Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help gevraagd bij eindwerk fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help gevraagd bij eindwerk fotografie

    Een kennis/vriendin van mij heeft voor haar eindwerk het onderwerp fotografie gekozen. Ik weet dat er hier veel studenten zitten die ook hun eindwerk over fotografie gemaakt hebben. Mochten jullie het zien zitten zou het leuk zijn indien jullie dat eindwerk aan haar zouden kunnen bezorgen.

    mailen mag naar jane (at) fotofolio (.) be

    Alvast bedankt!
    www.fotofolio.be

  • #2
    Re: Help gevraagd bij eindwerk fotografie

    Dat zou idd wel leuk zijn hé
    Canon PowerShot A80 is back alive !!!

    Comment


    • #3
      Re: Help gevraagd bij eindwerk fotografie

      Ook nog het eindwerk gaan voorstellen en verdedigen???
      kan he
      square lens produces round picture. or was it ...

      KeeJoZ

      Comment


      • #4
        Re: Help gevraagd bij eindwerk fotografie

        Ik denk dat er hier voldoende mensen aanwezig zijn om je vriendin met raad en daad te helpen maar een kant en klaar eindwerk in haar handen stoppen vindt ik persoonlijk ook wat ver gaan hoor! Ze kan natuurlijk in de plaatselijke bibliotheek haar licht eens gaan opsteken in een paar fotografie boeken. Ze kan misschien ook eens langsgaan bij de plaatselijke fotoclub.

        groetjes,

        Wouter.
        Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

        Comment


        • #5
          Re: Help gevraagd bij eindwerk fotografie

          Wat wil je vriendin eigenlijk te weten komen? Ik bedoel welk thema/welke kant van fotografie wil ze uit de doeken doen?

          Comment


          • #6
            Re: Help gevraagd bij eindwerk fotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Kayrun Bekijk bericht
            Een kennis/vriendin van mij heeft voor haar eindwerk het onderwerp fotografie gekozen. Ik weet dat er hier veel studenten zitten die ook hun eindwerk over fotografie gemaakt hebben. Mochten jullie het zien zitten zou het leuk zijn indien jullie dat eindwerk aan haar zouden kunnen bezorgen.

            mailen mag naar jane (at) fotofolio (.) be

            Alvast bedankt!
            Vind je dit er nu zelf niet over?
            En indien je het zo niet bedoelt, probeer het dan ten minste iets beter te formuleren
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Help gevraagd bij eindwerk fotografie

              Jongens... waarom zo negatief?

              Veel studenten hebben nood aan een richtinggevende documenten.

              En jullie weten toch ook hoe meisjes zijn: onzeker.
              En zeker als het aankomt op het schrijven van een thesis/meesterproef/scriptie.

              En moesten jullie een beetje vertrouwd zijn met wetenschappelijke literatuur en consoorten zouden jullie weten dat voetnoten en bibliografieën een interessante bron van informatie kan zijn.

              Zeg haar dat ze eens wat opzoekt van Johan Swinnen, plezier verzekerd. (prof aan de VUB)
              De paradox van de fotografie (Wendelenprijs voor wetenschappelijke publicatie, 1993) (Uitg. Hadewych-Cantecleer);
              Attack! Photography on the edge (Uitg. Houtekiet);
              Fotografie in dialoog-Fotografie in België (Uitg. Groeninghe);

              En dan nog, als de persoon in kwestie betrapt wordt op copyright kan ze haar studies op haren buik schrijven, dat zou pas slim zijn
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Help gevraagd bij eindwerk fotografie

                Allesinds van harte bedankt voor jullie positieve comments ...

                Ze had graag een eindwerk ontvangen om een basis te hebben om zo verder te bouwen ... zoals guRuh zei ... en beter formuleren hoef ik niet, als je zelf ooit een thesis, eindwerk, scriptie gemaakt hebt dan weet je dat het niet zo makkelijk is om het klakkeloos over te nemen

                Laat maar zitten ik weet genoeg ...
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: Help gevraagd bij eindwerk fotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door macdonkey Bekijk bericht
                  Wat wil je vriendin eigenlijk te weten komen? Ik bedoel welk thema/welke kant van fotografie wil ze uit de doeken doen?
                  Ze had graag begonnen met de historiek (makkelijk te vinden) om daarna richting modellenwerk & Urban exploration te gaan. Ze moet ook interviews afnemen en zelf praktijk onderzoek doen.

