PDA

Volledige versie bekijken : gezocht: party fotografen

partyreporter
19 oktober 2006, 08:44
Hallo,

Wij zijn op zoek naar enthousiaste fotografen die tijdens het weekend fotoreportages van
parties en events willen maken voor een nieuw jongeren project.

Indien u interesse hebt, gelieve een mailtje te sturen naar buyit@pandora.be met
het materiaal dat u gebruikt, de regio waar u woont en eventueel websites
waar we uw werk kunnen bezichtigen.

Alvast bedankt!
Partyreporter

ccf
20 oktober 2006, 10:34
en wat staat er tegenover?

Mordred
20 oktober 2006, 13:59
Iedereen wil graag goede fotos, maar als je dan zegt wat je materiaal, tijd enz .. kost ben je ineens gek. Dan kunnen ze het ook met hun prosumertje van 300€............totdat je de resultaten ziet :clown:

-M-

Godi
20 oktober 2006, 14:30
En dan nog maar te zwijgen van de risico's: plakkerige redbull en nicotine toestanden over je apparaat, grapjassen die nillens willens op de foto willen, erbarmelijk licht..... Chapeau vor diegenen die zich geroepen voelen.

vanslycken
20 oktober 2006, 14:37
bwo, 'k zou nog niet direct neen zeggen (ik, als beginneling dan)... spijtig genoeg heb ik een vermoeden dat het niet over chamapgnefeestjes en uitgebreide buffetten gaat waar je dan ook eens aan mag zitten... :clown:

Wat meer informatie zou inderdaad welkom zijn.

Doc_Holiday
20 oktober 2006, 14:41
Heb een mail gestuurd, maar tot nu toe nog geen antwoord gekregen.

jan.brouwers
20 oktober 2006, 15:16
Ik zie dat niet zo zitten, ben wat oud voor die party's.;)

vanslycken
20 oktober 2006, 15:51
moet dat nu allemaal zo negatief? Als de man zelf fotograaf was en dus reden had om eerder bij bd te komen, zou hij allicht niet op zoek gaan naar een andere fotograaf. Dat dit dus de eerste posting is is begrijpelijk.
Als het gaat over jongerenprojecten veronderstel ik dat het niet over blasé toestanden gaat waar men gewoon te gierig is om iets uit te geven, maar eerder over projecten die mogelijk op een deel vrijwilligers of subsidies draaien. Als het een professionele party-organisator betrof of zo denk ik niet dat ze de foto's voor hun bedrijfsreclame zouden laten maken door amateurs... tenandere, amateurs (enfin ik moet zeggen liefhebbers) kunnen geen facturen maken dus dat zijn geen onkosten dus dat is voor een firma weinig interessant.
En tertio, ik wens de sceptici hier proficiat als zíj goedbetaalde fotoshoots mogen gaan doen, maar ik veronderstel dat een aantal van de mensen hier toch nog bij de "beginnende liefhebbers" hoort en dat die mensen maar wat graag eens de kans zouden krijgen om onder moeilijke(re) omstandigheden te gaan fotograferen, en daar eventueel wat "eeuwige roem" in de vorm van een gepubliceerde foto en een avond plezier voor in de plaats te krijgen.

De vraag is inderdaad wat vaag, maar ik vind niet dat wij altijd mogen verwachten dat er binnen de vijf minuten een antwoord komt; er zijn nog altijd mensen die niet aan hun pc vastgeplakt zitten en die bvb maar één keer per dag (of zelfs om de twee dagen, stel u voor! wat een verschrikking!) de forums bekijken... 'k Heb datzelfde bij "aangeboden" ook al gezien: "ik heb GISTEREN om uitleg gevraagd en 't is nu middag en 'k heb NOG niks gekregen" :rolleyes:

Laat ons er nu eens van uitgaan dat niet iedereen erop uit is om op de rug van de anderen veel geld te verdienen...
It's a sad sad planet :green:

trbt555
20 oktober 2006, 16:19
Right on Vanslycken !

