Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reis objectief, welke?...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reis objectief, welke?...

    Ik heb sinds een 1,5 jaar een Minolta 7D, (daarvoor een analoge minolta) mijn telelens is een Tokina 60-300 4-5.6 Dit objectief heb ik 1997 gekocht voor 299 Gulden (ongeveer 140euro) Opzich is deze Tokina niet eens zo slecht voor dat geld, maar ik mis toch wel wat scherpte...Ik zoek nu een objectief van minimaal 100-300 mm, die niet te groot en te zwaar is (hij moet in mijn lowepro micro trekker 200 kunnen)
    Heeft iemand ervaring met dergelijke "reis"objectieven?

    Roland
    Last edited by Roland woutersen; 6 januari 2007, 17:41.
    Sony A55,Tamron 28-75mm F/2.8, Tokina 60-300,Sigma 18-35
    www.reizigerssite.com

  • #2
    Re: Reis opjectief, welke?...

    Oorspronkelijk geplaatst door Roland woutersen Bekijk bericht
    Reis opjectief
    Als je vraagt naar reisobjectieven denk ik dat je meer reacties zult krijgen...

    Comment


    • #3
      Re: Reis opjectief, welke?...

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Als je vraagt naar reisobjectieven denk ik dat je meer reacties zult krijgen...
      Ik krijg nu al reacties....
      Sony A55,Tamron 28-75mm F/2.8, Tokina 60-300,Sigma 18-35
      www.reizigerssite.com

      Comment


      • #4
        Re: Reis opjectief, welke?...

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Als je vraagt naar reisobjectieven denk ik dat je meer reacties zult krijgen...

        Waarom telkens blijven hakken op spellingsfouten?
        De vraag was toch goed bedoeld, dacht ik.

        mvg,


        Roland
        Last edited by Roland Cuypers; 6 januari 2007, 17:46. Reden: SPELLINGSFOUT

        Comment


        • #5
          Re: Reis opjectief, welke?...

          Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
          Waarom telkens blijven hakken op spellingsfouten?
          Omdat de zoekfunctie van het forum op deze wijze snel z'n nut verliest. Daarbij: de site van de OP ziet er qua taal verzorgd uit (bijv. geen spatie tussen samengestelde woorden) dus waarom zou het dan hier fout moeten?

          Waarom is het 'reisvirus', 'reisimpressies' maar 'reis objectief'?

          Comment


          • #6
            Re: Reis opjectief, welke?...

            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Omdat de zoekfunctie van het forum op deze wijze snel z'n nut verliest. Daarbij: de site van de OP ziet er qua taal verzorgd uit (bijv. geen spatie tussen samengestelde woorden) dus waarom zou het dan hier fout moeten?

            Waarom is het 'reisvirus', 'reisimpressies' maar 'reis objectief'?
            Afgezien van wat opmerkingen op mijn schrijfvaardigheid heb ik tot nu toe weinig aan dit neerlandicus forum
            Sony A55,Tamron 28-75mm F/2.8, Tokina 60-300,Sigma 18-35
            www.reizigerssite.com

            Comment


            • #7
              Re: Reis objectief, welke?...

              Als je over een reisobjectief praat dan heb je het normaliter over een objectief waarmee je zowel groothoek als telefotografie mee kunt uitoefenen.
              We hebben het dan ook over een zoomobjectief van 18-200 mm en geen 100-300mm. Voor de minolta is er een Sigma 18-200/ 3.5 6.3 DC.
              Voor meer gegevens kun je kijken op http://www.focilux.be/pages/hotnews/archief/2005_10.htm
              Hopende je hiermee wat meer op weg te hebben geholpen.
              mvgr
              antoine200

              Comment


              • #8
                Re: Reis objectief, welke?...

                Roland, voor de betere daguitstap gebruik ik een Minolta 18-200 als het bij één lens moet blijven.

                Deze lens levert mooie beelden op. Je moet enkel met de beperkingen van de lens rekening houden (niet geschikt voor weinig licht of sport-/actiefoto's) wegens tragere AF en f/3.5-6.3.

