Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma Macro 150 mm probleem

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma Macro 150 mm probleem

    Bij Pixmania kocht ik volgende macro:
    SIGMA APO MACRO 150mmm F2.8 EX DG HSM D.
    Op mijn eksemplaar staat er geen scherpstelkeuzeschakelaar om te kiezen tussen M en AF. Ik moet dus handmatig scherpstellen. Op de site van pixmania staat hij nochtans afgebeeld met zo'n schakelaar, en wordt de HSM( Hyper Sonic Motor) geprezen. Blijkbaar ontbreken beide elementen op mijn eksemplaar, en kan is dus geen AF gebruiken?
    Op de site van Sigma wordt er enkel en alleen gesproken over de Macro 150mm met M/AF keuzeschakelaar. Ik was dus in de veronderstelling een AF objectief te hebben gekocht, maar blijkbaar is dat dus niet helemaal correct.
    Is er nog iemand die met dergelijk objectief werkt?
    Ik voel mij eerlijk gezegd voor schut gezet.
    Ik veronderstel dat als het objectief ,afgebeeld op de site ,met M/AF schakelaar aangeprezen wordt, er mag verwacht worden dat je dus ook zo'n toestel ontvangt.Of niet soms?
    Alle hulp en info welkom.
    Fernand
    Last edited by Ludo; 11 november 2006, 00:02.

  • #2
    Re: Sigma Macro 150 mm.

    Niet per ongeluk de 105mm gekregen? Die moet je naar voor en achter trekken om van AF naar MF te schakelen als ik me niet vergis.
    D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

    Comment


    • #3
      Re: Sigma Macro 150 mm.

      De Nikon versie heeft dat misschien niet ?
      Zit de A/MF schakelaar niet op de body zelf bij Nikon ?
      Last edited by dleemans; 8 november 2006, 19:45.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Sigma Macro 150 mm.

        zit bij nikon die switch ni op de body ?
        www.Klikkerdeklik.be
        Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

        Comment


        • #5
          Re: Sigma Macro 150 mm.

          Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
          zit bij nikon die switch ni op de body ?
          LOL, en dat moet dan van 2 Canon users komen
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Sigma Macro 150 mm.

            Wees maar gerust!
            Op de Sigma Macro 150mm f2.8 DG EX HSM D met Nikon vatting zit nooit een MF-AF schakelaar.
            Jouw objectief is dus volkomen normaal en je kan perfect AF werken, mét op elk ogenblik ook directe manual (MF) override indien je dat wenst!
            Uiteraard kan je voor zuivere MF kiezen met de switch op de camera-body.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma Macro 150 mm.

              Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
              Wees maar gerust!
              Op de Sigma Macro 150mm f2.8 DG EX HSM D met Nikon vatting zit nooit een MF-AF schakelaar.
              Jouw objectief is dus volkomen normaal en je kan perfect AF werken, mét op elk ogenblik ook directe manual (MF) override indien je dat wenst!
              Uiteraard kan je voor zuivere MF kiezen met de switch op de camera-body.
              Kan dit alleen maar bevestigen er is geen AF/MF schakelaar, enkel de selectieknop om het bereik van je AF in te stellen.
              100% AF mode doe je via de schakelaar op je body.
              Groeten,
              Ludo

              Comment


              • #8
                Re: Sigma Macro 150 mm.

                je kunt natuurlijk ook eens beginnen met de handleiding te lezen die bij de lens zit. daar staat tenslotte ook alles in.
                Met vriendelijke groeten,
                Ronald
                www.konings.biz

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma Macro 150 mm.

                  Juist, ...en uw volstrekt misplaatst en nietszeggend icoontje " " in de titel van deze thread mag je ook gerust achterwege laten, ... tenzij het natuurlijk voor uzelf bedoeld is...

                  Goede raad: eerst u wat informeren alvorens steeds direct te paniekeren!.... en dit geldt niet alleen voor deze TS, maar eveneens voor vele anderen....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma Macro 150 mm.

                    Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                    Juist, ...en uw volstrekt misplaatst en nietszeggend icoontje " " in de titel van deze thread mag je ook gerust achterwege laten, ... tenzij het natuurlijk voor uzelf bedoeld is...

                    Goede raad: eerst u wat informeren alvorens steeds direct te paniekeren!.... en dit geldt niet alleen voor deze TS, maar eveneens voor vele anderen....
                    Correct!

                    mvg,

                    Roland

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma Macro 150 mm.

                      Oorspronkelijk geplaatst door rkonings Bekijk bericht
                      je kunt natuurlijk ook eens beginnen met de handleiding te lezen die bij de lens zit. daar staat tenslotte ook alles in.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma Macro 150 mm.

                        Een echte IT'er gaat eerst aan de slag en leest de handleiding achteraf wanneer het mis gaat
                        Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma Macro 150 mm.

                          Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
                          Een echte IT'er gaat eerst aan de slag en leest de handleiding achteraf wanneer het mis gaat
                          Dat is een populair cliche in onze branche, maar een goeie IT'er informeert zich eerst grondig, en gaat dan pas aan de slag . . .
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma Macro 150 mm.

                            om het alsnog te laten misgaan en dan te posten op het forum ;-)
                            Met vriendelijke groeten,
                            Ronald
                            www.konings.biz

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma Macro 150 mm.

                              Ondertussen hebben we vriend Soete niet meer gehoord of gezien dus zo ongerust is hij er blijkbaar ook niet over .

                              Comment

                              Working...
                              X