PDA

Volledige versie bekijken : Maak jij een cursus digitale fotografie voor www.vijftigplusser.nl ?

bastiaan69
26 oktober 2006, 10:08
Hallo fotografen,

Sinds enkele maanden is de site www.vijftigplusser.nl in de lucht. Een interactieve site voor.... je raadt het al, vijftigplussers.

We zijn op zoek naar een webcursus digitale fotografie, of iemand die deze voor ons wil maken, zodat wij deze kunnen plaatsen bij het onderdeel cursussen. Het liefst gemaakt door een aktieve 50 plusser, maar jonger mag natuurlijk ook

Alle tips, of aanmeldingen voor het belangenloos maken van een dergelijke cursus, zijn van harte welkom. We zouden je erg dankbaar zijn!!

Mochten er vijftigplussers geinteresseerd zijn in de site, het is een interactieve site voor de aktieve 50 plusser. Ook fotografie komt er sterk aan bod, maar check het zelf even, het is echt teveel om uit te leggen in deze rubriek

www.vijftigplusser.nl

Heel erg bedankt voor jullie medewerking !!! ;)

Groet,
Bas

Joost
26 oktober 2006, 11:07
We zijn op zoek naar een webcursus digitale fotografie, of iemand die deze voor ons wil maken, zodat wij deze kunnen plaatsen bij het onderdeel cursussen.
En, wat schuift het?

bouk
26 oktober 2006, 11:38
En, wat schuift het?

goed lezen!!!!!.
grt,bouk.

Jazzaddict
26 oktober 2006, 11:49
En, wat schuift het?

Iets gratis doen mag ook nog :D :G

vinstermik
26 oktober 2006, 11:51
En, wat schuift het?
Joost mag het weten. ;)

Leonidas
26 oktober 2006, 11:54
F A N T A

hvr_oosterzele
26 oktober 2006, 13:02
Mochten er vijftigplussers geinteresseerd zijn in de site, het is een interactieve site voor de aktieve 50 plusser. Ook fotografie komt er sterk aan bod, maar check het zelf even, het is echt teveel om uit te leggen in deze rubriek

Eerste post op dit forum en dit lijkt me eerder SPAM :rolleyes::rolleyes:.

Joost
26 oktober 2006, 13:19
F A N T A
Ow, is 't al vrijdagmiddag? :p

Eerste post op dit forum en dit lijkt me eerder SPAM :rolleyes::rolleyes:.
P'cies. En dus mag de kassa open, toch? :D

bastiaan69
26 oktober 2006, 15:54
Het is zeker niet als Spam bedoelt, ik ben een beetje uitgekeken op mijn huidige forum, en wil mijn "horizon" wat verbreden door dit forum eens af te gaan struinen, en waar nodig mijn vragen hier te stellen. Sorry dat mijn eerste post zo overkomt, maar dat is zeker niet de bedoeling.

Helaas zit de wereld zo in elkaar dat tegenwoordig ook in een liefhebberij blijkbaar niets meer gratis kan. Hebben jullie al eens gedacht aan het feit dat www.vijftigplusser.nl een site is voor een doelgroep die booming is. De kans dat deze site binnen onafzienbare tijd heel groot gaat worden is aanzienljk, en misschien dat de eigenaren dan iets terug kunnen doen voor de welwillende vrijwilliger, die niet meteen zijn "handje" wil ophouden ?? :B

Als ik een dergelijke cursus kon maken had ik het zelf wel gedaan, maar helaas ben ik nog teveel amateur om een betrouwbare cursus op te kunnen zetten.

Kortom, jammer van de reacties tot nu toe, maar wie weet hebben de echte liefhebbers dit bericht nog niet gelezen ??

Groet,

bastiaan

dleemans
26 oktober 2006, 16:10
. . .
Helaas zit de wereld zo in elkaar dat tegenwoordig ook in een liefhebberij blijkbaar niets meer gratis kan. Hebben jullie al eens gedacht aan het feit dat www.vijftigplusser.nl een site is voor een doelgroep die booming is. De kans dat deze site binnen onafzienbare tijd heel groot gaat worden is aanzienljk, en misschien dat de eigenaren dan iets terug kunnen doen voor de welwillende vrijwilliger, die niet meteen zijn "handje" wil ophouden ?? :B

Niet dat ik me geroepen voel, maar een deftige online cursus digitale fotografie is niet op 1-2-3 klaar. Daar krijpt tijd en moeite in. Lijkt me niet meer dan normaal dat daar dan een billijke vergoeding tegenover staat.