                  Een leiddraad zou voor haar makkelijker geweest zijn ...
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help gevraagd bij eindwerk fotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
                    Vind je dit er nu zelf niet over?
                    Nee, waarom zo beschermend reageren ... als hier een foto gepost wordt met een "mooie" bewerking dan vraagt iedereen ook meteen "welke filter/actie - leg eens uit hoe je dat gedaan hebt" ...
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help gevraagd bij eindwerk fotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kayrun Bekijk bericht
                      Nee, waarom zo beschermend reageren ... als hier een foto gepost wordt met een "mooie" bewerking dan vraagt iedereen ook meteen "welke filter/actie - leg eens uit hoe je dat gedaan hebt" ...
                      Klopt, maar er wordt wel niet geschreven: stuur het origineel eens even door... dan kan ik het bestuderen ...

                      niettegenstaande: ik denk dat jouw vriendin in het algemeen hier, meeeeeer dan genoeg bereidwillige mensen kan vastkrijgen om hierover te brainstormen enz...

                      no hard fealings hoor....
                      square lens produces round picture. or was it ...

                      KeeJoZ

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help gevraagd bij eindwerk fotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door keejoz Bekijk bericht
                        Klopt, maar er wordt wel niet geschreven: stuur het origineel eens even door... dan kan ik het bestuderen ...
                        Ahneen ?
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help gevraagd bij eindwerk fotografie

                          Kayrun is toch eerlijk !!
                          En hij verplicht niemand he !!
                          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Help gevraagd bij eindwerk fotografie

                            Oeieoei tom, bakken kritiek over je heen omdat je iemand wil helpen?

                            De laatste tijd zijn de mensen hier rap geïrriteerd als een medemens iets vraagt.
                            ipv wat positieve antwoorden of motivaties worden bij vele posts direkt een aanval ingezet.

                            Wat lieven lens zegt is heel juist, hij verplicht er toch niemand toe?

                            <on topic> sorry kayrun, maar ik kan je niet met een voorbeeld helpen, maar ik denk wel dat er hier genoeg mensen met ervaring zitten die je vriendin een goed stuk op weg kunnen helpen.
                            Groetjes DD
                            Fronstages

                            Comment


                            • #15
                              Re: Help gevraagd bij eindwerk fotografie

                              Even verduidelijken waarom ik het geen goed idee vind om een eindwerk over fotografie in te kijken: Ten eerste is het schrijven van een thesis niet alleen een oefening in het verwerven van kennis maar ook in het leren naar voor brengen van die kennis in een goed gestructureerde manier.

                              Verder bestaat het risico bij het bekijken van een thesis dat je je er te veel aan gaat spiegelen. Zonder deze thesis te gaan kopiëren.

                              Ik vraag me ook af op wel niveau van onderwijs je vriendin deze thesis moet maken. Academie, secundair onderwijs, hoger onderwijs? Ook deze factoren spelen mee. tegenover wie moet deze thesis verdedigd worden? Leken of kunstkenners of fotografen,... Deze factoren zijn zeker van belang. Ook hier het onderscheid in maken en op inspelen is een deel van de opdracht van een thesis.

                              Uiteraard kan het geen kwaad raad in te winnen bij mensen die reeds zo'n thesis gemaakt hebben. Bovendien hebben de meeste studenten ook alle info moeten opzoeken. Dus veel van wat in een thesis staat staat ergens anders ook. De thesis is een synthese uit een veel groter geheel. Het nagaan en doornemen van de oorspronkelijke bronnen speelt dus een grote rol. Op deze manier zal je ook zelf veel beter inzicht krijgen in de materie. En afhankelijk van je achtergrond ook andere accenten gaan leggen. Je thesis zal dus meer persoonlijk worden. Daarom: Win raad in, zoek de oorspronkelijke bronnen (vraag eventueel wel de bibliografie van andere thesisen), zoek mensen op stel vragen, tracht eventueel zelf te experimenteren. Maar ga in ieder geval naar de bron. Of zoals het bij de digtale fotografie is: werk in raw, niet in Jpeg. Daar kan je meestal veel meer uit halen

                              Uiteraard is dit maar mijn mening hé. Als ik (met m'n wel zeer beperkte kennis ) van dienst kan zijn hoeft je vriendin het echter maar te vragen.

                              Wouter.
                              Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

                              Comment

                              Working...
                              X