Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lenzen + extender

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma lenzen + extender

    hoi,

    Momenteel ben ik in het bezit van een Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO Macro (en de 2 Nikon D50 kitlenzen).
    Ik zou met mijn studentencentjes graag een Sigma 150mm F/2.8 EX DG HSM willen kopen.
    Nu dacht ik ook van er een Extender bij te kopen zodat ik met beide lenzen verder kan geraken.
    Ik doe het vooral voor de Macro, daarnaast doe ik ook af en toe wat vliegtuigen, en bij gebrek aan zoom, zou ik graag ook vogels willen doen.
    Is het een verstandige keuze om een extender bij deze lenzen aan te schaffen? Zou ik dan gaan voor de 2.0 of voor de 1.4?

    Ik heb nog geen ervaring met extenders. Ik weet dat er wat kwaliteitsverlies is, maar dat is het minste waar ik mij zorgen in maak.
    Kan ik dan nog altijd de AF gebruiken? (op beide lenzen), Ik dacht dat je bij 2.0, 2 stops verliest, en bij 1.4, 1 stop, is dit juist?
    Is hier iemand die ervaring heeft met deze combinaties?
    Alvast bedankt !

  • #2
    Re: Sigma lenzen + extender

    Buiten die macrolens zal het denk ik niet mogelijk zijn om een extender op de door jou genoemde lenzen te gebruiken en als het al zou werken dan zal de kwaliteit niet zijn wat het zou moeten...
    Het verlies aan stops is correct in ieder geval.
    Als je denkt aan vogelfotografie zou ik eerder richting 400 a 500mm prime gaan of eventueel een bigma aanschaffen...
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: Sigma lenzen + extender

      De Sigma 70-300 werkt niet met een converter.