fest in de Oktoberhallen te Wieze. Hier krijg ik een loge waar ik m'n studioflitsers (Falcon Eyes 300AD) naar believen kan opstellen. Nu heb ik een vraagje.
    Allereerst even verduidelijken hoe ik m'n studioflitsers wil opstellen (zoals ik het eigenlijk gewoon ben): mijn key light naast mij die dus de voorkant van de bands belicht en achter de bands (lees: echt volledig verborgen achter de bands en niet er naast-achter ofzo) een tweede flister, met een redelijk wat omhoog gekantelde flitskop, zodat die de rand van het haar oplicht.
    Nu, zoals sommigen onder jullie wellicht weten, is de backstage van de Oktoberhallen (=hal 2 dus) niet donker te maken, omdat het hier één grote hal betreft, waarbij niet elke loge zomaar even het licht kan uitdoen. Hoe kan ik er nu zeker van zijn dat mijn tweede (achterste) flitser altijd meeflitst? Mijn ervaring leert me namelijk dat al het storende omgevingslicht ervoor kan zorgen dat deze tweede flitser het licht van de eerste (key light) niet opvangt en dus gewoon niet reageert.
    Wat is de beste oplossing? (flitssterkte van key light vergroten, iets hoger stellen van de flitskop zelf, enz? U zegt het maar. Ik ben er zeker van dat hier vele professionele fotografen zijn die me kunnen helpen.

    Mvg, Tim
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

  • #2
    Re: studioflitser en storende lichtinval

    Draadloos werken, met cactus triggers of pocket wizards of ...

    Hans

    PS: Ik heb ondertussen ook mijn accreditaite binnen voor MFVF, dus tot volgend weekend
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #3
      Re: studioflitser en storende lichtinval

      Ik zie twee oplossingen

      - het gemakkelijkst draadloos met radiiobesturing vraagt dus een onvanger voor iedere flits en een zender voor de camera.
      - Met een draad en alle flitsen doorverbinden en ook met een synckabel op de camera is goedkoop maar soms niet echt praktisch

      Een tussenoplossing is de flitsen doorverbinden met synckabels en één flits met radiobesturing, dan heb je slechts 1 zender en ontvanger nodig


      zeker de lichtgevoelige cellen uitschakelen of afplakken, in een publieke plaats worden ze anders ontstoken door iedere flits van een compactje.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: studioflitser en storende lichtinval

        Ha, is leuk Tot volgende week dan

        Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
        Draadloos werken, met cactus triggers of pocket wizards of ...

        Hans

        PS: Ik heb ondertussen ook mijn accreditaite binnen voor MFVF, dus tot volgend weekend
        canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

        Comment


        • #5
          Re: studioflitser en storende lichtinval

          Zou het ook geen oplossing zijn om m'n hoofdflitser wat harder te laten flitsen, zodat m'n achterste flitser (die achter de bands) het licht beter opvangt en zo zeker en vast flitst? (dit vooral in afwachting van m'n draadloze systeempje)
          Andere opties zijn altijd welkom (vooral die dan waarin niet draadloos gewerkt wordt)
          canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

          Comment


          • #6
            Re: studioflitser en storende lichtinval

            Indien niet draadloos kan je beter via sync kabel werken.
            Heb je trouwens maar 1 flits vooraan om een volledige band uit te lichten?
            Wat als dat 5 bandleden zijn?

            Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment


            • #7
              Re: studioflitser en storende lichtinval

              met 1 licht met een diffuse paraplu erop kan ik al veel doen hoor. Ik had vorig weekend een photoshoot met A New Dawn en alle bandleden (6 stuks) staan er even goed belicht op.
              canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

              Comment


              • #8
                Re: studioflitser en storende lichtinval

                en als ik dus met één synchrokabel werk van m'n camera naar de hoofdflitser (ik heb toch een afgezonderde loge, waardoor er geen andere flitsers kunnen storen), hoe zorg ik er dan zeker voor dat de achterste flitser het licht best opvangt en dus bijgevolg meeflitst (zonder deze met wat dan ook al dan niet draadloos in verbinding te stellen)?
                canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

                Comment

                Working...
                X