Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Re-chippen Sigma 70-200 HSM (D200)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re-chippen Sigma 70-200 HSM (D200)

    Vandaag mijn lens afgegeven bij de dealer voor een re-chipping voor compatibiliteit met de D200.
    Garantie bij sigma is blijkbaar 3 jaar (telefonisch bevestigd); dus een gratis re-chip in mijn geval.
    Wachttijd: ongeveer 3 weken.

    Groeten
    Last edited by Gigi; 9 maart 2006, 17:43.
    The Sky is the limit. Digital Gigi

  • #2
    Re: Rec-chippen Sigma 70-200 HSM (D200)

    Precies één van de redenen waarom ik liever bij het huismerk blijf wat m'n lenzen betreft.
    Wat als de 3 jaar garantie reeds verstreken zouden geweest zijn
    Dan kan je betalen voor deze "re-chip".

    Ik kan me indenken dat Sigma zijn Nikon en Canon compatibele lenzen moet "programmeren" via reverse engineering (omdat Nikon en Canon hun know-how niet gaat prijsgeven uiteraard) en dit is nooit een goede praktijk.

    Versta me echter niet verkeerd: ik vind dit een spijtige zaak .
    Ik zou veel liever zien dat Nikon en Canon hun lensprogrammatie zouden vrijgeven, zodat onafhankelijke merken hier ook van gebruik zouden kunnen maken.
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

    Comment


    • #3
      Re: Rec-chippen Sigma 70-200 HSM (D200)

      da's 't eerste wa ik hoor van da rechippen van een lens...

      kan dus goed zijn als je een nieuwe 30D of ene 5d koopt dat een sigma of tamron lens die al wa ouder is niet gaat werken?

      Comment


      • #4
        Re: Re-chippen Sigma 70-200 HSM (D200)

        In dit geval is er 1 functie die niet werkt.
        Namelijk de AF-on button op de D200 werkt niet samen met de HSM lenzen.
        Het half-indrukken werkt natuurlijk perfect zoals overal.

        Ik gebruik de AF-on helemaal niet en ik heb dus geen verschil gemerkt kwa werking tov mijn D100.

        Maar ik denk eraan up te graden naar een VR lens en dus zal deze 70-200 binnenkort te koop komen.
        Het leek me dan ook eenvoudiger om de re-chip via mijn garantie te regelen.

        G
        The Sky is the limit. Digital Gigi

        Comment


        • #5
          Re: Rec-chippen Sigma 70-200 HSM (D200)

          Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
          da's 't eerste wa ik hoor van da rechippen van een lens...

          kan dus goed zijn als je een nieuwe 30D of ene 5d koopt dat een sigma of tamron lens die al wa ouder is niet gaat werken?
          Zeer juist
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

          Comment


          • #6
            Re: Rec-chippen Sigma 70-200 HSM (D200)

            Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
            kan dus goed zijn als je een nieuwe 30D of ene 5d koopt dat een sigma of tamron lens die al wa ouder is niet gaat werken?
            Het gewone focussen lukt met elke lens nog na 20 jaar.
            Maar in dit geval was het een nieuwe functiebutton op de camera.
            Goed gezien van Nikon maar gratis opgelost bij Sigma.
            The Sky is the limit. Digital Gigi

            Comment


            • #7
              Re: Re-chippen Sigma 70-200 HSM (D200)

              maar goed ook gigi, zou zonde zijn als je er wat voor moest dokken eh,vind dat het eigelijk zo iets moest zijn als firmware voor camera's

              als ze spulle verkopen deze ook gratis upgraden voor de nieuwere toestellen.

              Comment


              • #8
                Re: Re-chippen Sigma 70-200 HSM (D200)

                Graag correct antwoord van mensen die het uit ervaring weten (hofleveranciers?):

                Is het zo dat de rechipping alleen binnen de 3 jaar garantieperiode gratis is?...
                Heb deze tijdsbeperking voor rechipping nog niet zwart op wit gezien...

                Wat zou Sigma doen indien iemand bvb. een HSM-lens heeft waarvan de garantie net voor het uitkomen van de D200 is verlopen?...

                Wat indien men reeds HSM-lenzen bezit, maar pas later (mogelijk buiten de garantieperiode) een D200 aanschaft? Moet men dan nu preventief laten rechippen?...

