Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra zoomlens voor Nikon D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extra zoomlens voor Nikon D50

    Zou graag eindelijk deze week toestel Nikon D50 gaan aankopen maar... zit met nog één grote vraag: welke extra lens. Graag zou ik neutrale, ervaren wijze raad willen krijgen van iemand van deze (schitterende!) BD- site. In de winkel vrees ik dat ik mij zal laten overdonderen van verkoopsargumenten verkoper
    Het toestel enkel met standaard lens kost +/- €699, neem je kit met de extra 55-200 mm AF DX kost het €899. Mijn vraag: toestel is hoofdzakelijk voor fotograferen voetbalwedstrijden (veel avondmatchen/ kunstlicht). Al die termen van types lenzen is voor mij echt latijn! Is die 55-200 mm AF DX een goede zoomlens om actie's van aan de zijlijn naar spelfazes terrein te fotograferen? Dus zekere (grote) afstand overbruggen. Tot op heden werkte ik met coolpix 5700 met 8x optisch en 4x digit. zoom. Benadert deze lens dezelfde zoom mogelijkheid of met welke zoombereik komt deze lens overeen (3x, 4x of...) eventueel welke andere-betaalbare- lens met voldoende zoom voor deze opdracht beveel je mij hiervoor aan. Dan zou ik eventueel de Body met standaardlens (€699) en een andere zoomlens aanschaffen. Hopende een verlossend antwoord, alvast bedankt

    Dirk

  • #2
    Re: Extra zoomlens voor Nikon D50

    55-200mm is een zoomlens, maar voor grote afstanden zou ik toch voor de 70-300mm gaan..... ik heb die ook, en die 300mm komen regelmatig van pas.... en ik ben blij dat ik toen bij de aankoop geen 55-200 heb gekozen.

    alleen zou ik nu een lichtsterke lens willen... maar die zijn duur.
    bijvoorbeeld: Tamron 28-75mm f2.8.... maar echt zoom is die natuurlijk niet.

    zoveel te lager die f waarde, zoveel te beter kan de lens om met weinig licht en zoveel te minder moet je gaan flitsen.
    Nikonian

    Comment


    • #3
      Re: Extra zoomlens voor Nikon D50

      Ik heb ook spijt dat ik die 55-200 kitlens genomen heb...op termijn zie ik me toch een sigma 70-200 2.8 aanschaffen...en dat is wel een heel verschil (spijtig genoeg ook in prijs )
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

      Comment

      Working...
      X