Verder ontgaat me ook het waarom van een cursus voor 50-plussers. Er is toch al genoeg online info te vinden over digitale fotografie ? Plaats links naar die sites. Of fotograferen 50-plussers op een andere manier misschien ?

Kortom, jammer van de reacties tot nu toe, maar wie weet hebben de echte liefhebbers dit bericht nog niet gelezen ??

Liefhebbers van wat dan eigenlijk ?

bastiaan69
26 oktober 2006, 16:19
Ik begrijp je vraag.

Www.vijftigplusser.nl, is een site waar "senioren" zelf aktief kunnen deelnemen aan het opzetten van de site. Iedereen kan een zelf geschreven artikel plaatsen, cursussen volgen, maar ook cursussen opzetten, of een initiatief nemen tot bijvoorbeeld het opzetten van een fietsmiddag, shopdagje, etc. etc.

Het is dus de bedoeling dat men zelf aktief met de opbouw van de site bezig is. Het zou dus leuk zijn als bijvoorbeeld een 50 plusser uit liefhebberij een dergelijke cursus opzet, en die via de site wereldkundig maakt. Hij/zij kan ook een lokatie krijgen waar een cursus fysiek gevolgd kan worden. Maar mocht een niet 50 plusser hier aardigheid in hebben, is hij/zij natuurlijk ook van harte welkom. Zoals gezegd.... kunnen jullie je voorstellen dat het opzetten van een dergelijke site erg veel geld en energie kost, en dat er (nog) geen vergoedingen kunnen worden gegeven. Maar kijk eens naar seniorensites die al langer bestaan, zo groot kan het worden, en dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal.

Zo duidelijker wat de bedoeling is ?? :G :G

hvr_oosterzele
26 oktober 2006, 16:36
Ik begrijp je vraag.

Www.vijftigplusser.nl (http://Www.vijftigplusser.nl), is een site waar "senioren" zelf aktief kunnen deelnemen aan het opzetten van de site. Iedereen kan een zelf geschreven artikel plaatsen, cursussen volgen, maar ook cursussen opzetten, of een initiatief nemen tot bijvoorbeeld het opzetten van een fietsmiddag, shopdagje, etc. etc.

Het is dus de bedoeling dat men zelf aktief met de opbouw van de site bezig is. Het zou dus leuk zijn als bijvoorbeeld een 50 plusser uit liefhebberij een dergelijke cursus opzet, en die via de site wereldkundig maakt.

Maar waarom kom je dan hier vissen? Ik begrijp het eigenlijk niet :confused:.

OF ze doen het zelf, zoals je hierboven aangeeft, OF iemand anders moet het doen en dan volg ik dleemans in zijn comment. Alles IS al beschreven, o.a. hier op BD staat héééél veel info.

bastiaan69
26 oktober 2006, 16:48
Zijn hier geen vijftigplussers die fotografie als hobby hebben dan ? Naar mijn mening als je een dergelijk iemand zoekt, zou je ze juist hier moeten kunnen vinden toch ? :confused: ;) wel fijn dat je zo meedenkt ;)

guRuh
26 oktober 2006, 17:46
Het argument "dat mensen niets meer gratis willen doen" is wel erg laag bij de grond om te zeggen op het forum.

Je bent een onbekende voor ons, dat weet je ook wel.

Stel dat iemand je opbelt straks en aan je vraagt:
"Goeiedag meneer ik ben van een grote site in wording en heb iets nodig, wil jij dat even doen?"
Geen kat die er gaat op antwoorden he...

Wat ik je aanraad: zoek een team van medewerkers voor je site, sympathisanten met andere woorden.
Zo leg je contacten en stuit je wel eens op iemand die zo'n cursus zal willen schrijven.
Waarom hij dat wél wil doen: omdat hij dat uit sympathie doet voor je site, omdat hij ermee voeling heeft.

