Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet voor puristen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Niet voor puristen

    Oké, 't zijn exoten, maar ze zitten er nu en ze lijken niet van plan nog weg te gaan.
    Eigenlijk vind ik het wel best mooie dieren, die Nijlganzen.
    Op 600mm uit de auto en dan nog flink gecropt, ze laten je niet echt dicht komen, laat licht.
    (met de D50 want de D200 ligt bij Procirep )





    fotosite

  • #2
    Re: Niet voor puristen

    Hoe durf je om niet volkseigen beesten te fotograferen en hier te posten

    Ik vind je foto's iets schilderachtigs hebben. Mooi
    Meer foto's op mijn website

    Comment


    • #3
      Re: Niet voor puristen

      mooi hoor.. .. vooral de kleurbalans van de omgeving en gans
      Leon Loeffen

      Comment


      • #4
        Re: Niet voor puristen

        Drie mooie compo's en appart van kleur
        mvg,
        Ludo V.

        Comment


        • #5
          Re: Niet voor puristen

          die beestjes zitten in Tervuren ook! Ik nam er een paar foto's van in bar slechte omstandigheden. Ik ben blij dat ik nu weet dat het nijlganzen zijn, anders was gans vogelend vlaanderen weer bezig met zoeken!
          thx

          Comment


          • #6
            Re: Niet voor puristen

            Oorspronkelijk geplaatst door BriJ@c Bekijk bericht
            die beestjes zitten in Tervuren ook! Ik nam er een paar foto's van in bar slechte omstandigheden. Ik ben blij dat ik nu weet dat het nijlganzen zijn, anders was gans vogelend vlaanderen weer bezig met zoeken!
            thx
            Maak je geen zorgen, ze zitten tegenwoordig overal, vogelend vlaanderen moet niet ver zoeken achter de naam. Laatst nog meegemaakt : meneer daar zitten daar vreemde ganzen, ze dragen precies een brilleke
            Dan weet je al hoe laat het is.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Niet voor puristen

              Geen gemakkelijke om te benaderen, laat staan er een goede foto van maken
              Maar de kleuren zijn niet my cup of tea.

              Comment


              • #8
                Re: Niet voor puristen

                zijn da nijlganzen???

                neeje, best wel mooie beestjes maar ik volg jpjpjpjpjp

                Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                Maar de kleuren zijn niet my cup of tea.
                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                www.koendd.be

                FZ50

                Comment


                • #9
                  Re: Niet voor puristen

                  Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                  Geen gemakkelijke om te benaderen, laat staan er een goede foto van maken
                  Maar de kleuren zijn niet my cup of tea.
                  En ik die al content was dat de zon er nog eens doorkwam
                  Laat licht op een weiland met hoog dor gras, da's de reden van de gelige kleur.
                  Ik kon natuurlijk de witbalans wat kouder gaan zetten, maar dat zou afbreuk zijn aan de kleuren zoals ze waren. Uiteraard is het ook allemaal een kwestie van persoonlijke smaak.
                  fotosite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Niet voor puristen

                    Geslaagde reeks: kleuren zijn ok; foto's zijn scherp; compositie ok en een mooi standpunt van waaruit de foto's zijn genomen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Niet voor puristen

                      Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                      Ik kon natuurlijk de witbalans wat kouder gaan zetten, maar dat zou afbreuk zijn aan de kleuren zoals ze waren. Uiteraard is het ook allemaal een kwestie van persoonlijke smaak.
                      En dŕt is een waarheid als een koe. Toch zou ik (daar gaan we weer) een tikkeltje geel uit de middentonen halen. Ik vind ze toch net iets tč...
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Niet voor puristen

                        Mooie foto's. Knap werk op 600mm vanuit de auto
                        Kleuren kloppen echter niet echt volgens mij, ook al was er een laat middagzonnetje. In de stad zijn ze inmiddels aan mensen gewend,
                        de exemplaren die hier zitten eten uit de hand.
                        Van alles...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Niet voor puristen

                          Mooie reeks van een knap beestje,heb wel de indruk van een beetje teveel ruis.(D50,Iso 400 mss de reden)
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Niet voor puristen

                            Knappe shoots Maar ivm met ook andere post van je valt me hier toch ook op dat ze nogal geel zijn, ligt dat dan idd aan D50

                            Comment


                            • #15
                              Re: Niet voor puristen

                              Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                              Knappe shoots Maar ivm met ook andere post van je valt me hier toch ook op dat ze nogal geel zijn, ligt dat dan idd aan D50
                              Een combinatie van het feit dat het late namiddag was en een geel veld, en de D50 die nu naar ik vermoed anders ingesteld staat dan mijn D200. Eigenlijk geen erg in gehad om de basisinstellingen van de camera eens na te zien, vermoed dat het probleem allicht daar voor een stuk zit, mijn D200 staat normaler wijze alles op neutraal behalve de scherpte die +1 staat.
                              fotosite

                              Comment

                              Working...
                              X