Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

No ISO in EXIF?!? (D70)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • No ISO in EXIF?!? (D70)

    Hello

    Ik heb het volgende voor:

    In mijn exifs kom ik alles tegen wat van belang is behalve, de ISO aanduiding ... dien staat steeds op 0 of niets ..


    Aan wat zou dat liggen?
    [Nikon D5100 & Nikon D70]
    [Yves en Liesbeths blog Resort]

  • #2
    Re: No ISO in EXIF?!? (D70)

    Je hebt misschien auto iso aanstaan of iets dergelijks? Eigenlijk wel een stomme functie volgens mij auto iso.

    Comment


    • #3
      Re: No ISO in EXIF?!? (D70)

      welke soft gebruik je ?

      Nikon View 6.2.1 toont ISO-waarde

      de ISO van de D70 staat niet op de standaardplaats
      en de meeste EXIF-softs geven dus die ISO-waarde niet weer
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Re: No ISO in EXIF?!? (D70)

        Hallo,
        er is een fout in den exif voor de D70. De iso-waarde is NIET te vinden in de EXIF, wel in de makernotes.
        Hoe oplossen ?
        Ik heb een klein programmake om de exif's en de makernotes in te lezen. Kan je best krijgen op aanvraag. Daar zie je ISO-waarde dan wel.
        Er is ook op het internet een softje die toelaat dit te FIXEN, op de foto's zelf, dus helaas geen firmware.
        Ik snap helaas nog altijd niet waarom Nikon van de firmwareupdate 1.03 geen gebruik heeft gemaakt om dit te fixen. Ze weten dit al een hele tijd.

        volgende software kan dit ook:
        opanda, digitalfilm, powerexif, iexif, photofilter, digital, film, exif, editor, gps, iptc, photography, software, velvia, rvp, fuji, kodak, professional




        Probleem met ISO-waarde in Makernote is, dat veel foto-bewerkingsprogramma's wel de EXIF bijhouden en respecteren (er is immers een standaard), maar niet de makernotes. ALs je je foto in Photoshop bewerkt, en je bewaart dat beeld, dan verlies je de makernotes, niet de Exif. Gezien de ISO-waarde bij Nikon D70 in de makernote staat, verlies je voorgoed.
        In Irfan kan je ook makernotes zien. Eventueel de ISO-waarde in comment zetten en dat bewaren. Exif-comment is gestandaardiseerd
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: No ISO in EXIF?!? (D70)

          Alvast bedankt ... dan kan ik dan toch de juiste ISO terugvinden nu
          [Nikon D5100 & Nikon D70]
          [Yves en Liesbeths blog Resort]

          Comment


          • #6
            Re: No ISO in EXIF?!? (D70)

            Yep Bedankt Opanda werkt perfect

            Comment

            Working...
            X