Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Patershol ( origineel ) op vraag van Niara

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Patershol ( origineel ) op vraag van Niara



  • #2
    Re: Patershol ( origineel ) op vraag van Niara

    Ik zei al bij je vorige posting dat het waarschijnlijk een mooie foto kon zijn.
    De bewerking was erover, en dan vooral die korrel.

    Dit wil niet zeggen dat de foto ZONDER bewerking goed is...

    Dit is te gewoon...

    Bewerk die foto gewoon opnieuw, leg er terug een goed gedoseerde portie Jack The Ripper gehalte in zonder die overtollige ruis en dan heb je een goede plaat.
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

    Comment


    • #3
      Re: Patershol ( origineel ) op vraag van Niara

      Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
      Dit wil niet zeggen dat de foto ZONDER bewerking goed is...
      Zo denk ik er ook over.
      Als ik moet moet kiezen tussen deze foto of de (te) korrelige Jack-the-Ripper-versie, kies ik toch voor de laatste.
      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
      BD0993BE
      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

      Comment


      • #4
        Re: Patershol ( origineel ) op vraag van Niara

        Alweer een bewijs dat veel van de waw foto's hier gewoon computerproducten zijn. Daarbij bedoel ik dat weinig originele compo's en vaak matig belichte foto's opgepimpt worden tot er van het origineel niets meer overblijft.
        Dan rijst bij mij toch de vraag of dit nog fotografie is of compugrafie ?
        Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

        Comment


        • #5
          Re: Patershol ( origineel ) op vraag van Niara

          Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
          Alweer een bewijs dat veel van de waw foto's hier gewoon computerproducten zijn. Daarbij bedoel ik dat weinig originele compo's en vaak matig belichte foto's opgepimpt worden tot er van het origineel niets meer overblijft.
          Dan rijst bij mij toch de vraag of dit nog fotografie is of compugrafie ?
          100% terechte opmerking.
          Het blijft echter nog steeds de fotograaf die het originele beeld zo goed mogelijk moet maken, zodat je met minimale nabewerkingen een super resultaat kan aanschouwen.
          Hier mis ik al een goed gemaakt origineel, wat zich al onmiddellijk op de nabewerking weerspiegelt.
          Dit zal nooit een WOW foto worden

          Patershol is een prachtige omgeving met een sublieme uitstraling. Zoiets moet je al in de originele foto terugvinden. Jammer.
          .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
          ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

          Comment


          • #6
            Re: Patershol ( origineel ) op vraag van Niara

            Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
            Alweer een bewijs dat veel van de waw foto's hier gewoon computerproducten zijn. Daarbij bedoel ik dat weinig originele compo's en vaak matig belichte foto's opgepimpt worden tot er van het origineel niets meer overblijft.
            Dan rijst bij mij toch de vraag of dit nog fotografie is of compugrafie ?
            Een nieuw woord is geboren. Zal ik even bellen naar Van Daele?
            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

            Comment


            • #7
              Re: Patershol ( origineel ) op vraag van Niara

              Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
              Ik zei al bij je vorige posting dat het waarschijnlijk een mooie foto kon zijn.
              De bewerking was erover, en dan vooral die korrel.

              Dit wil niet zeggen dat de foto ZONDER bewerking goed is...

              Dit is te gewoon...

              Bewerk die foto gewoon opnieuw, leg er terug een goed gedoseerde portie Jack The Ripper gehalte in zonder die overtollige ruis en dan heb je een goede plaat.
              Weet je, een foto is goed of niet. En met de bewerking kan je een foto enkel boeiender maken, op voorwaarde dat de foto op zich al goed is, zoals mijn voorgangers reeds aangehaald hebben. Maar deze vind ik maar gewoontjes. Ook al zou deze anders bewerkt zijn, de foto die uit de camera komt blijft hetzelfde. Probeer eens met meer groothoek, en houd de camera verticaal. Een goede dieptewerking maakt de foto al veel boeiender. Zorg er ook voor dat je geen witte lucht hebt, en ietsje meer contrast zou ook geen kwaad kunnen.

              Mvg, Jochen
              Jochenvde Photography
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Patershol ( origineel ) op vraag van Niara

                Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                Een nieuw woord is geboren. Zal ik even bellen naar Van Daele?
                Doe maar gerust. Taal is een levend iets en het zijn de gebruikers die bepalen welke woorden blijven leven of in onbruik raken.
                Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                Comment

                Working...
                X