Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Nikkor 75-300 mm f/4.5-5.6 AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Nikkor 75-300 mm f/4.5-5.6 AF

    Heeft iemand deze lens en/of ervaring mee. Ik kocht ze net op eBay. Ik las er wel een goeie review over, vandaar....
    188 euro, teveel ? Ze zou in zeer goede staat zijn....

    thx !

  • #2
    Re: Nikon Nikkor 75-300 mm f/4.5-5.6 AF

    Een nieuw AF 70-300 f/4-5,6G objectief heeft een adviesprijs van 209 euro, maar is in de winkels al te krijgen voor iets boven de 100 euro.

    In kwaliteit zal er weinig verschil zijn met je 17 jaar oude Nikkor 75-300 mm f/4.5-5.6 AF objectief.
    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Nikkor 75-300 mm f/4.5-5.6 AF

      maar je hebt ze al gekocht? vijgen na pasen?
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Nikkor 75-300 mm f/4.5-5.6 AF

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
        Een nieuw AF 70-300 f/4-5,6G objectief heeft een adviesprijs van 209 euro, maar is in de winkels al te krijgen voor iets boven de 100 euro.

        In kwaliteit zal er weinig verschil zijn met je 17 jaar oude Nikkor 75-300 mm f/4.5-5.6 AF objectief.
        Ik heb ooit mijn 18 jaar oude 70-210 met zo een nagelnieuwe 70-300G vergeleken. Beiden hadden me 120 euro gekost. 2 dagen later stond die 70-300G hier te koop. Vanaf f8 was de 70-300 even goed als de 70-210 en die extra 90 mm was mooi meegenomen maar dit is donker/grijze lucht/regenachtig Belgie en een lens die start bij F4/F5.6 moet ook bij die diafragma's goed presteren. Het enige goede aan de 70-300G zijn de prijs en het lage gewicht - kwaliteiten die je in foto's niet eens kan zien.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Nikkor 75-300 mm f/4.5-5.6 AF

          ja maar daar zit het em juist... het gaat hier over de 75-300 hé, een lens die niet meer gemaakt wordt en nog uit echt metaal en glas bestaat. Ik heb er al wat reviews van glezen ondertussen en ze zou veel beter zijn dan die lichtgewicht 70-30

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Nikkor 75-300 mm f/4.5-5.6 AF

            Dubbele post
            Last edited by roadrunner; 12 oktober 2006, 08:03. Reden: dubbele post
            Danny's Photosite

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Nikkor 75-300 mm f/4.5-5.6 AF

              Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
              ja maar daar zit het em juist... het gaat hier over de 75-300 hé, een lens die niet meer gemaakt wordt en nog uit echt metaal en glas bestaat. Ik heb er al wat reviews van glezen ondertussen en ze zou veel beter zijn dan die lichtgewicht 70-30
              De 75-300 is zowel optisch als mechanisch de betere vergeleken met de 70-300.Het feit dat deze lens 17 jaar oud is doet zeker niks af aan de geleverde kwaliteit.Heb deze week m'n 20 jaar oude AIS 55/2.8 macro ontvangen en dat lenske is scherper dan bijv. de AF 50/1.4D die ik pas verkocht heb.

              De afwerkingskwaliteit van de 75-300 is erg degelijk en een plezier om mee te fotograferen.Zoals je zegt geen plastic maar enkel metaal en glas.Ook optisch is ze beter dan de goedkope 70-300 en ze is goed scherp tot ongeveer 240mm,daarna wordt ze wel softer.Op 300mm vond ik ze wel wat te soft maar ik gebruikte toen m'n AFS 300/4 al en eens je foto's gewend bent van zulke scherpe primes...Geen eerlijk vergelijk.

              188 Euro is zeker niet teveel betaald indien ze in goede staat is.Veel plezier ermee!
              Danny's Photosite

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Nikkor 75-300 mm f/4.5-5.6 AF

                Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                ja maar daar zit het em juist... het gaat hier over de 75-300 hé,.....
                Ik wilde met mijn commentaar aangeven dat nogal wat oudere lenzen beter zijn dan een nieuwe 70-300G. Mijn 70-210 is beter en Roadrunner bevestigd dat ook de 75-300 er optisch niet voor onder zal doen en mechanisch een stuk degelijker is. Je hebt dus zeker geen miskoop gedaan
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon Nikkor 75-300 mm f/4.5-5.6 AF

                  Hans toch!
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon Nikkor 75-300 mm f/4.5-5.6 AF

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Hans toch!
                    Ja, zo zie je maar, een forum is leuker omdat je het met elkaar doet.

                    Hoe kom ik aan m'n informatie over de kwaliteit van 75-300? Ik heb er een poosje mee gewerkt, en was er niet tevreden over. Op pagina 91 van m'n Catalogus krijgt de 75-300 3 sterren, wat toch weer redelijk goed is. Van de 3 70-210's zijn er twee met 2 sterren.

                    Sinds 2 jaar heb ik meer tijd van m'n baas gekregen om me met Nikon bezig te houden. Sinds één jaar noteer ik alle bevindingen over de actuele objectieven die ik kan vinden. Een eerste resultaat daarvan is te vinden in het laatste clubblad van de NCN: http://www.nikon-club-nederland.nl/index.php
                    In een volgend blad komt er nog meer over de kwaliteit van de actuele objectieven.
                    Als ik nog meer tijd krijg, kan ik me ook bezig gaan houden met de oudere objectieven.
                    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon Nikkor 75-300 mm f/4.5-5.6 AF

                      Optisch zal het verschil niet eens zo groot zijn, maar met een 75-300 houd je toch wel meer vast vind ik, heeft ook een statiefring. Ik heb de lens weggedaan omdat ik iets lichters zocht naast de zware 2.8 lens en dan is de 75-300 met rond de 900 gram nog wat aan de zware kant. Maar als je 1 telezoom wilt hebben is die oude lens best leuk.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment

                      Working...
                      X