Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

max capaciteit SD of CF kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • max capaciteit SD of CF kaart

    Hoe kan men weten voor een bepaald type camera welke de maximum capaciteit van geheugenkaart die camera ondersteunt? Capaciteiten van 4 Gb en 8 Gb zijn tegenwoordig courant verkrijgbaar. In de toekomst zal deze capaciteit nog zeker verhogen. Deze informatie vind je niet terug in het boekje van de camera.
    Nikon en Canon

  • #2
    Re: max capaciteit SD of CF kaart

    Van een Nikon D200 Bv. staat dit vermeld onder Goedgekeurde Geheugenkaarten blz.183 , daar raden ze alleen Sandisk en Lexar aan, bij sandisk gaat dat tot 8Gb., ik denk dat dit slaat op wat er op het moment van uitbrengen van een camera op de markt is, volgens mij kunnen de toestellen van de laatste jaren alle grootes van kaarten aan, sommige vroegere toestellen formateerden onder een ander bestandssysteem, en waren beperkt, maar ik denk niet dat dit nu nog voorkomt.
    Ikzelf ben wel voorstander van 4Gb kaartjes, gewoon omdat deze volledig op een DVD schijfje passen, zo kan je op reis in de meeste landen wel ergens voor een paar euro je ganse geheugenkaartje op een DVD laten branden, ik laat er trouwens altijd twee van branden,en ik vraag ook om deze op de laagste snelheid te branden, je weet maar nooit

    Comment

    Working...
    X