Het is maar een raad natuurlijk he ;)

ps: krijgen die gepensioneerden niet al genoeg gratis ;)

Duroc
26 oktober 2006, 18:05
ps: krijgen die gepensioneerden niet al genoeg gratis ;)

Hoi Studentje, Die gepensioneerden hebben reeds prestaties geleverd voor de staat, wat jij blijkbaar nog niet kan zeggen:confused:
En in Leuven rijden de studenten ook gratis met de bus

met vriendelijke groet

een gepensioneerde

bastiaan69
26 oktober 2006, 18:12
Het maakt nogal wat los deze post he ? Zullen we even on topic gaan, en weer de vraag stellen zoals hij bovenaan deze post staat ? Of iets nu gratis is of niet, is voor mij niet interessant. Ik ben het zeer eens met de laatste post. Senioren hebben gezorgd voor de maatschappij zoals wij daar nu met zijn alle van genieten, en geloof me, wij zijn met zijn allen rijk !!! Laten we de senioren wat teruggeven toch ?

Kortom, is er een senior die zich vrijwillig wil aanmelden tot het opzetten van een leerzame eenvoudige cursus digitale fotografie ? Schroom niet, en meldt je bij www.vijfigplusser.nl :love:

Ieder zijn mening, maar dat was niet de bedoeling van mijn post.

dank.

Bastiaan

hvr_oosterzele
26 oktober 2006, 18:13
Zijn hier geen vijftigplussers die fotografie als hobby hebben dan ?

Juist daarom :rolleyes::rolleyes:

Waarom zouden ze het "op een ander" moeten gaan zoeken :confused:. Diegene die van fotografie houden moeten maar naar hier komen zodat wij geen cursussen - gratis - moeten gaan schrijven op een andere site.

Trouwens, ik heb een hekel aan dat vijftigplussers of veertigplussers of welke plussers dan ook gedoe. Zijn die dan zó verschillend van anderen? Allé, ik heb nog 6 jaar tegoed en dan kan ik ook in uw clubke :rolleyes:.

bastiaan69
26 oktober 2006, 18:25
Ik zal ze naar hier laten komen, zodat ze bij uw clubke kunnen :D Het is voor iedereen moeilijk te beseffen dat je ouder wordt, sterkte daarmee :eek:

elsan
26 oktober 2006, 18:26
Trouwens, ik heb een hekel aan dat vijftigplussers of veertigplussers of welke plussers dan ook gedoe. Zijn die dan zó verschillend van anderen? Allé, ik heb nog 6 jaar tegoed en dan kan ik ook in uw clubke .

Idd, wat maakt vijftigplussers nu zo anders dan andere foto amateurs ??
Nog drie jaar te gaan en ik ga het misschien ook weten:D

bastiaan69
26 oktober 2006, 18:30
Elsan, zie bericht boven jouw post ;) Komt allemaal goed hoor :G

GastheerG
26 oktober 2006, 18:32
Als vijftiger vind ik het JUIST erg prettig om ook NIET vijftigers om me heen te hebben. Dat is leuk van fora zoals dit die niet voor een bepaalde groep zijn. Verruimt je horizon!
Ik zou voor op een dergelijke portal (50+) ook eerder kiezen voor een selectie cluster van links naar kwaliteit sites over fotografie. Pak hem beet een stuk of 20 links. En als je denkt dat belgiumdigital een site is waar 50 plussers hun ei kwijt kunnen hoort een link naar daar natuurlijk bij.
Zorg voor links naar kwaliteitsites. En als je daar garant voor staat zal dat steeds bezoekers op je eigens portal brengen omdat ze weten dat de links daar garant staan voor kwaliteit.

En het lijkt me heel leuk om een bijdrage aan een cursus fotografie te leveren maar niet voor een speciale doelgroep. Ik heb ook niet het idee dat toen ik 50 werd ineens de fotografische wetten anders gingen werken.

En spam. Tsja in een eerste post reclame maken voor een eigen website roept nu eenmaal dat gevoel op!

bastiaan69
26 oktober 2006, 18:35
GastheerG, bedankt voor je visie, daar kan ik wat mee. Ik begrijp je standpunt, gelukkig zijn er zeeeeerrr velen die daar anders over denken. Verklaar anders maar het succes van dergelijke seniorensites. Het linken is wellicht een goed idee, als er geen enthousiasteling te vinden valt, want dat is de bedoeling van de site, dat mensen de site zelf maken. Maar dank je wel voor je inbreng.

mic
26 oktober 2006, 19:25
Idd, wat maakt vijftigplussers nu zo anders dan andere foto amateurs ??

