Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwakke (slechte) service Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zwakke (slechte) service Nikon

    Beste,

    Het volgende wil ik echt wel eventjes kwijt.

    Ik heb ruim 2 jaar terug een Nikon D70 aangekocht en ben daar zeer tevreden over. Begin september was ik in Zuid-Afrika en wat niemand hoopt, is mij overkomen. Na 2 dagen begaf mijn D70 het. Ik heb alles geprobeerd. Geheugen en batterij uit het toestel gehaald, reset geprobeerd maar niets bleek te helpen. Ik heb dan maar Nikon gecontacteerd en toen ik het probleem beschreef, zei men dat het om een constructiefout ging en dat de reparatie gratis was ook al is de garantieperiode voorbij. Op zich was dit geen slecht nieuws maar ik stond wel langs de andere kant van de wereld met een defect toestel. Ik vroeg me af waarom men mij niet had verwittigd want mijn toestel is geregistreerd op de site van Nikon ?

    Bij aankomst in België heb ik onmiddellijk mijn toestel naar de winkel gebracht voor herstelling. Deze mensen hebben het toestel opgestuurd en momenteel zijn we ruim 5 weken (jawel, je leest goed en het is geen tikfout) verder en heb ik nog geen enkel nieuws van mijn toestel.

    Dat een toestel stuk gaat, is jammer en zeker niet de fout van de constructeur tenzij het om een constructiefout gaat maar dat het dan ook nog eens een eeuwigheid duurt om je toestel te laten herstellen, vind ik niet kunnen.

    Ik ben een tevreden gebruiker van mijn Nikon D70 maar ben niet te spreken over de service.

    Peter

  • #2
    Re: Zwakke (slechte) service Nikon

    hoi,

    lees hier eens

    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=131428
    mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: Zwakke (slechte) service Nikon

      Je bent helaas niet de enige, zie ook:

      Nikon service? ver zoek?
      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=127789
      Rotation

      Rotation Blog

      Comment


      • #4
        Re: Zwakke (slechte) service Nikon

        Misschien een schrale troost, maar in Nederland is hte niet veel beter. Mijn
        D100 gaf de geest, opgestuurd naar het nieuwe servicepoint Nikon in Nederland, verzoek om een zeer snelle reparatie i.v.m. opdrachten, en geen reactie. Na 4 weken pas een prijsopgave ontvangen.
        Oplossing: tussentijds een 2e hands body op de kop getikt. Nu mogen ze wat langer op de opdracht tot reparatie wachten

        'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

        Comment


        • #5
          Re: Zwakke (slechte) service Nikon

          Tja, daar hebben we met z'n allen een beetje schuld aan hé.

          Als morgen Nikon een perfecte, ultrasnelle servicedienst uit de grond stampt, dan zullen ze noodgedwongen hun prijzen moeten aanpassen, en koopt er op slag geen kat nog een Nikon.

          Idem voor alle andere merken.

          Moordende concurentie is ook niet altijd een zegen.....
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Zwakke (slechte) service Nikon

            Beste BD ers,
            Ik lees hier op dit forum alleen maar slechte kritieken over de service
            van Nikon (lees procirec)
            Wel ik kan jullie een totaal ander verhaal vertellen over hoe klantvriendelijk er en snel er gewerkt wordt daar.
            Vorige week bracht ik er mijn D2H binnen ter nazicht voor verkoop toestel want (is nog in garantie)
            Een kleine week naderhand opnieuw telefonisch contact genomen met procirep en te horen gekregen dat mijn toestel reeds bij de transporteur was op weg naar me toe (nagekeken ,iets in vervangen, gereinigd) Gratis.
            Ik vroeg of ik het zelf niet kon komen ophalen omdat ik het met de verpakking en alles inclusief had afgegeven en ik toch graag zeker was dat het compleet terug zou komen.
            Voor hen geen enkel probleem, ze hebben de distributiefirma opgebeld met de vraag het teug bij hen af te leveren wat ook gebeurd is.
            Ik geloof sterk dat de lange wachttijden veroorzaakt worden door de desbetreffende winkels die alleen transport uitvoeren op het moment dat zij voor hen voldoende goederen te verzenden hebben;
            Daarom van mij een dikke pluim voor Procirep.
            Mvg
            Kamiel
            Last edited by Kamiel; 6 november 2006, 15:25.
            www.kamielkelders.be