T.

Mordred
20 oktober 2006, 18:16
Je moet nu ook nie overdrijven he, ik sprak gewoon uit ervaring (zelf ben ik amateur en zeker niet de beste). Iedereen die weet dat je degelijk materiaal hebt en veel scherpere fotos kan maken dan zij met een goedkoop cameratje (want dat kan toch ook alles....) willen allemaal dat je een mooi 'plaatje' schiet. Er van uitgaand dat alles altijd gratis is. Wat de bedoeling van de poster hier is weet ik niet en het kan inderdaad goed zijn voor de portofolio van menig amateur fotograaf. Het ging me enkel om 90% van die andere gevallen die altijd alles gratis willen hebben, maar er zelf geen geld voor over hebben voor degelijke fotos te maken. DAT STOORT ME ENORM. Ik doe als hobby ook veel pc dingen en telkens iemand problemen had met zijn pc kwamen ze wel bi jmij terecht (hij zal het wel oplossen............) en ik loste het ook inderdaad op, vaak paar uur per probleem omdat er nogal wat tussenzat. Als je dan als dank niks krijgt of een fles migraine de chateau alla 2€en een half, dan pas ik nu wel, ik ben ermee gestopt. Reken eens aan hoeveel een fotograaf of iemand van een pc winkel per uur vraagt............... ' no wonder ' dat ze proberen bij amateurs, die dit vaak nog heel plezant vinden om te doen, eerst aan te kloppen.

-M-

ps: veel mensen hebben geen benul hoeveel TIJD iets vraagt (om te doen, te leren en onder de knie te krijgen) en appreciatie is dan ook vaak gering. Tot die groep van mensen spreek ik uit de 'bottom of my heart' ' kiss my *ss ', zoek een ander. Als je natuurmlijk oprecht tevreden bent en dit ok oprecht laat blijken zal ik met plezier nog iets doen, zelfs gratis, Maar mijn deur is al voor veel adressen gesloten.

Huggy
20 oktober 2006, 18:21
Reken eens aan hoeveel een fotograaf of iemand van een pc winkel per uur vraagt............... ' no wonder ' dat ze proberen bij amateurs, die dit vaak nog heel plezant vinden om te doen, eerst aan te kloppen.

-M-

hoeveel vraagt een fotograaf per uur dan? :green:

Mordred
20 oktober 2006, 18:30
lol :green: , maak je rekening eens he !!
Bel eens rond vraag of hij op je avond komt 'schieten' en deel dat door # uren :clown:
Mijn trouwalbum was 'plenty' of money voor misschien 3uur shooting.....

-M-

Maarten_T
20 oktober 2006, 18:38
Bel eens rond vraag of hij op je avond komt 'schieten' en deel dat door # uren :clown:

-M-

Mja, bij een "officieel" loon komt wel meer kijken dat het bruto hé.
En bij 'n trouwalbum komt ook meer kijken dan de foto's maken.

Mordred
20 oktober 2006, 18:47
Mja, bij een "officieel" loon komt wel meer kijken dat het bruto hé.
En bij 'n trouwalbum komt ook meer kijken dan de foto's maken.

Volledig mee eens, maar dit neemt niet weg dat appreciatie wel op zijn plaats zou mogen zijn in vele gevallen (en nu spreek ik niet over deze poster, want anders krijg ik dat ook op mijn dak :D ). Als jij een avond bezig bent en er je moeite in steekt, heb je toch graag iets terug, niet? De enige personen voor wie ik het voor nix doe is zeer dichte familie. Ik zeg het je, de rest vind het maar 'normaal' dat zoiets gratis is, omdat het je beroep niet is. Een levensecht voorbeld (maar dan op vlak van pc), ik help een familielid uit de miserie (meermaals) en die persoon doet ook in verzekeringen, wanneer het erop aan komt voor de premies etc, kan er niks gedaan worden , late we nu nie lachen he, ik weet ook hoe de vork in de steel zit in zo'n gevallen.(ik wil geen torenhoge bedragen, maar een blijk van oprechte appreciate, al is het maar 5 of 10 of 50 € maak me niet uit, maar zelfs dat is voor velen uit den boze eenmaal hun wens ingevuld is)

Stel je voor dat er op die shoot hier toch iets met je gerief gebeurt..........dan zit je pas echt in de puree, want verzekerd ben je er niet voor 9 van de 10. En dan kan het einde van je hobby en zuurverdiende centjes betekenen.......

