Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke macro lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke macro lens?

    Graag zou ik macro opnamen maken. Welke lens zou ik het best aanschaffen om insecten en andere van heel dicht bij te fotograferen? Zijn er prijs kwaliteit verhouding goede lenzen op de markt?
    Kan iemand mij helpen aub?


    grtn Danny
    Canon eos 300D
    Last edited by seppuku; 31 mei 2005, 11:21. Reden: Rustig met die leestekens in de titel!
    Canon 1 DMark II - EF 70-200 f2.8 L USM

  • #2
    Re: Welke macro lens?????????

    De Sigma 105mm schijnt qua prijs/kwaliteit ongeveer het best te zijn wat momenteel verkrijgbaar is. Ook de Tamron 90mm is een hele goeie.

    Veel hangt ook af wat je wil gaan doen... bloemetjes, insecten, enz...???

    Er is pas nog een hele thread geweest over macro-lenzen... zoek die nog eens op. Daar stond heel veel bruikibare info in...

    Comment


    • #3
      Re: Welke macro lens?????????

      De Sigma 150mm f2,8 Macro is heel erg goed .

      Een kortere macrolens zou ik zeker niet nemen voor insecten, want dan zijn ze al lang weg vooralleer je er een foto van kan maken.
      Andere opties zijn de Sigma of Tamron 180mm f3,5. En als je veel geld hebt, dan is de Canon 180mm f3,5 L ook wel heel goed.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Welke macro lens?????????

        De canon 100mm/2.8 , iets duurder maar wel het beste .
        http://www.dullaert.net

        Comment


        • #5
          Re: Welke macro lens?????????

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit

          En als je veel geld hebt, dan is de Canon 180mm f3,5 L ook wel heel goed.
          of de Canon MP-E 65 f2.8 1-5x Macro....als je veel geld hebt natuurlijk....

          (http://www.canon.nl/For_Home/Product...PageID=26387#1)
          Last edited by Henk_01; 31 mei 2005, 10:13.
          2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

          Comment


          • #6
            Re: Welke macro lens?????????

            Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01
            of de Canon MP-E 65 f2.8 1-5x Macro....als je veel geld hebt natuurlijk....

            (http://nl.canon.be/For_Home/Product_...PageID=26387#1)
            Die laatste is inderdaad een droomlens, spijtig dat ze niet bestaat met een Nikon vatting
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Welke macro lens?????????

              Als je een gewone macro lens neemt en daar een omgekeerde 50mm op zet krijg je al een vergroting van meer dan 3:1
              Dan heb je die MP-E 65 niet echt nodig, al blijft het natuurlijk ook een leuke lens.
              Groter dan 3:1 zal ik je niet echt willen aanraden, 3:1 is heftig zat (zie: http://members.lycos.nl/eddysign/Macro/luizen1.jpg Full frame is dat).

              Ik heb de 100mm van canon en die is erg mooi.
              Had hem eigenlijk gekocht als portretlens maar macro is zo leuk dat ik hem bijna alleen daarvoor gebruik.
              Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
              EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

              Comment


              • #8
                Re: Welke macro lens?????????

                Oorspronkelijk geplaatst door Eddysign
                Als je een gewone macro lens neemt en daar een omgekeerde 50mm op zet krijg je al een vergroting van meer dan 3:1
                Dan heb je die MP-E 65 niet echt nodig, al blijft het natuurlijk ook een leuke lens.
                Groter dan 3:1 zal ik je niet echt willen aanraden, 3:1 is heftig zat (zie: http://members.lycos.nl/eddysign/Macro/luizen1.jpg Full frame is dat).

                Ik heb de 100mm van canon en die is erg mooi.
                Had hem eigenlijk gekocht als portretlens maar macro is zo leuk dat ik hem bijna alleen daarvoor gebruik.
                Ik heb beide lenzen, maar hoe bevestig ik de 50 mm omgekeerd op de 105? Ik bedoel dan niet met zelfgemaakte dingen maar materiaal dat door nikon wordt geleverd?
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Welke macro lens?????????

                  @21kine Een adapterring heet dat (geen omkeerring, da's wat anders).
                  Ook wel male to male adapter genoemt.
                  En nikon zal ze wel niet maken.
                  Daarvoor moet je bij een filterfabrikant zijn.
                  Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
                  EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke macro lens?????????

                    Met een goede macro lens en een extra tussenring of voorzetlens kom je soms ook al een knap stuk!
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke macro lens?????????

                      180mm

                      voorbeelden : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/most_recent

                      waarom :
                      Discover RRS's world-class camera gear. Crafted for quality and performance, our tripods, heads, and supports empower photographers to capture perfect shots.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke macro lens?????????

                        Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                        Die laatste is inderdaad een droomlens, spijtig dat ze niet bestaat met een Nikon vatting


                        klein min puntje is toch wel dat je met deze lens enkel manueel kan scherp stellen, plus puntje ze is goedkoper dan de 180mm....
                        2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke macro lens?????????

                          Over de MP-E 65 :

                          Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01
                          klein min puntje is toch wel dat je met deze lens enkel manueel kan scherp stellen, plus puntje ze is goedkoper dan de 180mm....
                          AF in het gebied 1x to 5x zou gewoon absurd zijn, ik zie niet in wat er daar van nadeel aan is. Een vergelijk met de 180mm is er ook helemaal niet, die 2 lenzen hebben feitelijk niets met elkaar te maken. Je moet de MP-E 65 eerder vergelijken met een balg.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke macro lens?

                            OK bedankt allemaal voor jullie reacties!! Ik ben een heel stuk wijzer geworden.


                            grtn Danny
                            Canon 1 DMark II - EF 70-200 f2.8 L USM

                            Comment

                            Working...
                            X