Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nekband uit stof ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nekband uit stof ??

    Ik ben zwaar allergisch aan donkere kleurstoffen (nieuws vandaag te horen gekregen van de dermatoloog).

    Ik heb dus een zware contactallergie gekregen door de lederen band van mijn eos 350D. Nu zoek ik dus eentje uit stof, die geen donkere kleurstoffen bevat.

    Een lederen handstrap is dus ook geen oplossing. Iemand enig idee waar ik banden kan vinden voor nek of voor rond hand, maar dan in stof ??
    * CANON 5D
    * www.rockshots.be

  • #2
    Re: Nekband uit stof ??

    Oorspronkelijk geplaatst door Missy Bekijk bericht
    Ik ben zwaar allergisch aan donkere kleurstoffen (nieuws vandaag te horen gekregen van de dermatoloog).

    Ik heb dus een zware contactallergie gekregen door de lederen band van mijn eos 350D. Nu zoek ik dus eentje uit stof, die geen donkere kleurstoffen bevat.

    Een lederen handstrap is dus ook geen oplossing. Iemand enig idee waar ik banden kan vinden voor nek of voor rond hand, maar dan in stof ??
    Lijkt mij nogal een vreemde diagnose. Welke "donkere" kleurstoffen en waarom uit stof? Veroorzaken de "donkere" kleurstoffen van uw toestel zelf dan geen allergie? Of is het een allergie aan leder?

    Soit, ik gebruik nu Upstrap schouderriemen op m'n toestellen, die komen zowiezo niet in contact met je huid : http://www.upstrap-pro.com/

    Comment


    • #3
      Re: Nekband uit stof ??

      Als je de juiste naam wilt weten, allergisch aan PARAFENYLEENDIAMINE (donkere kleurstof). een voornaam tussen product uit leder. Ik neem mijn fotos in een discotheek, dus door het zweten en de PFD in de zwarte lederen band heb ik in mijn hals een grote contactallergie ontwikkeld , op arm ook. Dus de theorie klopt wel.

      Daarom wil ik iets uit stof, dat geen leder bevat.
      * CANON 5D
      * www.rockshots.be

      Comment


      • #4
        Re: Nekband uit stof ??

        Oorspronkelijk geplaatst door Missy Bekijk bericht
        Als je de juiste naam wilt weten, allergisch aan PARAFENYLEENDIAMINE (donkere kleurstof).
        Aha, da's dat spul dat vooral in veel henna-tattoeages gebruikt wordt. Maar dat wist je zeker al. http://www.poisoncentre.be/nl/cosmet...enediamine.php

        Gezien het ook in textiel kan voorkomen en er nu eenmaal geen bijsluiters met samenstelling bij nekbanden zitten zou ik toch overwegen om contact met de huid gewoon te vermijden. Dus, die Upstrap .


        Comment


        • #5
          Re: Nekband uit stof ??

          Yep hier ook een upstrap gebruiker en ik denk ook dat dit een oplossing kan zijn en met wat zwaar materiaal vermijd je ook nog een stijve nek.

          Echte aanrader die upstraps. Alleen dat loskomen van mijn schouder lukt mij niet altijd snel genoeg.

          Comment

          Working...
          X