-M-

torr
20 oktober 2006, 18:49
Ik hou me eraan,...
Toon eerst wat je waard bent,...
Daarna is de vraag hoeveel, bijzaak.
Voor ons "amateur" fotografen, is leren en de kans daartoe krijgen, al heel wat euro's waard.
Heel veel pro's zitten vast aan opdrachten, aan het moeten.
Als je nu de kans krijgt te mogen?
Te leren.
??
Zoals altijd zijn het de zotten.
Die zich voor niets inzetten.
Maar daar zo veel voor terug krijgen.
En daar kan ik van getuigen.
Kurt

JLP
20 oktober 2006, 19:36
De mail van de topicstarter is niet helemaal volledig en duidelijk, maar om de vraag dan meteen negatief te beantwoorden is denk ik wat te voorbarig.
Uiteraard is een amateur niet te vergelijken met een proffotograaf, maar dat wil niet zeggen dat alles direct voor niets moet. Er zit voor de fotograaf toch veel tijd en moeite in (fotograferen, nabewerken, afdrukken / printen enz), om zo'n party goed te fotograferen. Ik neem aan dat de topicstarter dat ook weet en dat de topicstarter daar ook rekening mee gaat houden. ;)

GroovBird
20 oktober 2006, 21:20
Ik heb het nu al enkele keren gedaan, maar eerder uit eigen initiatief en omdat ik via via iemand ken die zulke party's organiseert in een muziekgenre ... dat misschien niet voor iedereen weggelegd is.

Maar ik geniet ervan. Ik doe het voor niks, en ik doe er nog wat ervaring mee op, en ik krijg ook al positieve reacties en bouw mijn contacten in het wereldje wat uit en krijg al links en rechts de vraag om ergens specifiek lucratievere dingen te gaan doen. Nog niks echt concreet, maar wie weet...

Maar ik vind het gewoon fun, en nogal een uitdaging. 't Licht is meestal nog lastiger dan concertshoots maar je publiek is gewillig en altijd blij met de resultaten.

Je vindt een greep uit de parties dat ik reeds gedaan heb op mijn flickr (http://www.flickr.com/photos/groovbird) site.

Maar ik wil onafhankelijk blijven. Ik heb ook al de vraag gekregen om op vrijwillige basis onder de hoed van een website zulke dingen te doen, maar ik ben ook bang dat de appreciate dan sneller zal wegvallen.

Misschien word k het ooit beu, maar dat zien we dan wel weer.

Dave

bewa
21 oktober 2006, 10:46
Zoals altijd zijn het de zotten.
Die zich voor niets inzetten.
Maar daar zo veel voor terug krijgen.
En daar kan ik van getuigen.
Kurt

Da's 100% juist Kurt!

vanslycken
21 oktober 2006, 11:04
Sorry mordred als mijn berichtje persoonlijk overkwam, echt "no offense" bedoeld!
Ik laat mij in een discours soms nogal eens gaan :D

Ik versta wel dat de appreciatie soms "nougabollen" is, en dat is idd heel demotiverend. Gelukkig mag ik tot nu toe zeggen dat mijn "pro deo" opdrachten op allerhande gebied in 8 op de 10 gevallen wel geapprecieerd werden en ik onthou die appreciatie meer dan die paar gevallen waar 't noppes is.
Ik vind wel dat dat wat anders ligt voor het werken aan computers... jij bespaart de mensen tientallen (of honderden?) euro's aan werkuren, dan mogen ze idd op zijn minst eens gaan eten met u :D (nee echt)

Maar ik denk dat het hier over iets helemaal anders gaat... tenandere, ik denk, als je op stap gaat met die "tiep" en er staat niks tegenover of er staat niks op papier, dat je gewoon kan zeggen "trek uwe plan" als de appreciatie er niet is...