                Andere goeie lenzen voor in de rugzak zijn de Sigma 10-20 of 12-24, Minolta 100-300D Apo en 24-105D.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Reis objectief, welke?...

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Roland, voor de betere daguitstap gebruik ik een Minolta 18-200 als het bij één lens moet blijven.

                  Deze lens levert mooie beelden op. Je moet enkel met de beperkingen van de lens rekening houden (niet geschikt voor weinig licht of sport-/actiefoto's) wegens tragere AF en f/3.5-6.3.

                  Andere goeie lenzen voor in de rugzak zijn de Sigma 10-20 of 12-24, Minolta 100-300D Apo en 24-105D.
                  De objectieven die ik nu heb zijn
                  Minolta 35-70,Sigma 18-35 en de Tokina 60-300.Ik wil dus eventueel de Tokina
                  vervangen voor een andere telezoom omdat hij niet over het gehele vlak scherp is,
                  en traag is (een foto van een vliegende vogel zit er niet in) Ik wil ook niet in het zoom bereik inleveren (300mm vindt eigenlijk al te weinig)

                  De Minolta 100-300D Apo lijkt volgens de internet reviews wel wat, maar is vrijwel nergens meer te krijgen…
                  Sony A55,Tamron 28-75mm F/2.8, Tokina 60-300,Sigma 18-35
                  www.reizigerssite.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reis objectief, welke?...

                    Ik heb zelf met m'n 5D al rondgereisd (met fiets) met dezelfde microtrekker rugzak en m'n Tamron 200-500mm erin. Ik gebruik er meestal alleen de laatste 150mm van voor vogelfotografie (als 'bijberoep' bij vooral vogels kijken). Tenzij ik m'n 70-210 niet mee heb, dan gebruik ik de korte eind van m'n Tamron voor portretten. Hij past samen met de body mooi in de lengte van de microtrekker.

                    Snelle kleine vogels in vlucht mee tracken, dan moet je al in de G-serie grijpen (>1000 euro zonder TC) - en dan nog heeft Minolta zeker niet de reputatie om echt snelle lenzen te maken zoals bv Canon dat mooi kan. Tegenwoordig een veel rondlopend kanon, en dat zie je ook aan al die keiknappe foto's op onder meer birdpix.nl - een doorn in het oog voor de minder kapitaalkrachtige amateur ;-)

                    Mits oefening kan je met de Tamron echter ook mooi vogels fotograferen - en zeker niet alleen in de tuin. Op m'n fotowebsite www.flickr.com/photos/haspengouw zie je enkel (op één uitzondering na) foto's 'in het veld' genomen. Er zitten er best wel mooie tussen, dat zijn de vogels die je (al dan niet met moeite en geduld) dicht kon benaderen of waar je bere chance hebt gehad - maar er zitten ook heel wat gemiddelde 'bewijsfoto's' of documentatiefoto's tussen van minder courante of zeldzame vogelsoorten die ik zag en op de plaat wilde leggen - als illustratie bij m'n waarnemingsboekje.

                    Overigens - en nu komt de aap uit de mouw - ik heb net m'n Tamron 200-500mm in de verkoop-rubriek gezet. Je moet er maar eens gaan kijken, er staan ook wat links naar reviews - als je geïnteresseerd bent, best snel reageren, want heb ze vandaag ook op het minolta-forum Dyxum.com gezet en daar passeert deze lens niet al te dikwijls (vraag me af hoeveel BD'ers ze hebben). Ik heb zelf m'n eerste stuk G-glas gekocht, een 300mm f4 om te gebruiken met de bijhorende 1,4 convertor - en hoop dat het mindere bereik gecompenseerd wordt door wat snelheid en scherpte.

                    Groeten
                    Fotograaf uit winterslaap ;-)
                    7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reis objectief, welke?...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Roland woutersen Bekijk bericht
                      De Minolta 100-300D Apo lijkt volgens de internet reviews wel wat, maar is vrijwel nergens meer te krijgen…
                      Kijk hier eens :
                      http://forum.belgiumdigital.com/show...hlight=100-300
                      http://www.dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TID=9954
                      Last edited by K-2; 8 januari 2007, 07:52.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment

                      Working...
                      X