            Comment


            • #7
              Re: Zwakke (slechte) service Nikon

              Persoonlijk heb ik ook niks dan lof voor Procirep. Ben dezelfde mening toegedaan dat, als je je camera afgeeft aan een dealer, je nogal wat tijd verspilt omdat die mensen inderdaad niet elk pakje afzonderlijk opsturen.
              Toen ikzelf met het BGLOD fenomeen te kampen had en erover sprak met een dealer wist deze mij enkel mede te delen dat het grote probleem was, wie nu eigenlijk zou moeten instaan voor de verzendingskosten. Dit was in de periode dat Procirep pas in Evere was gestart. Ik had dit dus snel begrepen en heb dan maar zelf mijn toestel binnengebracht bij Procirep. Binnen de week was het probleem opgelost en werd de camera netjes terug aan huis geleverd door een vervoerfirma en dit volledig gratis.
              Een tweede probleem aan mijn D70 ivm contacten tussen lens en body werd ter plaatse opgelost na een uurtje wachten. Als dat geen service is.

              Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Zwakke (slechte) service Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Als morgen Nikon een perfecte, ultrasnelle servicedienst uit de grond stampt, dan zullen ze noodgedwongen hun prijzen moeten aanpassen, en koopt er op slag geen kat nog een Nikon.
                Wa's dat nu?
                Als een hersteldienst op tijd werkt of met achterstand kost dit net evenveel aan de fabrikant want het is hetzelfde werk dat door dezelfde mensen moet gedaan worden ... maar da's een ander punt dan hetgeen ik wou zeggen. Trouwens is herstelling onder garantie al lang ingerekend in de gemiddelde verkoopprijs van toestellen. Achterstand (echte dan) is meestal een gevolg van slechte organisatie of samenloop van omstandigheden.
                Veel mensen vergeten dat transport van en naar de winkel waar je het toestel binnen bracht ook al een heel groot deel van de hersteltijd inneemt.
                Heel dikwijls is men hier alleen als 2 à 3 weken kwijt zonder dat de hersteldienst daar iets kan aan doen.

                En eerlijk gezegd ... op materiaal dat u al snel een paar duizend Euro kost mag al wat service geleverd worden maar da's spijtig genoeg niet altijd correct opgevolgd.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Zwakke (slechte) service Nikon

                  een kennis van me wacht reeds 3 maanden op zijn herstelde P1...
                  het is zelfs zo triestig dat een van de bekendste fotoshops uit Kortrijk uit frustratie moet bellen naar Nikon wat er gaande is...
                  >> CaNon 30D - 17/85mm USM - 50mm 1.4II - Peleng Fish Eye 8mm - 430ex <<

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zwakke (slechte) service Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Wa's dat nu?
                    Als een hersteldienst op tijd werkt of met achterstand kost dit net evenveel aan de fabrikant want het is hetzelfde werk dat door dezelfde mensen moet gedaan worden ... maar da's een ander punt dan hetgeen ik wou zeggen.
                    Theoretisch heb je volgens mij altijd gelijk, maar het kleinste kind weet toch wel dat zo'n technische dienst een noodzakelijk kwaad is voor die fabrikant (kost hem alleen maar geld). Als hij er méér mensen zet om de wachttijd in te korten dan moet hij zijn prijzen aanpassen en lopen de nieuwe klanten elders. Dat is wat ik bedoel.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zwakke (slechte) service Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Tja, daar hebben we met z'n allen een beetje schuld aan hé.

                      Als morgen Nikon een perfecte, ultrasnelle servicedienst uit de grond stampt, dan zullen ze noodgedwongen hun prijzen moeten aanpassen, en koopt er op slag geen kat nog een Nikon.

