Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fairen hoek?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fairen hoek?

    ola todos,

    ik kan morgen een AF Nikkor lens 18-35mm f3.5-4.5 D overnemen voor zo'n 300€, lijkt dat een faire prijs?
    en vooral, zijn er goeie alternatieven in die lenshoeken, zoals vanaf 16 of 17mm? moet ik vooral letten op diafragma, is een f2.8 dan bv interessanter? en als men vanaf zo'n 17mm tot 55mm gaat, is er veel Q verlies?
    Of snap ik het allemaal nog ni zo goe...

    heb wat vragen en antwoorden zitten checken, en bravo fijne site!
    hoop er wat met bij te leren cheers.

    merci en buenas noches,
    baba.

  • #2
    Re: fairen hoek?

    Het is natuurlijk een Nikkor lens, maar voor je budget keek ik toch ook eens naar volgende Sigma's :

    Sigma 15-30mm F3.5-4.5 EX DG Asp Nikon AF
    Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO Nikon AF

    Zijn dan nieuwe lenzen ipv tweedehands en zijn bij de hofleveranciers te koop rond de 300 €. De eerste geeft je flink wat breedhoek (3mm verschil maakt toch wel iets in groothoek), de tweede is behoorlijk lichtsterk en net iets breder nog dan de Nikkor.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: fairen hoek?

      De prijs is wat minder dan de helft van de actuele adviesprijs. Maar de concurentie is bij Nikon zelf te vinden.
      Een 18-70 DX wordt door mij een betere kwaliteit toegedicht, dan de 18-35. En deze gaat tweedehands rond de 200€.

      Nog beter is de f2,8 17-35, deze is zelfs vertekeningsvrij. Maar het prijskaartje is er ook naar.
      Ook een alternatief is de f2,8 17-55. Deze is weer beter dan de 18-70 maar minder dan de 17-35.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

      Comment


      • #4
        Re: fairen hoek?

        Qua lichtafval naar de hoeken en vertekening zal de 18-35 toch beter scoren dan de kitlens. Aan de andere kant koop je voor 100 of 200 euro meer een 12-24 of 10-20.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: fairen hoek?

          merci aan alle antwoordenaars en uw tips!
          hoogstwaarschijnlijk zal ik toch deze lens overkopen, aangezien interessanter prijsje dan voorzien <250€> en leuke intro in de groothoekwereld..

          hasta pronto,
          B.

          Comment

          Working...
          X