Ja, raar he?
en nu gaan ze zelfs een site oprichten voor 50plussers...
Wat ze niet allemaal uitvinden.:D
ik ga der een oprichten voor 18+ ;)

LOL ... Ik ben 50 plusser (wat een naam) en ik schrijf workshops fotobewerking...
maar niet voor 50 plussers... maar voor mensen van 7 tot 77 jaar. Gelijk Suske en Wiske LOL...

hvr_oosterzele
26 oktober 2006, 19:41
Elsan, zie bericht boven jouw post ;) Komt allemaal goed hoor :G

Het is voor iedereen moeilijk te beseffen dat je ouder wordt, sterkte daarmee :eek:

Dat typeert wel wat er te verwachten is op uw site. Mensen van 50 (pas 50) die denken dat hun leven al bijna voorbij is. Geez :green:.

mic
26 oktober 2006, 19:46
Dat typeert wel wat er te verwachten is op uw site. Mensen van 50 (pas 50) die denken dat hun leven al bijna voorbij is. Geez :green:.

idd, dat dacht ik ook... toevallig....
Ikke ben wel 50+ maar zal nooit een site van 50+ bezoeken.. of zo'n seniorensite... Daar ben ik te jong voor (in m'n hart) :green: :p ;)
Mijn leven begon met vijftig... daarvoor moest ik elke dag werken.:rolleyes:

JurgenTn
26 oktober 2006, 20:55
Komt idd maar raar over. Hier kennen we geen onderscheid in leeftijden. We leren van elkaar. Iedereen gelijk.

Waarom het overkomt als SPAM?
Omdat er telkens opnieuw een link naar de site wordt geplaatst, verscheidene uitnodingen naar die bewuste site, ... terwijl de vraag over fotografie centraal zou moeten staan.

Ik denk dat een link naar BD veel lees- en leerplezier zou verschaffen voor alle foto-plussers.

Grts,
Jurgen

Jazzaddict
26 oktober 2006, 20:59
Ik ben een 55-plusser, maar het laatste waar ik wil mee gelinkt of gezien wil worden is een doelgroep. Of het nu voor 50-plussers is of voor 30-plussers of wat dan ook. Wat een idioot gedoe allemaal.

bastiaan69
26 oktober 2006, 21:41
jammer dat jullie dergelijke sites zien als voor mensen waarvoor het leven voorbij is. Oordelen kun je pas als je je eens verdiept hebt in een dergelijke site. Daar komen juist senioren die zich nog verdiepen in internet, in sport, in fotografie. Mensen die midden in het leven staan, en daar nog alles uit willen halen. Mensen die een partner zoeken via een dergelijke site. Eerlijk gezegd vindt ik jullie reactie (de meeste) heel kortzichtig. Maar on topic maar weer, ik kom hier om deze site te bestuderen en mijn inbreng te gaan geven. Dit was gewoon een "vriendendienst" voor een kennis van me. Ik heb de vraag hier gesteld, en nu ga ik voor mezelf hier aan de gang. Maar ik blijf erbij dat hier geoordeeld wordt over mensen en sites waarover niet echt geoordeeld kan worden als je niet weet waar je over praat. Jammer dat mensen zo snel hun "oordeel" klaar hebben :B

hvr_oosterzele
26 oktober 2006, 21:52
jDaar komen juist senioren die zich nog verdiepen in internet, in sport, in fotografie...

In de 'echte wereld' noemen ze zoiets een ghetto en dat staat lijnrecht tegenover integratie :toxic:.

bastiaan69
26 oktober 2006, 21:59
Ongelofelijk wat een dom antwoord.

hvr_oosterzele
26 oktober 2006, 22:04
Ongelofelijk wat een dom antwoord.

Wij hebben zelfs onze eigen site : www.dommeriken.nl :clown:

bastiaan69
26 oktober 2006, 22:08
Ach ieder zijn mening he ? ;) gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Maar beetje verdiepen in een zaak voor een mening te geven is echt niet zo gek hoor.:G

guRuh
26 oktober 2006, 22:11
Hoi Studentje, Die gepensioneerden hebben reeds prestaties geleverd voor de staat, wat jij blijkbaar nog niet kan zeggen:confused:
En in Leuven rijden de studenten ook gratis met de bus

met vriendelijke groet

een gepensioneerde

Het maakt nogal wat los deze post he ? Zullen we even on topic gaan, en weer de vraag stellen zoals hij bovenaan deze post staat ? Of iets nu gratis is of niet, is voor mij niet interessant. Ik ben het zeer eens met de laatste post. Senioren hebben gezorgd voor de maatschappij zoals wij daar nu met zijn alle van genieten, en geloof me, wij zijn met zijn allen rijk !!! Laten we de senioren wat teruggeven toch ?