                Comment


                • #9
                  Re: Re-chippen Sigma 70-200 HSM (D200)

                  9 maart afgegeven.
                  5 april terug aangekomen in de winkel.
                  In principe onder garantie (3 jaar) maar het transport (30euro) zou voor mij zijn.

                  Morgen haal ik ze in de winkel en dan nog even testen of ze even perfect werkt als ervoor.
                  Als dat zo is, gaat ze in de verkoop (met extenders) want ik wens een Nikkor VR.

                  Sigma service op deze "Belgische lens" voorlopig zoals beloofd.
                  Groeten
                  The Sky is the limit. Digital Gigi

                  Comment


                  • #10
                    Re: Re-chippen Sigma 70-200 HSM (D200)

                    Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                    Graag correct antwoord van mensen die het uit ervaring weten (hofleveranciers?):

                    Is het zo dat de rechipping alleen binnen de 3 jaar garantieperiode gratis is?...
                    Heb deze tijdsbeperking voor rechipping nog niet zwart op wit gezien...

                    Wat zou Sigma doen indien iemand bvb. een HSM-lens heeft waarvan de garantie net voor het uitkomen van de D200 is verlopen?...

                    Wat indien men reeds HSM-lenzen bezit, maar pas later (mogelijk buiten de garantieperiode) een D200 aanschaft? Moet men dan nu preventief laten rechippen?...

                    Het re-chippen is helemaal gratis zolang de lens afkomstig is van Sigma Benelux en zij de onderdelen nog kunnen krijgen.

                    Gedurende de drie jaren waarborg is het rechippen ten alle tijde gratis inclusief het transport waarvoor Sigma geen kosten voor aanrekent.
                    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Re-chippen Sigma 70-200 HSM (D200)

                      dus, otto, kan ik mijn 70-210 f2.8 APO (2dehands, oorspronkelijk in belgie aangekocht) bij sigma binnendoen voor een rechip.
                      gratis mits betaling transportkosten (via sigma-dealer)?
                      da's goed nieuws, als ze inderdaad de onderdelen nog hebben.
                      hoe kan ik dat nagaan?
                      mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #12
                        Re: Re-chippen Sigma 70-200 HSM (D200)

                        ik heb gisteren mijn 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM binnen gedaan om te re-chippen ik hoop dat het maar 3 to 4 weken duurt zoals mijn foto boer beweerd ik heb bij een andere post gelezen van het re-chippen van een sigma flits 8 weken heeft geduurd
                        Nikon materiaal

                        Comment


                        • #13
                          Re: Re-chippen Sigma 70-200 HSM (D200)

                          Oorspronkelijk geplaatst door mm
                          dus, otto, kan ik mijn 70-210 f2.8 APO (2dehands, oorspronkelijk in belgie aangekocht) bij sigma binnendoen voor een rechip.
                          gratis mits betaling transportkosten (via sigma-dealer)?
                          da's goed nieuws, als ze inderdaad de onderdelen nog hebben.
                          hoe kan ik dat nagaan?
                          mm
                          Deze rechipping is enkel bedoeld voor Sigma HSM objectieven wanneer gebruikt op NIKON D200!...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Re-chippen Sigma 70-200 HSM (D200)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                            Het re-chippen is helemaal gratis zolang de lens afkomstig is van Sigma Benelux en zij de onderdelen nog kunnen krijgen.

                            Gedurende de drie jaren waarborg is het rechippen ten alle tijde gratis inclusief het transport waarvoor Sigma geen kosten voor aanrekent.
                            Thx voor de toelichting "Otto"!...
                            Kan je mss. ook nog vertellen hoe lang de rechipping van mijn beide (bij u gekochte!) Sigma HSM-objectieven zou duren wanneer ik ze via u binnenlever?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Re-chippen Sigma 70-200 HSM (D200)

                              De lens is ongeveer een 4 weken weggeweest.
                              Enige kost was het opsturen .. 26euro betaald.

                              Getest en ze werkt perfect nu met de D200.
                              De AF-ON doet alles zoals het hoort.

                              en hierbij staat ze dus te koop in de andere rubriek "Aangeboden"
                              The Sky is the limit. Digital Gigi

                              Comment

                              Working...
                              X