Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele-lens Fujifilm S5600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tele-lens Fujifilm S5600

    Hallo,

    Ik ben sinds enkele maanden de trotse bezitter van een FUJI S5600, en ben zeer tevreden. Om natuurfotografie te kunnen doen zou ik een voorzetlens overwegen.
    Tips zijn welkom mbt de meest geschikte telelens

    Alvast bedankt

    Tomaso
    PENTAX K100d SUPER !!!!!
    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
    En een dapper standaard-kitlensje

  • #2
    Re: Tele-lens Fujifilm S5600

    Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben sinds enkele maanden de trotse bezitter van een FUJI S5600, en ben zeer tevreden. Om natuurfotografie te kunnen doen zou ik een voorzetlens overwegen.
    Tips zijn welkom mbt de meest geschikte telelens

    Alvast bedankt

    Tomaso

    toen ik nog in bezit was van de S5600 (zeer goed toestel trouwens) wou ik graag een raynox kopen (www.raynox.com).
    Natuurlijk zijn de originele van fujifilm altijd beter, ook jammer genoeg ook heel wat duurder. Aan jou de keuze ;-)
    ps: wel moet je even denken, als je de raynox lenzen wilt, moet je ook naar de tussenring zoeken om de lens aan jou lens te zetten).

    Comment


    • #3
      Re: Tele-lens Fujifilm S5600

      Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
      toen ik nog in bezit was van de S5600 (zeer goed toestel trouwens) wou ik graag een raynox kopen (www.raynox.com).
      Natuurlijk zijn de originele van fujifilm altijd beter, ook jammer genoeg ook heel wat duurder. Aan jou de keuze ;-)
      ps: wel moet je even denken, als je de raynox lenzen wilt, moet je ook naar de tussenring zoeken om de lens aan jou lens te zetten).
      Bedankt, ik dacht ook aan raynox, maar heb er al wel minder goede commentaren over gelezen, ook op dit forum. Ik ben natuurlijk geen pro, het gaat er vnl om om dieren in het wild te kunnen fotograferen.
      PENTAX K100d SUPER !!!!!
      Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
      En een dapper standaard-kitlensje

      Comment


      • #4
        Re: Tele-lens Fujifilm S5600

        Ik ben zéér tevreden van mijn Raynox tele-converter 2020PRO. Je moet natuurlijk voor iedere lens of voorzetlens prijs-kwaliteitverhouding in acht nemen. In dit geval vind ik € 130,00- echt niet teveel. Werken met deze converter is wel noodzakelijk vanaf statief. Ook heb je aan de buitenste randen een héél klein beetje "vigneting" een beetje donkere schijn. Dit vermeerdert als je het telebereik verkleint. Voor mijn toestel (FZ50) is de grens hier 250mm( x 2,2 wordt die 550mm). Hoogst waarschijnlijk zijn de lenzen van Nikon of Panasonic zelf véél beter, maar ze kosten een veelvoud.( Zie volgende link voor meer technische uitleg)http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam...Telephoto.html
        Je kunt een paar testfoto's beoordelen deze link http://foto.telenet.be/kapitein. De foto's zijn niet gecropt maar wel versneden (15x11 op 144dpi)

        Véél succes nog met je zoektocht.
        kapitein
        FZ50, een flits en nog wat lensjes...

        Comment


        • #5
          Re: Tele-lens Fujifilm S5600

          Oorspronkelijk geplaatst door kapitein Bekijk bericht
          Ik ben zéér tevreden van mijn Raynox tele-converter 2020PRO. Je moet natuurlijk voor iedere lens of voorzetlens prijs-kwaliteitverhouding in acht nemen. In dit geval vind ik € 130,00- echt niet teveel. Werken met deze converter is wel noodzakelijk vanaf statief. Ook heb je aan de buitenste randen een héél klein beetje "vigneting" een beetje donkere schijn. Dit vermeerdert als je het telebereik verkleint. Voor mijn toestel (FZ50) is de grens hier 250mm( x 2,2 wordt die 550mm). Hoogst waarschijnlijk zijn de lenzen van Nikon of Panasonic zelf véél beter, maar ze kosten een veelvoud.( Zie volgende link voor meer technische uitleg)http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam...Telephoto.html
          Je kunt een paar testfoto's beoordelen deze link http://foto.telenet.be/kapitein. De foto's zijn niet gecropt maar wel versneden (15x11 op 144dpi)

          Véél succes nog met je zoektocht.
          kapitein

          130 Euro is relatief weinig natuurlijk voor zo'n lens. Misschien toch die Raynox overwegen dan.
          Mooie foto's op je site, trouwens.
          Waar in het Antwerpse zou ik een Raynoxje kunnen kopen?