Ieder zijn mening, maar dat was niet de bedoeling van mijn post.

dank.

Bastiaan

Oh my God! Dit vind ik echt té grappig voor woorden :green:
Can you smell the irony ? ;)

derich
26 oktober 2006, 22:25
?????

derich
26 oktober 2006, 22:36
Wij hebben zelfs onze eigen site : www.dommeriken.nl :clown:

Positieve discriminatie noem ik dat.
m.v.g

Jazzaddict
26 oktober 2006, 22:54
jammer dat jullie dergelijke sites zien als voor mensen waarvoor het leven voorbij is. Oordelen kun je pas als je je eens verdiept hebt in een dergelijke site. Daar komen juist senioren die zich nog verdiepen in internet, in sport, in fotografie. Mensen die midden in het leven staan, en daar nog alles uit willen halen.

Als ze zich willen verdiepen in fotografie, en nog midden in het leven staan, dan moeten ze hier zijn. :D

derich
26 oktober 2006, 23:21
Als ze zich willen verdiepen in fotografie, en nog midden in het leven staan, dan moeten ze hier zijn. :D

Of je gelijk hebt !
m.v.g.

mic
26 oktober 2006, 23:26
Jammer dat mensen zo snel hun "oordeel" klaar hebben :B

Ja, wat wil je...
Je stelt je vraag hier bij BD... BDers zijn fotografen en die staan bekend om zeer snel te kunnen oordelen... Anders zouden we geen digitale fotografen zijn.
Wij zijn zeer snel he... in alles. Dus ook in 't beoordelen.
Maar op één ding wordt je bij BD niet beoordeeld... en dat is je leeftijd. :green: en maar goed ook...:rolleyes:

jeb bas
26 oktober 2006, 23:43
De huidige 50ers catalogeren als senioren is toch wel uit de tijd vrees ik, het zal wel werken worden tot minimum 65 jaar en als het even tegenzit tot 70 jaar, zullen we ons tussendoor ook nog eens gaan bezig houden met cursussen maken voor de generatie die ons voorging en die van alles geprofiteerd heeft, niet meer flexibel wou zijn op het werk, niet met de evolutie wou meegaan enz. en ondertussen minimum10 jaar te vroeg van de gemeenschap is beginnen te profiteren. Wij moesten vroeger die "ouderlingen" op hun gemak laten uitbollen en tegenwoordig moeten wij op hun leeftijd gekomen horen dat we onmisbaar zijn en de boel draaiend moeten houden om de jongeren te kans te geven meer aangepast aan hun gezinssituaties te laten presteren:rolleyes:

Een 50er die tussen de plooien is gevallen:confused:

GastheerG
27 oktober 2006, 01:18
Als 50er begrijp ik het onderscheid ook niet maar ik sta zelf wel in de stand dat Bas met de meest oprechte bedoelingen iets probeert te bereiken. Ik ben zelf dol op kritiek maar ik weet ook initiatieven te waarderen.
Zelf ben ik voorstander om mensen ongeacht hun leeftijd, kleur, geslacht en leeftijd met elkaar te mengen. Zal best wel eens dualisme opleveren maar wie wil groeien moet dat weten te waarderen.
Ik zie veel kritiek op Bas maar geen of weinig handreikingen. Heb ik geloof (toch geprobeerd) wel gedaan of minstens geprobeerd.

Spring niet met z´n alle op 1 iemands nek. Heb ik teveel gezien op fora. Ik deel een stuk van de kritiek maar laten we het niet te zwaar maken. Ik zie veel emotionele reacties maar weinig constructieve suggesties.

