Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Origineel accu of nep?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Origineel accu of nep?

    Ik wil me de Nikon D50 kopen.
    En als ik dan toch geld aan het uitgeven ben investeer ik liefst ook meteen in een extra accu.

    Helaas groeit het geld echter niet op mijn rug...

    Voor de originele batterij betaal ik zo'n 50 euro, terwijl ik een nepaccu kan kopen voor pakweg een vijfde van de prijs (zelfs minder).
    Dus zelfs als de nepaccu maar een vijfde keer zo lang meegaat als de originele, kom ik nog goedkoper uit...

    Wat zouden jullie aanraden?
    Voor mijn HP compacttoestel heb ik zowel originele accu's als nep en ik bemerk geen verschil, dus ik heb sterk de neiging om ook voor mijn nieuwe camera een namaakbatterij te kopen.
    Maar aangezien ik een absoluut groentje ben, leek het me toch raadzaam de mening van enkele kenners te vragen

  • #2
    Re: Origineel accu of nep?

    Ga voor nep, bij m'n Canon hebben de nepbatterijen zelf een hogere capaciteit.. Als ze sneller verslijten, is dit geen ramp. Voor de prijs van één canon batterij, kan ik 5-6 nepbatterijen kopen..

    www.akkuinternational.de is goeie winkel hiervoor

    grtz
    Mijn werkjes

    Comment


    • #3
      Re: Origineel accu of nep?

      heb een echte en een nepper, geen verschil gemerkt tot nu toe, gewoon doen dus.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Origineel accu of nep?

        Als je elke dag kan opladen heb je geen reserve nodig, bij normaal gebruik.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Origineel accu of nep?

          Nep-batterijen zijn niet altijd veilig voor uw camera. Het komt vaak voor dat namaak batterijen oververhit raken en kunnen ontploffen. Weg cameragarantie.
          Als dat met een orginele batterij gebeurd dan kun je de camera leverancier aansprakelijk stellen.

          Comment


          • #6
            Re: Origineel accu of nep?

            Ik heb maar 1 batterij bij mijn D50. Deze gaat zo lang mee dat ik mij nooit zorgen hoef te maken. Hij gaat zeker meer dan 1000 foto's mee, en zoveel maak ik er nooit op een dag. En als ik dan es zeker wil zin dan laad ik hem daarvoor even op. Ik heb de batterij zelden opgeladen omdat deze leeg was.

            Comment


            • #7
              Re: Origineel accu of nep?

              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit
              Nep-batterijen zijn niet altijd veilig voor uw camera. Het komt vaak voor dat namaak batterijen oververhit raken en kunnen ontploffen. Weg cameragarantie.
              Als dat met een orginele batterij gebeurd dan kun je de camera leverancier aansprakelijk stellen.
              Laat diegene waarbij dit al gebeurd is nu zijn hand opsteken ... ...
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

              Comment


              • #8
                Re: Origineel accu of nep?

                dat risico is er idd, maar bij mijn hpbatterijen (nep welteverstaan) kreeg ik een garantie dat dat niet mogelijk was.
                Ik zou natuurlijk wel uitkijken waar en wat ik koop
                zo te horen dus toch nep kiezen
                met hp nepaccu's heb ik dus ook alleen positieve ervaringen

                ik heb al van meerdere mensen gehoord dat een reserve niet nodig is, maar als ik er een heb, heb ik hem toch maar...voor het geval van

                Comment


                • #9
                  Re: Origineel accu of nep?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
                  Laat diegene waarbij dit al gebeurd is nu zijn hand opsteken ... ...
                  Waarom moesten al die Nikon accu's dan terug?????? En dat waren echte en de Dell aktie van deze week.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Origineel accu of nep?

                    Die van Dell werden gemaakt door Sony...
                    Canon 350D + 10/22MM + EFS17/85 + 70/200-2,8+grip

                    Comment


                    • #11
                      Re: Origineel accu of nep?

                      M'n eerste drie maanden oude nep-accu doet het niet meer. Kostte slechts 10 euro, maar is gezien de verwachte levensduur van een originele accu aldus toch niet goedkoop. Ik heb er nog een, kijken hoelang die het volhoudt. Daarnaast is me opgevallen dat de orginele accu langzaam leegloopt en de camera dit aangeeft. Bij de imitatie-accu is dit niet het geval. Geen waarschuwing, camera stopt abrupt. Dit kan in sommige situaties erg vervelend zijn. M.a.w. misschien heb ik pech, maar ik vermoed sterk dat er verschil in kwaliteit is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Origineel accu of nep?

                        Voordeel van een originele batterij is als er iets mis mee is wordt dit gemeld, dus niet met nep batterijen, dit wil dus niet zeggen dat een nep batterij daarvoor slechter is, risico op problemen is statistisch zeer klein maar je moet daar maar juist bijzitten
                        Am@eurke BD0682BE
                        Lichtbakse Canon 20D en 5D Mark II met wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Origineel accu of nep?

                          Mijn nep-accu's gaan langer mee dan de originele die erbij geleverd was.

                          2 nep-accus's voor de 350D: 7 euro !!! (zonder verzendingskosten) Dat ik verdikke dat webadres nu nog vond hee
                          SKurt.be
                          www.SKurt.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Origineel accu of nep?

                            haha! ja skurt: dat zou handig zijn

                            Comment


                            • #15
                              Re: Origineel accu of nep?

                              Oorspronkelijk geplaatst door frenia
                              haha! ja skurt: dat zou handig zijn
                              http://www.akkuinternational.de/ eens proberen?

                              Ze zijn misschien wa opgeslagen ma 4,95 is toch nog te doen zeker?

                              Grts JVG
                              Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                              Comment

                              Working...
                              X