Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Pentablet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop Pentablet

    Dag, ik zou graag een pentablet kopen maar heb geen ervaring met het werken met zo'n 'ding'.
    Ik ben al zover dat de keuze zich beperkt tot 2 'modellen' : Wacom Graphire 4 or Wacom Intuos 3.

    De Graphire 4 heeft 512 levels en een resolutie van 2000 lpi.
    De Intuos 3 heeft 1024 levels en een resolutie van 5080 lpi (en een muis).

    Kan iemand mij vertellen of de specificaties van de Graphire 4 'genoeg' zijn voor foto manipulatie ?
    Zijn de betere specificaties van de Intuos 3 hun geld waard ? Iemand ervaring ?

    En wat met het 'actieve' gedeelte ? Wat is daar 'comfortabel' ?
    Ik zie dat de keuze ofwel A5 of A6 is ... wat is het voor- of nadeel van beide formaten ?

    Dit zijn de keuzes :

    Graphire 4 'normal' : 128 x 93 mm.
    Graphire 4 'XL' : 209 x 151 mm.

    Intuos 3 'A6' : 127 x 100 mm.
    Intuos 3 'A6 Wide' : 158 x 98 mm.
    Intuos 3 'A5' : 203 x 152 mm.
    Intuos 3 'A5 Wide' : 271 x 159 mm.

    Kan iemand mij helpen ?
    Een demo misschien ?
    Zijn er andere dingen waarop ik moet letten bij aankoop van een pentablet ?

    Bedankt,
    Marc.
    Groeten,
    Marc.
    http://www.mymindseye.eu

  • #2
    Re: Aankoop Pentablet

    Ik heb zelf de Wacom Graphire 4 en ben er tevreden over, ook voor wat betreft de fotobewerking. Zelf is het A6 formaat wel wat klein voor sommigen, maar ik vind dat juist wel prettig. Ik had hiervoor een ander Wacom tablet (A5 formaat) en vond dat te groot, het neemt namelijk teveel ruimte in op mijn bureau. De gewone muizen van Wacom vind ik zelf niets (tenminste in het verleden was het niets), omdat die destijds niets toevoegden aan de pen zelf. Als je niet gewend bent met een penmuis te werken, dan is de omschakeling wel groot.

    Ik kan geen vergelijking maken met de Intuos, want die heb ik wel gezien in de winkel, maar verder niet gekozen.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment

    Working...
    X