Het doet me overigens deugd dat niet alleen een hoop frisse jongeren maar ook de nodige oudjes blijkbaar hier actief zijn. Dat is wat ik zelf zoek. Ik ga morgen weer op fotoshoot met een paar gasten die beslist aantrekkelijker zijn voor de dames dan ik. Dit groot deels door de leeftijd! Maar ach een beetje zelfspot mag!Ik kan wat van hun leren en ik hoop zij wat van mij!
Maar samenspel tussen jong (gek, innovatief, durf) en oud (wijsheid, ervaring) blijft voor mij een gouden formule. Niet alleen in hobby maar ook in het bedrijfsleven. Profiteer en geniet van elkaar ondanks leeftijd. Daarom blijf ik ook bij mijn advies zoals eerder gegeven.

elsan
27 oktober 2006, 05:39
't Herinnert me een beetje aan mijn grootvader die op zijn tachtigste in het rusthuis terechtkwam en na veertien dagen de gevleugelde woorden sprak : " 't is hier niet slecht, maar spijtig dat hier zoveel oude menskes zitten".

Intussen weet ik dat hij het niet eens over hun leeftijd had.

bastiaan69
27 oktober 2006, 07:10
Ik krijg nu enkele privé berichten van leden waarin ze mij steunen in dit initiatief. Al eens nagedacht waarom leden van deze site dit niet op dit forum meer durven te zeggen ? De reden is denk ik de keiharde ongegronde kritiek op een in mijn ogen goed bedoeld initiatief ? De leden die mij in de privébox wel hebben laten weten dit een goed initiatief te vinden. Hartelijk dank daarvoor, en fijn dat jullie wel eerst gekeken hebben waar het precies om gaat. Ik hoop vandaag mij te kunnen richten op wat deze site wel te bieden heeft. De start hier heeft daar de lol wel voor een groot stuk afgehaald. Maar zoals gezegd, ieder zijn mening he ? Al had dat best wat genuanceerder gekund hier en daar :( GastheerG, dank, jij keek verder dan je camera lang is..... Even voor jullie beeld, ik ben wel klaar met deze discussie, ik kwam hier als nieuw lid binnen, en wilde een vriendendienst doen voordat ik me op dit forum ga storten. Iedereen bedankt voor de inbreng, (ook de kortzichtigen onder ons), ik ben er klaar mee nu. Ik ga me weer toeleggen op waar ik plezier in heb, fotograferen.

Hombre
27 oktober 2006, 07:32
[MOD] Er werd hier door de topicstarter een vrij eenvoudige vraag gesteld, zouden jullie het zelf zo kunnen waarderen indien je eigen fotografie-topics ook in deze mate off topic gingen?
Dus graag ON-TOPIC vanaf hier.

@ bastiaan69: de naam van jouw website is ondertussen al voldoende vernoemd, laten we het daar bij houden aub.

Willy

bastiaan69
27 oktober 2006, 07:35
Dank Mod.... het was in zijn geheel niet de bedoeling dat dit zo ging lopen, en na 1 keer noemen van de site was ik er al lang klaar mee geweest. Ik zoek gewoon voor een vriend iemand die hem kan helpen bij zijn vraag, helaas vonden enkele van de leden hier dat dit een vrijbrief was om een hele doelgroep als "zielige mensen" te betitelen. Ik vond dat ik dat wel moest weerleggen. Ik ben klaar hiermee, bedankt voor je positieve reactie....

wilburke
27 oktober 2006, 09:45
In wat voor een verzuurde maatschappij leven wij!!! Ik wil je wel helpen en heb je een berichtje gestuurd.
De website ziet er in ieder geval leuk uit! Hopelijk wordt het een ontmoetingsplaats voor mensen met een positieve ingesteldheid!

TedereTijger
27 oktober 2006, 09:50
Ach, dit soort van negatieve reakties zien we wel meer op BD, ..... en op andere fora ook. Een teken aan de wand van onze verziekte maatschappij.
Vroeger was het idee dat je gratis hulp misbruikt werd een nagedachte. Tegenwoordig starten velen met dit vooroordeel en worden zo veel initiatieven in de kiem gesmoord, jammer.

