Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50-150 ex dg hsm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 50-150 ex dg hsm 2.8

    Heeft er iemand deze lens ZELF getest? De reviews op het net spreken mekaar zo erg tegen, dat ik er geen staat op kan maken.
    Lijkt me wel DE ideale lens voor een aps sensor.
    Last edited by Rudy; 4 januari 2007, 20:03.

  • #2
    Re: Sigma 50-500 ex dg hsm 2.8

    is het niet de 50-150 die je bedoelt?
    ik moet de eerste 50-500 1:2.8 nog tegenkomen

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 50-500 ex dg hsm 2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
      is het niet de 50-150 die je bedoelt?
      ik moet de eerste 50-500 1:2.8 nog tegenkomen
      Oepsie

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 50-150 ex dg hsm 2.8

        Wij hebben deze lens sinds enkele dagen in ons bezit en zijn er tot nu toe héél tevreden over! We hebben hem natuurlijk nog niet in alle omstandigheden kunnen uittesten (wegens exames en zo van die onaangename dingen in het verschiet ) maar hetgeen we er al mee uitgeprobeerd hebben, staat ons ten zeerste aan! Groot voordeel is ook het gewicht. We hebben getwijfeld tussen deze en de 70-200, maar zeker voor mn vriendin is deze een pak draagbaarder.

        mvg, Naehatje
        The future belongs to those who believe in the power of their dreams

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 50-150 ex dg hsm 2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door Naehatje Bekijk bericht
          Wij hebben deze lens sinds enkele dagen in ons bezit en zijn er tot nu toe héél tevreden over! We hebben hem natuurlijk nog niet in alle omstandigheden kunnen uittesten (wegens exames en zo van die onaangename dingen in het verschiet ) maar hetgeen we er al mee uitgeprobeerd hebben, staat ons ten zeerste aan! Groot voordeel is ook het gewicht. We hebben getwijfeld tussen deze en de 70-200, maar zeker voor mn vriendin is deze een pak draagbaarder.

          mvg, Naehatje
          Succes met die examens, en bedankt voor de info.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 50-150 ex dg hsm 2.8

            Ik wil die lens voor m'n minolta :ween:

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 50-150 ex dg hsm 2.8

              Ik heb hem ondertussen, ik kan er al van zeggen, vanaf f3.5 is ie zeer scherp, op 2.8 goed bruikbaar. De focus is goed, ik merk geen van de front of backfocus verschijnselen, die niet toe te schrijven kunnen zijn aan het ventje ;-)
              Bereik is super, ook binnenskamers te gebruiken, daar waar een 70-200 toch meestal al te lang is.
              Afwerking, tja sigma ex serie hé, deze is stevig, goed gebouwd, enkel de kleur van de lens vind ik niet zo mooi, maar dat is natuurlijk goesting.
              Stom punt: de lenskappen, vooraan een oud systeem, geen binneknijper, en achteraan nog stommer, past enkel op deze lens, niet op andere nikons. En aangezien de meest mensen de dop van de ene op de andere zetten, ... leggen ze dus deze gewoon opzij.

              Comment


              • #8
                Helaas toch problemen

                Ik hoopte dat ik een goede 50-150 had gevonden maar!!

                Na enige tijd bleek ik toch last te hebben van frontfocus op 150mm bij opening 2.8! Uit gaan zoeken wat het kan zijn, eerst de body (d80) ? maar de 300mm f4.0 af-s gaat perfect (kleine scherptediepte laat snel de focusproblemen zien), en alle andere lenzen ook.
                Dan maar terug naar de winkel om een tweede exemplaar te testen, testopstelling daar gemaakt, wat bleek? identiek hetzelfde probleem!!
                Dus, zal het de d80 wel zijn. Dan maar een d200 gebruikt, en wat bleek, ja hoor!! de sigma lenzen zijn beide "frontfocussers" niet de body's
                Ik ben blij dat ik deze lens gekocht heb bij een winkel waar je tenminste kan uitproberen, en teruggeven indien niet goed!

                Dus, spijtig, maar Sigma slaat weer eens de bal mis volgens mij! Spijtig, want dit was nu eens een mooi pakketje en een lens.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 50-150 ex dg hsm 2.8

                  test zie magazine december 2006 "FD-fotografie en doca"

                  groeten David
                  Last edited by picture-it; 22 januari 2007, 11:46.
                  vanolles

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 50-150 ex dg hsm 2.8

                    Ik heb zo'n lensje sinds enkele weken (kerstcadeau van mezelf aan mezelf).

                    Voordelen:
                    -lichtgewicht
                    -lichtsterk (f2.8 over het hele bereik)
                    -interne focus en interne zoom: geen bewegende delen aan de buitenkant
                    -ligt goed in de hand door grote zoom- en focusring
                    -scherp op alles onder de 120mm (ruw geschat)
                    -snelle en stille focus
                    -50 tot 150mm is een super bereik (o.a. voor portretten)
                    -uitstekende bouwkwaliteit
                    -2 dopjes, zonnekap en tas meegeleverd

                    Nadelen:
                    -onscherp op alles boven 120mm en f2.8, verdwijnt bij f5.6
                    -de voorste lensdop heeft geen centrale knijpers

                    Voor het compacte design zal Sigma waarschijnlijk wat compromissen genomen hebben waardoor de lens niet echt scherp meer is op langere brandpuntsafstanden. Dat is een compromis waar ik graag mee wil leven. Zodra je het diafragma toedraait tot f5.6 verdwijnt dit probleem en onder de 120mm is die onscherpte er sowieso niet.

                    PS: Ik gebruik een Nikon D70s met deze lens. Ik heb ook de 18-50 f2.8 Macro van Sigma en ben er eveneens zeer tevreden mee.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 50-150 ex dg hsm 2.8

                      Lijkt toch niet echt het niveau van de 70-200 te halen als ik dit zo lees...
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 50-150 ex dg hsm 2.8

                        voor concertfotografie moet ie op 2.8 scherp zijn

                        anders heeft 't geen zin voor mij
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 50-150 ex dg hsm 2.8

                          Al met al dus een echte tegenvaller....
                          Van alles...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 50-150 ex dg hsm 2.8

                            Deze link toont een test tussen de Sigma en Canon 70-200 2.8 IS en 4.0 IS.

                            Oordeel zelf...
                            :::: Canon :::: 1D MkII N
                            :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                            :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 50-150 ex dg hsm 2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door Zuiderbuur Bekijk bericht
                              Deze link toont een test tussen de Sigma en Canon 70-200 2.8 IS en 4.0 IS.

                              Oordeel zelf...
                              Ik zou toch voorzichtig zijn wat de geloofwaardigheid van deze test betreft, hoor.
                              De canons komen er eigenlijk 'niet goed' uit, daar waar de sigma opeens een goede lens zou zijn ...

                              Bizar.
                              Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

                              Comment

                              Working...
                              X