Tenandere, in de originele post staat ook niet dat het gratis moet, 't zou wel eens kunnen dat er een kleinigheid tegenoverstaat, heeft er ondertussen al iemand iets gehoord?

A propos, qua fleskes château migraine kan ik wel de Croix Beaucourt uit de Aldi aanraden, een droog bordeauxke van om en bij de 2,5€ en best goed... alleszins beter om op een feestje of bij 't eten te serveren dan die bocht uit kartonnen dozen.

Mordred
22 oktober 2006, 18:19
Sorry mordred als mijn berichtje persoonlijk overkwam, echt "no offense" bedoeld!
Ik laat mij in een discours soms nogal eens gaan

Wie niet ;)
Maar ik begrijp jouw punt zoals jij wel dat van mij begrijpt. Niks ernstig, maar ik verfoei die groep van mensen die altijd alles 'for granted' nemen, ik herhaal dat ik NIET de topicstarter hiermee bedoel, gewoon in't algemeen gesproken :green:

-M-

wouterdhoye
23 oktober 2006, 10:17
Hoi,

Ik heb gereageerd op de topicstarter en heb ook respons gehad. Het doel is vooral op grotere locale fuiven te gaan fotograferen (regio waas/ dender). Er wordt niet gesproken van een echte vergoeding doch wat drinkgeld of gratis drankbonnetjes zijn wel mogelijk. Wat materiaal betreft ging de topicstarter eens kijken wat de mogelijkheden zijn betreffende een verzekering. Al bij al lijkt het me geen uitzuigerij, maar ik denk dat we als hobbyisten vooral aan zo iets moeten meewerken voor ons eigen plezier. Wat ik dus ook graag doe!

groetjes,

Wouter.

Franciskine
23 oktober 2006, 11:37
Hoi,

Ik heb gereageerd op de topicstarter en heb ook respons gehad. Het doel is vooral op grotere locale fuiven te gaan fotograferen (regio waas/ dender). Er wordt niet gesproken van een echte vergoeding doch wat drinkgeld of gratis drankbonnetjes zijn wel mogelijk. Wat materiaal betreft ging de topicstarter eens kijken wat de mogelijkheden zijn betreffende een verzekering. Al bij al lijkt het me geen uitzuigerij, maar ik denk dat we als hobbyisten vooral aan zo iets moeten meewerken voor ons eigen plezier. Wat ik dus ook graag doe!

groetjes,

Wouter.
Voilà, onder deze voorwaarden heb ik vorig jaar ook het Vis en Folklore Festival in Mariekerke ( Bornem ) gefotografeerd . . . heel plezant . . .zodat ik het volgend jaar, tenminste als men het terug vraagt, opnieuw onder deze voorwaarden zal doen . . . ;)

Huggy
23 oktober 2006, 11:56

-M-

als jij voor een fuif-reportageke 't zelfde kan krijgen als voor een huwelijksreportage.... direct voltijds zelfstandige worden! :D :G

Doc_Holiday
23 oktober 2006, 12:24
als jij voor een fuif-reportageke 't zelfde kan krijgen als voor een huwelijksreportage.... direct voltijds zelfstandige worden! :D :G

Idd, veel mensen denken niet meer helder na wanneer ze hun huwelijk plannen.

yowan-kenobi
23 oktober 2006, 12:29
Idd, veel mensen denken niet meer helder na wanneer ze hun huwelijk plannen.

:D :D :D :D

Mordred
23 oktober 2006, 12:35

Dat is een stupide opmerking, dat bedoelde ik er ook helemaal NIET mee.

-M-