          Bedankt !
          PENTAX K100d SUPER !!!!!
          Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
          En een dapper standaard-kitlensje

          Comment


          • #6
            Re: Tele-lens Fujifilm S5600

            Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
            130 Euro is relatief weinig natuurlijk voor zo'n lens. Misschien toch die Raynox overwegen dan.
            Mooie foto's op je site, trouwens.
            Waar in het Antwerpse zou ik een Raynoxje kunnen kopen?

            Bedankt !
            In Antwerpen achter de Boerentoren ('k ben de naam van die winkel kwijt)
            zouden ze die misschien hebben. De mijne komt van Konijnenberg te Turnhout. Daar hadden ze hem in voorraad. Ik moest wel nog 2 dagen wachten op de adapterring 55-62mm ( wat eigenlijk héél snel is ). Bij de lens zelf zitten 2 adapterringen, 52-62 en 58-62mm. Misschien ben je daar al mee geholpen?

            Gr. kapitein
            FZ50, een flits en nog wat lensjes...

            Comment


            • #7
              Re: Tele-lens Fujifilm S5600

              De olympus 1.7 tele is een dijk van een tele-voorzet en interessant geprijsd.
              Heb even weinig tijd, doe maar even een search in mijn postings als je interesse hebt, heb daar al eea over neergepend.

              De winkel die je zoekt is Grobet in antwerpen.
              Een alternatief (op het net) is d95.nl met een heeeel ruime keuze aan accessoires voor de fuji.

              succes

              Comment


              • #8
                Re: Tele-lens Fujifilm S5600

                ik zie in het topic te koop dat je op de S5600 een teleconverter er zoekt op te zetten
                dat zou ik nu niet direct doen
                dit om de volgende reden

                je s5600 is nu equivalent van kleinbeel 38-380mm
                daar ga jij nu nog een converter opzetten
                dat wil dus zeggen emt de eerste converter (x1.5)dat je op 570mm gaat zitten
                en met de tweede converter(x2.2) op 830mm gaat zitten
                hoe ga jij daarmee scherpe foto's maken zonder bewegingsonscherpte?
                ik denk dat het op 380mm al vrij moeilijk is bij iets mindere lichtomstandigheden wegens lage sluitersnelheid
                dus op 550 en zeker op 830mm is dat niet te doen
                uw toestel heeft geen ingebouwde stabilisatie
                dus dat zou ik zeker niet doen

                Comment


                • #9
                  Re: Tele-lens Fujifilm S5600

                  toch even counteren hier.

                  Uiteraard geldt hier de regel van de bewegingsonscherpte hier, maar als je sluitertijd voldoende laag is kan je met deze combinatie echt wel scherpe foto's maken hoor.

                  Ik heb verschillende reeksen fuji s602 + 1.7 tele van olympus gemaakt, echt hele werkbare combinatie. En ik was zeker niet de enige

                  Gert1971, je maakt wel een kleine rekenfout - de lens is een 6.3-63 mm, de cropfactor is 1/6 dus krijg je alvast 38 - 380 mm (35 mm equiv). Daar een factor 1.5 of 1.7 alnaargelang is nog geen 800mm he.
                  (Misschien jammer )

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tele-lens Fujifilm S5600

                    Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat ik hem toch op mijn lijstje ga zetten voor de feestdagen
                    Ondertussen ook al foto's gezien van een sympathieke noorderbuur die ook met deze combinatie (Fuji S5600 en Raynox teleconv. 2,2) werkt en die heeft echt wel heel mooie (en scherpe) kiekjes. Hij is er heel tevreden mee.

                    Bij Grobet ('onder den boerentoren') hebben ze geen Raynox, enkel Konijnenberg heeft ze blijkbaar.

                    Thanks!
                    PENTAX K100d SUPER !!!!!
                    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                    En een dapper standaard-kitlensje

                    Comment

                    Working...
                    X