Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Melsbroek, Base Visit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Melsbroek, Base Visit

    Vandaag een Base Visit gedaan bij de C-130's van Melsbroek, de werkpaarden van onze luchtcomponent.











    Greetz,
    StevenVH

  • #2
    Re: Melsbroek, Base Visit

    Luchtcomponent, vind ik een vreselijk woord.

    Enfin, die bakken zien er eigenlijk al oud en afgeleefd uit zeg (en ze zijn al zo'n dertig jaar oud als ik mijn niet vergis). En nu blijkt dat ze nog eens tien jaar moeten meegaan!

    In ieder geval, een mooie hemel daar vandaag! Jammer genoeg is het daar altijd zo druk en krijg je van alles op de achtergrond dat storend werkt.
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

    Comment


    • #3
      Re: Melsbroek, Base Visit

      Wij dachten al, wie is er daar fotos aan het nemen toen we naar beneden keken.
      België gebruikt de Hercules vanaf 1972, ze zijn dus 34 jaar oud en de eerste A400M is voorzien in 2018.
      Vergeet niet dat men dit vliegtuig intensief gebruikt op de meest uiteenlopende pistes en bestemmingen (Africa, Afghanistan, Libanon ...)
      Essentiële dingen zijn tijdig vervangen en ook de avionics zijn vrij recent tov van andere landen.
      Om niet te ver van het topic af te wijken, de 3de foto geniet mijn voorkeur en de lucht is inderdaad mooi blauw (Filter?)

      Comment


      • #4
        Re: Melsbroek, Base Visit

        mooie eerste!!!
        Jammer van de bijna identieke 2de, en de overbelichte derde. Beetje jammer van de laaste dus, maar nogmaals, de eerste is

        Comment


        • #5
          Re: Melsbroek, Base Visit

          Oorspronkelijk geplaatst door StefB Bekijk bericht
          Wij dachten al, wie is er daar fotos aan het nemen toen we naar beneden keken.
          België gebruikt de Hercules vanaf 1972, ze zijn dus 34 jaar oud en de eerste A400M is voorzien in 2018.
          Vergeet niet dat men dit vliegtuig intensief gebruikt op de meest uiteenlopende pistes en bestemmingen (Africa, Afghanistan, Libanon ...)
          Essentiële dingen zijn tijdig vervangen en ook de avionics zijn vrij recent tov van andere landen.
          Om niet te ver van het topic af te wijken, de 3de foto geniet mijn voorkeur en de lucht is inderdaad mooi blauw (Filter?)
          StefB, toevallig niet Stef Buyse ?
          http://www.brechtdecancq.com

          Comment


          • #6
            Re: Melsbroek, Base Visit

            Aha? Mag je nu foto's nemen van de gebouwen?
            Dat mocht niet toen ik mijn legerdienst deed in den Blatton (of was het den Fromson)! ...en ik, die absoluut niets van techniek kende , was hulpje in het technisch magazijn.

            C-130 een fantastisch werkpaard!
            Spijtig is het toestel waarmee ik mijn luchtdoop heb gehad een aantal jaren geleden neergestort in Nederland...
            Hebben ze daar nog altijd de Falcon 20 en de Hawker S.?
            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

            Comment


            • #7
              Re: Melsbroek, Base Visit

              2de foto is zeer leuk
              3de is ook een mooie, alleen zou ik die nog wat proberen te verdonkeren... lijkt me een beetje overbelicht.
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Melsbroek, Base Visit

                Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk bericht
                StefB, toevallig niet Stef Buyse ?
                Neen, ik ben Buyse niet maar ik ken hem wel.
                Nu ik naar uw forumnaam kijk veronderstel ik dat je dezelfde passie hebt als Buyse.
                @ Nickon : Falcon 20 vliegt nog steeds (retrofit ondergaan) en de Hawker Siddely is naar Africa gegaan.
                Er waren blijkbaar veel BD'ers aanwezig die dag.
                Ik was beter buiten een babbeltje komen doen daar we dezelfde hobby delen.

                Comment


                • #9
                  Re: Melsbroek, Base Visit

                  Zijn de eerste 2 geen HDR's? Of ingeflitst op het vliegtuig/onder de vleugels?
                  Zo'n dynamisch bereik zou met mijn toestelleke niet lukken, tijd voor een nieuw
                  zeker
                  == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

                  Comment


                  • #10
                    Re: Melsbroek, Base Visit

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337 Bekijk bericht
                    Zijn de eerste 2 geen HDR's? Of ingeflitst op het vliegtuig/onder de vleugels?
                    Zo'n dynamisch bereik zou met mijn toestelleke niet lukken, tijd voor een nieuw
                    zeker

                    de eerste twee zijn zeker GEEN HDR's

                    Comment

                    Working...
                    X