Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tevreden over 70-200mm f4 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tevreden over 70-200mm f4 ?

    Zijn de gebruikers van de canon 70-200mm f4 tevreden over deze lens?
    Ook mensen die niet tevreden zijn?
    Ik hoor het graag

    mvg
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

    Ik was er zéér tevreden over . Gewoon een superlens. Buiten het feit dat het een F4 is ipv 2.8 heb ik er echt niks op aan te merken.

    Ga ervoor

    Comment


    • #3
      Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
      Ik was er zéér tevreden over . Gewoon een superlens. Buiten het feit dat het een F4 is ipv 2.8 heb ik er echt niks op aan te merken.

      Ga ervoor
      WAS er zeer tevreden over?
      Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
      www.ginodepreter.com

      Comment


      • #4
        Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

        Eén nadeel: Tis een Canon

        Geintje hoor jongens, geen oorlog beginnen, maar ik kon het niet laten.

        Gr kees
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #5
          Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

          Ik was ook tevreden over die lens ....
          Maar ben toch overgestapt naar de 2.8 versie ....simpelweg omdat die voor mijn noden gewoon veel beter is .
          Maar toch....schitterende lens voor z'n geld die 70-200 f4....
          Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

          Comment


          • #6
            Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

            Ik denk dat de meeste mensen die deze lens te koop zetten dat doen omdat ze overschakelen naar de f2.8

            Prima lens hoor

            Comment


            • #7
              Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

              Ik heb ook een F4 en ben daar uiterst tevreden over. Voor mijn
              manier van fotograferen , voldoet ze fantastisch, met een zéér
              scherp en kontrastrijk resultaat
              Leo
              lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

              Comment


              • #8
                Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

                fantastische lens. superscherpe resultaten en nog nooit nadeel van ondervonden (buiten het feit dat het geen 2.8 is) maar voor buiten te fotograferen kan je geen betere lenze wensen voor die prijs
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
                  Ik denk dat de meeste mensen die deze lens te koop zetten dat doen omdat ze overschakelen naar de f2.8

                  Prima lens hoor
                  Ze IS nog steeds goed hoor
                  Toplens, prijs kwaliteit is er niets beter.
                  Frederic
                  „You miss 100% of the shots you don‘t take…“ Wayne Gretzky

                  Comment


                  • #10
                    Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

                    Zelfde als de rest, heel tevreden over de lens maar spijtig dat het geen 2.8 is.
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

                      heel tevreden! De enige reden waarom ze misschien weg gaat is omschakele naar 2.8
                      1DX

                      Comment


                      • #12
                        Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door scottusa Bekijk bericht
                        heel tevreden! De enige reden waarom ze misschien weg gaat is omschakele naar 2.8

                        Als je die stop extra niet echt nodig hebt zou ik ze niet wisselen , ik heb de wissel gedaan en ik kan je verzekeren dat het niet echt een wandellensje meer is dan...
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • #13
                          Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

                          Gaat het hier om de L versie of is dit een 'gewone' 70-200 f4.(als die bestaat)

                          Wil een 70-200 L aankopen maar ben er nog niet uit of het de f4 of de f2.8 zal zijn, omdat de meningen hieromtrent blijkbaar uiteenlopend zijn.
                          Ik las een thread waarin men stelt dat de f2.8 eerder meer geschikt is om binnen te gebruiken en de f4 eerder voor buiten. Ik wil dus geen 2 lenzen moeten kopen maar slechts 1 die zowel binnen als buiten kan worden gebruikt.

                          Maar waarom zijn er dan zoveel die omschakelen naar een 2.8 lens als de f4 zo'n goede blijkt te zijn.


                          Alvast bedankt voor de tips.


                          mvg,
                          2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                          Comment


                          • #14
                            Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

                            Is dit de tegenhanger van de Canon : Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO / HSM



                            Prijs verschilt bijna 300 euro met de Canon, de canon zou iets beter zijn?

                            mvg,
                            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                            Comment


                            • #15
                              Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
                              Ik wil dus geen 2 lenzen moeten kopen maar slechts 1 die zowel binnen als buiten kan worden gebruikt.
                              Dan ga je waarschijnlijk best ineens voor de f2.8 (en het gaat hier inderdaad over de L)
                              En waarom schakelen er veel om van f4 naar f2.8? Wel waarschijnlijk om diezelfde reden
                              Zelf ben ik bewust begonnen met de f4 vanwege budgetaire redenen, met in het achterhoofd dat ik verder ging sparen voor de 'upgrade' maar ondertussen wel al mooie dingen kon doen met de f4!
                              Beide kopen lijkt me een beetje belachelijk, tenzij je in gewicht wil besparen als je geen 2.8 nodig hebt, en dan nog...

                              Comment

                              Working...
                              X