Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strepen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strepen

    Ik heb geen idee in welk forumonderdeel ik deze foto zou moeten posten, dus ik parkeer hem maar hier.

    Dit is de A6 by night:


  • #2
    Re: Strepen

    zeer geslaagde opname, leuk dat de borden wel te lezen zijn.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Strepen

      Leuk, zo heb ik hem nog nooit gezien
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: Strepen

        Yep,

        mijn stem heeft ie ook.
        Geslaagde heldere, scherpe foto.
        www.wildlifepixs.com

        Comment


        • #5
          Re: Strepen

          Probeer de oranje gloed eens te verminderen in photoshop... Mooi gedaan verder
          450D en wat prullen

          Comment


          • #6
            Re: Strepen

            Een zeer geslaagde opname! Mooi met die sterretjes!

            Grtz,F@bke
            Lach zo lang je leeft, want je leeft zo lang je lacht.
            BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
            The name of the game is to fill the frame!
            http://Fabke.fotopic.net

            Comment


            • #7
              Re: Strepen

              Zeer geslaagd!

              Welke sluitertijd heb je hiervoor gebruikt? Ik heb al het tijdje het plan opgevat om zo ook een reeks foto's langs en over de autostrade te gaan maken, maar zover nog niet de tijd ervoor gehad.

              Comment


              • #8
                Re: Strepen

                mooie opname

                info : vanaf F16 krijg je die sterrekes hier is f 22 gebruikt
                misschien eens viewexif of zo iets downloaden, steeds leuk als je met je rechtermuis op de foto klikt en de exif ziet ( als tenminste " opslaan als" is gebruikt.

                Comment


                • #9
                  Re: Strepen

                  Bedankt voor de reacties!!

                  Geert: inderdaad f22 gebruikt. Sterretjes zijn inderdaad het mooist vanaf f16 ongeveer. Ik heb ook al sterretjes gemaakt met f11 (veel compactjes gaan niet kleiner) doch deze worden dan lang niet zo mooi. Sluitertijd hier is 25 seconden. Met sluitertijd en diafragma moet je gewoon wat gaan spelen en zien wat het resultaat is. Dat is ook het mooie van digitaal. Blijf wel gewoon volledig handmatig werken, zowel belichting als focus. Verder maakte ik ook nog gebruik van mirror lockup om beweging te voorkomen.

                  Gégé: Die oranje gloed wordt volgens mij veroorzaakt door de oranje verlichting boven de snelweg. De lichten die de anwb borden verlichten zijn wel helder. Het wit op die borden is toch aardig wit en dus is er volgens mij niet enorm veel mis met de witbalans. Ik heb wel geprobeert de oranjezweem te verwijderen. Ik vind hem er echter niet mooier van worden. De foto heeft zo net iets extra...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Strepen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384
                    Bedankt voor de reacties!!

                    Geert: inderdaad f22 gebruikt. Sterretjes zijn inderdaad het mooist vanaf f16 ongeveer. Ik heb ook al sterretjes gemaakt met f11 (veel compactjes gaan niet kleiner) doch deze worden dan lang niet zo mooi. Sluitertijd hier is 25 seconden. Met sluitertijd en diafragma moet je gewoon wat gaan spelen en zien wat het resultaat is. Dat is ook het mooie van digitaal. Blijf wel gewoon volledig handmatig werken, zowel belichting als focus. Verder maakte ik ook nog gebruik van mirror lockup om beweging te voorkomen.

                    Gégé: Die oranje gloed wordt volgens mij veroorzaakt door de oranje verlichting boven de snelweg. De lichten die de anwb borden verlichten zijn wel helder. Het wit op die borden is toch aardig wit en dus is er volgens mij niet enorm veel mis met de witbalans. Ik heb wel geprobeert de oranjezweem te verwijderen. Ik vind hem er echter niet mooier van worden. De foto heeft zo net iets extra...
                    Met de witbalans is zeker niets mis, dat bedoelde ik ook niet. Ik vind de oranje gloed, die idd van de verlichting komt, gewoon wat overheersend aan de linkerkant en had daar liever een gitzwarte lucht gezien zoals rechts op de foto. Ook de autobaan heeft onder dat oranje licht te lijden.
                    450D en wat prullen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Strepen

                      Heel goed,moedigd aan tot "namaak",met andere woorden,ik ga dat ook eens proberen.
                      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                      Web-Albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: Strepen

                        Goed geslaagde opname, mooi belicht.

                        mvg, drh
                        Mvg, drh

                        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                        Comment

                        Working...
                        X