Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 135l/f2 usm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 135l/f2 usm

    Heeft iemand ervaring met deze lens-ik zou hem willen gebruiken als portretlens.
    Heeft iemand een andere voorstel als zeer goede portretlens.
    Dank bij voorbaat.

  • #2
    Re: canon 135l/f2 usm

    EF 85mm f1.2 L?

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: canon 135l/f2 usm

      Oorspronkelijk geplaatst door Camiel Bekijk bericht
      Heeft iemand ervaring met deze lens-ik zou hem willen gebruiken als portretlens.
      Heeft iemand een andere voorstel als zeer goede portretlens.
      Dank bij voorbaat.
      Als je deze lens op een 1.6 crop (wordt 216 mm) wil gebruiken is hij volgens mij wat lang als echte portretlens. Op een 1.3 crop (wordt 175 mm) zoals de 1D MKI en MK II valt dit nog net binnen de grenzen, maar eigenlijk is dit een lens voor op een FF. Over de kwaliteit van deze lens daarentegen hoef je je geen zorgen te maken: die is op alle vlakken topklasse.

      Je moet maar eens bij "mensen en modellen" kijken. Nogal wat Canonians gebruiker de 85 1.8. Op een 1.6 crop (136 mm) is dit een ideale portretlens, en de optische kwaliteit is nog goed ook.
      DigiCam

      Comment


      • #4
        Re: canon 135l/f2 usm

        Hi,

        Ik heb beide lenzen (85 1.2 I en 135 2.0) en je kan met beide lenzen bloedend scherpe foto's nemen.

        Ik kan wel beamen dat de 135 op een 1.6x crop iets teveel tele is om binnen portretten mee te schieten. De 85mm is daarvoor beter geschikt.

        Buiten is de 135mm echter best wel bruikbaar - je kan dan wat afstand tot je onderwerp laten. De 135 heeft ook een veel snellere focus dan de 85.
        Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

        Comment

        Working...
        X