De mening die sommigen hier hebben dat zo'n "bevolkingsgroep-specifieke-websites" mensen teveel indelen (of gedoemt zijn te falen), of dat dit voor "vastgeroesten" is (bvb mensen die zich "niet jong voelen") , think again.
Om maar 1 initiatief te noemen, seniorennet, lijkt me toch redelijk succesvol. (tot een rechtzaak aan toe)
Om het in de familie te houden, m'n eigen moeder is FERM jong van geest en amuseert zich op seniorennet. (maar doet niets in het kader van die rechtzaak, niet music-minded)

Mocht ik de tijd hebben om aan die cursus te helpen, graag, maar m'n privé is momenteel te druk.
Het initiatief is daarentegen wel lovenswaardig. 't Zou trouwens ook een goed startpunt kunnen zijn om eens al die fotografie-vragen die elke maand meerdere keren terugkomen te groeperen in 'n sticky. (forum overzichtelijk houden)

Nou, 't was leuk. Elk z'n eigen mening, maar in 't vervolg liever wat positiever. (hee dat rijmt!)

hvr_oosterzele
27 oktober 2006, 13:17
't Zou trouwens ook een goed startpunt kunnen zijn om eens al die fotografie-vragen die elke maand meerdere keren terugkomen te groeperen in 'n sticky. (forum overzichtelijk houden)

Kijk eens hier http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=91441 :green:

TedereTijger
27 oktober 2006, 15:35
Kijk eens hier http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=91441 :green:

Hmm, interessant. Heb 'em meteen eens naar boven ge-"bumpt". ;)

Hey mods, kan er hier een sticky van gemaakt worden ? :G

hvr_oosterzele
27 oktober 2006, 16:02
Hmm, interessant. Heb 'em meteen eens naar boven ge-"bumpt". ;)

Hey mods, kan er hier een sticky van gemaakt worden ? :G

Dat was niet nodig, het IS al een sticky :p.

JLP
27 oktober 2006, 18:05
Mod off

Ik ben eens gaan kijken op de bewuste site en het eerste wat mij opviel is de link "word nu gratis lid." Gaat dit in de toekomst veranderen naar betalend lid? Veel sites beginnen ook gratis, maar zo gauw er geld mee te verdienen valt proberen de sitemakers ook te verdienen. Begrijpelijk, want er zit veel werk in een site, maar mocht ik als amateur flink hebben meegewerkt aan zo'n site, dan zou ik mij toch een beetje bekocht voelen, dat een ander op basis van de input van anderen verdient. Wat zijn de plannen voor deze site op dat gebied, gaat deze site ook commercieel worden? Zo ja, dan zou ik zeker niet gratis mijn steentje willen bijdragen. Sorry. Zo nee, dan heb ik geen bezwaar tegen het meehelpen.
Mijn tweede vraag; waarom wil je het wiel opnieuw uitvinden? Op internet zijn heel veel fotografiecursussen te vinden, misschien kun je die mensen benaderen of je de tekst kan overnemen tegen al dan niet een vergoeding.

/Mod off

bastiaan69
27 oktober 2006, 18:42
Hoi JLP,

Het de bedoeling dat de site bestaansrecht krijgt door het zoeken van sponsors en adverteerders. De site wil eerst groeien voordat sponsors en adverteerders benaderd gaan worden, om zodoende een interessantere partij te zijn. De site zal voor haar leden gratis blijven !!! De sitebouwer investeert nu al zijn tijd en geld om binnen de kortste keren zo veel mogelijk publiciteit en leden te werven. Een grote gok, maar hij gelooft er heilig in dat het hem gaat lukken, en dat is te waarderen.

Het antwoord op je tweede vraag is dat de site graag haar leden de mogelijkheid geeft om zelf de site te maken zoals ze dat zelf graag zien. Interactief dus. Men kan zelf artikelen plaatsen (dus niet alleen in het forum) maar ze kunnen ook zelf activiteiten organiseren waar de andere leden aan mee kunnen doen. Hierbij wordt ook gedacht aan cursussen. Het best zou het dus zijn als een lid van de site een cursus digitale fotografie wil maken voor de andere leden, zodat deze ook met hun vragen bij deze "sitegebruiker" terecht kunnen.

De reden dat ik deze oproep hier heb gedaan is in de hoop hier een fotograaf in doelgroep te treffen die aan het maken van een dergelijke cursus plezier beleeft. Maar als er iemand van een jongere generatie het leuk vind aktief deel te nemen aan het opzetten van een dergelijk onderdeel is hij/zij van harte welkom.

Ik hoop dat ik zo je zeer terechte vragen heb beantwoord.

Groet,

bastiaan