Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dual monitor met Spyder2express

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dual monitor met Spyder2express

    Meer een TIP dan een VRAAG

    Na mijn aankoop van Spyder2express, en calibreren van mijn LCD (laptop) en 2de CRT scherm, bleek dat ik met de bijgeleverde software
    maar 1 profiel kan laden, die dus voor beide monitoren actief zijn
    Met een simpel batch bestandje kan je wel snel omschakelen, maar dat is ook niet alles.

    Na wat googlen, kwam ik op de onderstaande site terecht, met een standaard windows oplossing
    Letop !! Het renamen van de "spyder2express.icm" bestanden moet je wel in het programma doen. Daarna eenvoudig het juiste profiel voor elke monitor selecteren en je monitoren zijn gecalibreerd

    Nikon D50, 18..55 mm kitlens / 70..300 mm tamron LD macro

  • #2
    Re: Dual monitor met Spyder2express

    Klopt, heb ik hier ook al eens gepost...

    Ik vind het wel belachelijk dat Windows XP dit niet standaard kan... onder Mac OSX is het wel standaard mogelijk...

    Ik hoop dat Vista een duidelijker color management heeft ingebouwd...

    Vergeet niet de andere LUT loaders zoals Adobe Gamma uit je Startup folder te verwijderen!
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

    Comment


    • #3
      Re: Dual monitor met Spyder2express

      Wow, da's nog eens een goede tip.

      tot nu toe valt het bij mij nog mee daar ik exact twee dezelfde schermen gebruik, en tegelijktertijd aangekocht. maar vroeg of laat zullen de verschillen wel verschijnen.

      leker handig, bespaart me een bom geld door de duurdere spyder die 2 schermen aankan niet te hoefen kopen.
      Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

      Comment

      Working...
      X