                      Idem voor alle andere merken.

                      Moordende concurentie is ook niet altijd een zegen.....
                      Dat is niet helemaal waar. Men heeft gewoon een achterstand. Als je structureel 1 a 2 maanden mensen laat wachten dat zit er in de organisatie duidelijk iets fout. Oftwel je bent qua service niet meegegroeid.
                      Website : www.alextimmermans.com
                      Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                      Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zwakke (slechte) service Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Theoretisch heb je volgens mij altijd gelijk, maar het kleinste kind weet toch wel dat zo'n technische dienst een noodzakelijk kwaad is voor die fabrikant (kost hem alleen maar geld). Als hij er méér mensen zet om de wachttijd in te korten dan moet hij zijn prijzen aanpassen en lopen de nieuwe klanten elders. Dat is wat ik bedoel.
                        Als je het goed oet is service een onderdeel binnen het bedrijf waar men juist goed geld kan verdienen. Op spareparts wordt goud verdiend mits het goed geregeld wordt.
                        2 maanden wachttijd kost op den duur veel meer, want je laat een uitermate ontevreden gevoel bij de klant achter. Niet als het onderdeel op de plank ligt en een toestel binnen 1 week gemaakt is.
                        iemand die een NPS pas heeft kan wel snel geholpen worden ????!!!
                        Website : www.alextimmermans.com
                        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zwakke (slechte) service Nikon

                          Ik denk dat niet alleen de service van Nikon momenteel een probleem is.
                          Ook levertijden van nieuwe apparatuur is een ramp. (meer dan 3 maand gewacht op camera grip, die besteld was in juli. De software die ik toen ook besteld heb, is nog steeds niet geleverd.)

                          Ik denk dat er een zwaar structureel probleem is in België.
                          En maar nieuwe produkten lanceren...
                          https://waltertalboom.be-
                          Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zwakke (slechte) service Nikon

                            Het probleem bij Nikon zit hem bij de verhuis.
                            Ze zijn verhuist van Aartselaar naar Brussel en de hersteldienst (procirep) heeft zich lange tijd in frankrijk bevonden (enkel voor reflex)
                            Dit is uiteraard geen reden om de klanten zo lang te laten wachten met de herstellingen.
                            Het D70 probleem (ook wel gekend als blinking light) is een productiefout die optreed na ongeveer 10.000 opnamens.
                            Nikon heeft bewust er geen melding van gemaakt omdat het probleem zicht niet voordoet in iedere D70.
                            Ze kunnen ons ook niet vertellen welke reeks van D70 het wel heeft.
                            Het is een klein onderdeel dat vervangen moet worden en dat onderdeel is continu uitgeput doordat de leverancier het niet bij kan houden. (zo heeft men mij verteld)
                            Momenteel heeft nikon een wachttijd van gemiddeld 6 weken.
                            (wat overeenkomt met de max. hersteltijd van de meeste herstelcentra)
                            Ik kan jullie enkel aanraden om af en toe eens te horen bij de winkel waar je het toestel hebt binnengebracht of bij procirep rechtstreeks.
                            (telefoonnummer te vinden op de site van nikon)
                            Maar hou er aub rekening mee dat de verkoopster of verkoper van de winkel er even machteloos tegenover staan als jullie zelf!

                            Mvg

                            Debora

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zwakke (slechte) service Nikon

                              hallo

                              ik heb ook dat bericht gehoord dat ze die stukken niet rap genoeg kunnen krijgen,maar mijn toestel is wel al negen weken binnen voor gerstel en nog iemand die zijn toestel geeft binnen gedaan in de winkel waar ik de mijne heb binnen gebracht maar hij is hem al kwijt van 10 augustus sorry maar dat vind ik wel heel erg zo lang moeten wachten op ons toestel.
                              zo een naam als nikon en zo blunderen bij de gerstelings dienst daar zit toch iets goed fout te weinig stukken?het kan maar heb er mijn twijfels over!!!!

                              Comment

                              Working...
                              X