Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mezen met de 70-200 EX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mezen met de 70-200 EX

    Effe van dit forumonderdeel gebruik maken om voor Kariboe, Jepe en de andere tele-liefhebbers een paar shots te posten met 70-200 EX met 2.0 EX erop.
    Ik weet dat ze fotografisch gezien niet top zijn, maar ik had maar een half uurtje de tijd om in mijn tentje te kruipen en het weer was ook nog niet echt dat, wisselend bewolkt met soms felle zon en soms aardedonker. Toch al kunnen terugvallen naar 400 ISO en dit was duidelijk zelfs nog te veel op sommige momenten. Feit is dat dit de resultaten van gisteren bevestigt en dat ik denk er nog meer uit te kunnen halen als ik er mijn tijd kan voor nemen. Uiteindelijk zijn deze maar het resultaat van een twaalftal shots.





    fotosite

  • #2
    Re: Mezen met de 70-200 EX

    Hoever stond je van de vogels toen je de foto's nam? Zijn de foto's gecropt?
    Ik probeer zelf al een hele tijd foto's te maken van meesjes en roodborstjes, maar ik slaag er maar niet in om zo'n scherpe foto's te verkrijgen. Meestal is het te donker en dan kom ik maximum aan 1/60 seconde in 400 ISO met grootste diafragma opening van F5.6 en met IS. De gemaakte foto's zijn dan verre van scherp (misschien moet ik de voederballetjes op een plek plaatsen waar meer licht is...momenteel staan ze in de schaduw van mijn huis)
    Last edited by flitske; 18 december 2005, 18:14.
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

    Comment


    • #3
      Re: Mezen met de 70-200 EX

      Oorspronkelijk geplaatst door flitske
      Hoever stond je van de vogels toen je de foto's nam? Zijn de foto's gecropt?
      Ik probeer zelf al een hele tijd foto's te maken van meesjes en roodborstjes, maar ik slaag er maar niet in om zo'n scherpe foto's te verkrijgen. Meestal is het te donker en dan kom ik maximum aan 1/60 seconde in 400 ISO met grootste diafragma opening van F5.6 en met IS. De gemaakte foto's zijn dan verre van scherp (misschien moet ik de voederballetjes op een plek plaatsen waar meer licht is...momenteel staan ze in de schaduw van mijn huis)
      De shots die ik vandaag gedaan heb zijn genomen op zowat 4 meter met 400mm en daarna 50 % gecropt. Ik zat vandaag voornamelijk op F6.3 en met sluitertijden tss 1/200 en 1/400.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Mezen met de 70-200 EX

        vind de scherptediepte erg klein.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Mezen met de 70-200 EX

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk
          vind de scherptediepte erg klein.
          grt,bouk.
          Ik heb dat ook gezien als ik ze plaatste, het verwondert me eigenlijk wel aangezien ik daar toch op 5.6 bleef. Blijkbaar is dat een neveneffect van de converter ? Zaterdag had ik zelfs nog op F7.1 geringe scherpediepte.
          Iemand hier een uitleg voor ?
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Mezen met de 70-200 EX

            Oorspronkelijk geplaatst door elsan
            De shots die ik vandaag gedaan heb zijn genomen op zowat 4 meter met 400mm en daarna 50 % gecropt. Ik zat vandaag voornamelijk op F6.3 en met sluitertijden tss 1/200 en 1/400.
            Daar waar de scherpte ligt, vind ik ze behoorlijk meevallen, vooral als je er rekening mee houdt dat dit 50% crops zijn. Maar je mist inderdaad een behoorlijk pak DOF !?! Op statief kan je die sluitertijd uiteraard nog een stuk naar beneden halen, waardoor je F-waarde toch weer wat zou gaan stijgen...
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: Mezen met de 70-200 EX

              Zoals al gemeld : ik vermoed dat die converter ervoor iets tussen zit. Ik blijf natuurlijk proberen, d'r moet beslist meer uit te halen vallen. Die sluiterwaarde daar zit ik niet mee. Die krijg ik zonder statief gemakkelijk naar 1/100. Een zomer oefenen met de 50-500 doet wonderen voor je vaste hand
              Met wat ik intussen ondervonden heb denk ik toch dat ik naar F7.1 of F8 moet om volledige scherpte te hebben.
              Last edited by elsan; 19 december 2005, 08:01.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Mezen met de 70-200 EX

                succes en showen hè, ben benieuwd.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment

                Working...
                X