Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon of sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon of sigma

    dag ik ga me nieuwe lens aanschaffen maar ik geraak er niet uit het gaat namelijk over deze lenzen
    Nikon 80-200mm f2.8D ED AF Zoom-Nikkor Lens with Bracket & cl-43a case

    Sigma 70-200mm f2,8 EX DG APO Macro HSM Nikon AF

    de lens zal het meest gebruikt worden voor het veldrijden
    alvast bedankt
    Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
    Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

  • #2
    Re: nikon of sigma

    Je krijgt hier hetzelfde antwoord als op Nikon Nl:
    Ik heb begrepen dat de Nikkor bij 2.8 iets scherper is als de Sighma en dat het verder niet zoveel verschil maakt. Bij een test in What Digital Camera kreeg de Nikom 94% en de Sigma 93%.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: nikon of sigma

      Ik ben steeds voor de originele lenzen, behalve als het prijsverschil groot is. Deze Nikon en Sigma verschillen niet zoveel in prijs, dus ga voor de Nikon. Ik heb hem ook en ze is zeer goed MAAAAAAAR veeel te zwaar, reden waarom ze meestal thuis blijft.
      Enige Sigmalens die ik heb is de 10-20, hier is het prijsverschil met de NIKON te groot, meer dan het dubbele en de Nikon is dan 12-24, en je doet het toch voor de groothoek nietwaar.

      groetjes



      Luc

      Comment


      • #4
        Re: nikon of sigma

        Ik zelf gebruik de Nikkor 2.8 IF-ED met grote tevredenheid. Nadeel is idd dat ze zwaar is (maar daarvoor laat ik ze niet thuis) en dat deze schuifzoom geen statiefring heeft.
        Met de Sigma heb ik geen ervaring.

        Comment


        • #5
          Re: nikon of sigma

          bedankt mannen
          Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
          Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

          Comment


          • #6
            Re: nikon of sigma

            De Sigma is wel sneller, en gezien je van veldrijden fotos wil maken liet ik me toch eerst nog verder informeren.
            Als ik je een tip mag geven ging ik voor 80-200 AF-S ipv de AF
            http://www.kenrockwell.com/nikon/80200afs.htm
            Dan heb je het neusje van de zalm.

            Gr Kees
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment


            • #7
              Re: nikon of sigma

              ik heb me ook op nikon nl al die vraag gesteld en daar gaan ze meest voor 80/200 van nikon.???????? ik informeer mij liever goed dan achterna mij te beklagen.(mijn spaarcentjes )
              natuurlijk als je beetje ervaring heb gaat dat wel een beetje gemakkelijker allee denk ik maar mij duwen ze in mijn handen wat hij het liefst verkoop en het meest aan verdient denk ik daarom eerst een goed informeren bij mensen met wat kennis. jullie zij alvast al bedankt hoor
              Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
              Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

              Comment


              • #8
                Re: nikon of sigma

                Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
                ik heb me ook op nikon nl al die vraag gesteld en daar gaan ze meest voor 80/200 van nikon.???????? ik informeer mij liever goed dan achterna mij te beklagen.(mijn spaarcentjes )
                natuurlijk als je beetje ervaring heb gaat dat wel een beetje gemakkelijker allee denk ik maar mij duwen ze in mijn handen wat hij het liefst verkoop en het meest aan verdient denk ik daarom eerst een goed informeren bij mensen met wat kennis. jullie zij alvast al bedankt hoor
                Indien je de Nikkor 80-200 AFS nog ergens 2de hands kan vinden mag je niet twijfelen, ligt de keuze tussen de Nikkor 80-200 ED en de Sigma 70-200, dan zou ik eerder voor de Sigma gaan aangezien deze sneller focust dan de Nikkor 80-200 ED.
                Ik volg dus de opinie van KVP hierboven . . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: nikon of sigma

                  Wat zijn we weer eensgezint he Francis
                  Dat komt omdat het de juiste woorden zijn

                  Gr Kees
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon of sigma

                    Hier staat zo'n Nikkor 80-200 AFS te koop, de voorloper van de huidige Nikkor 70-200 VR : http://www.fotobeurs.com/zoekertjes/...asp?i=6225.919
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon of sigma

                      bedankt die die je vernoemd daar heb ik al een e -mail naar gestuurd maar nog geen antwoord gekregen maar op de site van hun staat hij 1195 geprijs
                      veel verschil is nu niet hè
                      Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
                      Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon of sigma

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Indien je de Nikkor 80-200 AFS nog ergens 2de hands kan vinden mag je niet twijfelen, ligt de keuze tussen de Nikkor 80-200 ED en de Sigma 70-200, dan zou ik eerder voor de Sigma gaan aangezien deze sneller focust dan de Nikkor 80-200 ED.
                        Ik volg dus de opinie van KVP hierboven . . .

                        Ook helemaal mee eens. Ik heb beide lenzen gehad en vond de Sigma beduidend sneller focussen dan de Nikon. Aangezien ik de Nikon ná de Sigma had, heb ik lang getwijfeld en uiteindelijk verkocht om toch te investeren in een 70-200.
                        Mijn advies is dan ook om zoveel mogelijk binnen het budget van de Sigma te blijven om een 2e hands AF-S te vinden. Momenteel worden er meerdere op marktplaats.nl aangeboden. Succes!

                        'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon of sigma

                          bedankt mannen voor julie uitleg.duidelijk is nu dat jullie liever 80/200 aanbevelen dan de sigma.
                          Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
                          Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon of sigma

                            Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                            Ik ben steeds voor de originele lenzen, behalve als het prijsverschil groot is. Deze Nikon en Sigma verschillen niet zoveel in prijs, dus ga voor de Nikon. Ik heb hem ook en ze is zeer goed MAAAAAAAR veeel te zwaar, reden waarom ze meestal thuis blijft.
                            Enige Sigmalens die ik heb is de 10-20, hier is het prijsverschil met de NIKON te groot, meer dan het dubbele en de Nikon is dan 12-24, en je doet het toch voor de groothoek nietwaar.

                            groetjes



                            Luc
                            als je het zonde vindt van die lens zo vaak thuis te laten kwil je der wel van afhelpen dat je je niet slecht moet voelen bij mij zou die wel mee gaan
                            BD0789BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon of sigma

                              Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
                              bedankt mannen voor julie uitleg.duidelijk is nu dat jullie liever 80/200 aanbevelen dan de sigma.
                              Goed lezen hé dany10.

                              Ga ALLEEN voor de Nion 80-200 als het de AF-S versie is. Als je niet de AF-S versie kan kopen, koop dan de 70-200 van Sigma met HSM.

                              Er bestaan verschillende versies van de Nikon 80-200 en de Sigma 70-200.

                              Voor de Nikon is het van belang dat het de AF-S versie is (niet meer nieuw te krijgen)
                              Voor de Sigma is het van belang dat het de HSM versie is (nog wel nieuw te krijgen)

                              Ik heb het hier nu enkel over de snelheid van de autofocus hé, niet over andere eigenschappen/kwaliteiten/gebreken van de beide objectieven.

                              Mvg,
                              TravelToy.
                              www.christian-bailleul.be | Blog

                              Comment

                              Working...
                              X