Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens Dg of niet voor een dslr?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens Dg of niet voor een dslr?

    Misschien is deze vraag al aan bod gekomen, maar via de zoekfunctie vind ik het niet....
    Is er een wezenlijk verschik tussen een analoge lens en een lens DF? Of is dit voor de amateur die ik ben van ondergeschikt belang.
    vb:Sigma 70 -300F4-5.6 APO macro voor Minolta/Sony of die zelfde lens maar DG?
    de reden van mijn vraag is dat ik tweedehands die niet Dg lens voor 720 euro kan kopen..........wezenlijk verschil toch met de prijs van een nieuwe......

    hoop dat er geen te diepe verzuchtingen van ontgoocheling door de huiskamers klinken nu.
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

  • #2
    Re: lens Dg of niet voor een dslr?

    Wel een diepe zucht, maar meer omdat je het over 720 euro hebt, wat ronduit belachelijk is. Ik ken die 70-300 Sigmalensjes niet allemaal uit mijn hoofd, maar volgens mij moeten ze allemaal tussen de 100 en 200 (iets meer?) Euro kosten, dus zeker geen 720. Daar heb je een 70-200/2.8 (tweedehands) voor, dus misschien vergis je je daarmee. DG heeft alleen maar te maken met de coating. Maar hier mag je zelf de zoekfunctie voor gebruiken.
    D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

    Comment


    • #3
      Re: lens Dg of niet voor een dslr?

      misser van formaat: geen 720 maat 70 euro...en ik die dacht dat ik kleine vingers had
      ondertussen inderdaad nog wat gezocht hier op BD, en ik begrijp wel dat ik dus beter niet op ebay ga kopen waar je minder kunt gaan testen en ook niet zeker bent dat je geen 'kat in een zak' koopt ( of zeg ik lens in een zak??).
      ik probeer dus geduld te oefenen tot ze weer bij konijnenberg in voorraad zijn, of koop hier op BD.
      Last edited by guido1956; 9 november 2006, 21:06.
      Sony RX10 Mark IV
      nog een fijne dag verder!
      Guido

      Comment


      • #4
        Re: lens Dg of niet voor een dslr?

        Ik kan mij ook vergissen, maar er is toch en verschil tussen DC of DG lenzen als ik het volgende bekijk:



        mvg,
        2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

        Comment


        • #5
          Re: lens Dg of niet voor een dslr?

          DC is enkel bruikbaar op digitale toestellen met een cropfaktor van 1.5 of meer. Op een full frame ben je er dus niks mee, en ALLE analoge toestellen zijn full frame.
          DG is glas geoptimaliseerd voor digitale body's maar werkt op ALLE body's of die analoog of digitaal zijn.

          (zie voor meer info over lens-afkortingen maar eens in m'n sign-off)

          Comment


          • #6
            Re: lens Dg of niet voor een dslr?

            De Sigma APO 70-300 is moeilijk stil te houden maar optisch een heel aardig lensje. 70 euro is een prima prijs, gewoon heel leuk om mee te beginnen. De DG versie zal misschien een fractie beter zijn, maar die kost je ook zeker 3x zo veel.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: lens Dg of niet voor een dslr?

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              De Sigma APO 70-300 is moeilijk stil te houden ...
              Bedoel je dan dat deze lens té licht is om stil te houden?...

              Ik heb er alleszins geen probleem mee, maar ik heb toch liever wat meer massa voor de stabiliteit. Bvb. mijn zware 50-500

              De 70-300 APO DG is voor mij de juiste aanvulling op de kitlens 18-70 wanneer je lichtgepakt op stap wil gaan. Ik verkies deze combinatie trouwens boven de 18-200.

              Comment


              • #8
                Re: lens Dg of niet voor een dslr?

                een bedankje voor alle mensen die gereageerd hebben! erg leuk om weten!!
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

                Comment

                Working...
                X