Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opinie 17-70 . 17-55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opinie 17-70 . 17-55

    Ik heb een 4-tal maanden geleden de sigma 17-70 2.8-4 gekocht zeer goed ding , doch doordat ik meestal flitsloos indoor fotografeer had ik een objectief met hogere lichtsterkte en IS nodig . Hierdoor heb ik nu de Canon 17-55 IS 2.8 aaneschaft.

    Nu ben ik aan het denken de sigma te verkopen , doch vraag me af of ik de 55-70 range niet ga missen (vanaf 70 heb ik de canon 70-200 2.8)

    Opinies ?
    www.Klikkerdeklik.be
    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

  • #2
    Re: opinie 17-70 . 17-55

    Een beetje je voeten gebruiken helpt ook al veel. Zo gigantisch groot is het bereik tussen 55 en 70 mm nu ook weer niet.
    Je verkoop beter lenzen die je nooit meer gebruikt.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: opinie 17-70 . 17-55

      Ik heb de 17-85 IS vervangen door de 17-55 IS. Het extra bereik is wel handig natuurlijk maar ik kan niet zeggen dat ik het echt als een gemis beschouw. Toch niet in die mate dat ik de stap terug zou willen zetten. En moest ik de 17-85 nog hebben dan zou die er waarschijnlijk nooit opstaan.

      Comment


      • #4
        Re: opinie 17-70 . 17-55

        Probeer het zelf te ondervinden voor jezelf?

        17-55 F2.8 + 70-200 F2.8 is een prachtige set, ik denk niet dat je het bereik tussen die 55-70 zal missen.. dat vang je meestal op met je voeten.

        Ik zou zoveel mogelijk gebruik uit mijn 17-55 willen halen en dus die sigma zelden/nooit meer gebruiken. In jouw plaats zou ik hem dan ook verkopen.

        Veel succes.
        Michiel
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

        Comment


        • #5
          Re: opinie 17-70 . 17-55

          als je de Sigma verkoopt, ben ik wel geïnteresseerd
          I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

          Comment


          • #6
            Re: opinie 17-70 . 17-55

            de sigma staat ondertussen te koop , met 3 filters erbij. ook verkrijgbaar zonder filters uiteraard
            zie V&A
            www.Klikkerdeklik.be
            Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

            Comment


            • #7
              Re: opinie 17-70 . 17-55

              Je kan altijd een Tamron 28-75/2.8 halen. Erg goede lens voor het weinige geld dat je ervoor betaald. Op alle sites zijn ze er goed over te spreken.
              Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

              Comment


              • #8
                Re: opinie 17-70 . 17-55

                Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
                Je kan altijd een Tamron 28-75/2.8 halen. Erg goede lens voor het weinige geld dat je ervoor betaald. Op alle sites zijn ze er goed over te spreken.
                Ik heb de Tamron weggedaan omdat imho de AF veel te traag was om indoor goed te kunnen fotograferen. Voor de rest : prima lenske. Maar voor jou niet nuttig gezien de kwaliteit die je al in huis hebt.

                Ik denk ook dat je het 'gat' tussen de 55 en 70 absoluut niet gaat missen.
                Ik heb zelf een 17-40 en een 70-200 (het gat is nog een beetje groter) maar ik heb dit nog nooit als een gemis ervaren.
                Fuji X - Less became more

                Comment


                • #9
                  Re: opinie 17-70 . 17-55

                  Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
                  Je kan altijd een Tamron 28-75/2.8 halen. Erg goede lens voor het weinige geld dat je ervoor betaald. Op alle sites zijn ze er goed over te spreken.
                  De 18-28 mm ga je veel meer missen dan de 55 tot 70. En vermits de tamron niet zo goed is als de 17-55 die je reeds hebt. Zou je deze nooit gebruiken. Dit is dus in mijn ogen zeker geen goed advies.

                  Comment

                  Working...
                  X