Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oplichting via 2dehands ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Oplichting via 2dehands ?

    Ooit een flitser gekocht via BD.Flitser werd direct opgestuurd,omdat ik er zo snel mogelijk kon van genieten.Na enkele dagen niets gezien.Mail gestuurd.Och ja was in het postkantoor blijven liggen omdat ze het adres niet konden lezen,maar was al in orde gebracht.Kort:Nooit flitser gezien,gevraagd bedrag terug te storten,niets gezien.Heb toen wel een mail hier naar BD gestuurd over zijn praktijken.
    Klacht indienen;voor 100 eu doen ze de moeite niet.
    Persoon in kwestie profileerde zich nochtans als beroepsfotograaf.Nadien,1 jaar, nog een mail gekregen om via linkednl. deel te willen uitmaken van zijn contacten.
    Dit is wel enkele jaar geleden,maar je ziet dat er overal haaien zitten,ofwel was die zo verward of stoned dat hij niet meer wist wat hij allemaal deed.
    Behalve dit incident,verder nooit problemen gehad hier op BD.
    Wat Bpost betreftok al een paar maal meegemaakt dat het sneller afgeleverd wordt dan gemeld.

    Comment


    • #17
      Re: Oplichting via 2dehands ?

      De oplichtingspogingen blijven maar duren op 2dehands.be.
      Dinsdagavond 9 artikels te koop geplaatst en op 5 ervan is binnen het uur gereageerd door oplichters.
      4 via het DHL Express systeem, en ééntje die zelfs een foto van de voorkant en de achterkant van mijn VISA kaart vroeg, om op mijn VISA rekening te kunnen betalen.
      Telkens personen die de dag zelf geregistreerd waren, en in het Frans schrijven met enorm veel taalfouten.

      Comment


      • #18
        Re: Oplichting via 2dehands ?

        We hebben hier op het werk een anti-fraude training gehad.
        De tijd dat alle oplichters algerijns prinsen waren met 10m$ en teksten schreven in schabouwelijk engels of frans is voorbij.

        We hebben een paar voorbeelden gezien die nogal straf waren, en er zijn ook testmails in de organisatie verstuurd.

        De mooiste en meest succesvolste was:
        Beste,

        Onze netbewaking heeft gemerkt dat U een aantal websites bezocht hebt die niet passen bij de ethische waarden van ons bedrijf.
        Deze mail is een eerste waarschuwing, en zal zonder verder gevolg blijven indien U uw gedrag aan past.
        Om te weten welke sites er door ons als ontoelaatbaar beschouwd worden: KLIK HIER


        En dan natuurlijk een link naar een site die mogelijk "phishing is".
        Meer dan 80% van de mensen had de link aangeklikt...

        Conclusie: je moet altijd voorzichtig zijn.

        Mijn politiek voor tweedhands etc.

        1. Liever eBay dan 2de hands, zeker als het om courante spullen gaat die regelmatig verhandeld worden. Dan durf ik ook met Paypal werken en de boel opsturen, of laten opsturen.
        2. Bij 2dehands: niks van meer dan 1000€, en altijd zelf ophalen.
        3. Ik durf wel spullen versturen, maar dan moet het geld eerst op mijn bankrekening staan.

        Op eBay heb ik al meer dan 150 transacties gedaan. Buiten een kapotte chinese kabel van 2€ heb nog niks verkeerd meegemaakt.

        Comment


        • #19
          Re: Oplichting via 2dehands ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

          1. Liever eBay dan 2de hands, zeker als het om courante spullen gaat die regelmatig verhandeld worden. Dan durf ik ook met Paypal werken en de boel opsturen, of laten opsturen.
          Ik neem aan dat je weet dat 2dehands in handen is van Ebay ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Oplichting via 2dehands ?

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Ik neem aan dat je weet dat 2dehands in handen is van Ebay ?
            Moeten we dan binnenkort op 2dehands ook met PayPal betalen ?
            Ik neem aan dat je weet dat PayPal in handen is van Ebay ?

            Comment


            • #21
              Re: Oplichting via 2dehands ?

              Gisteren en eergisteren nog maar eens gecontacteerd door 2 oplichters.
              Eén artikel daarvan is een hoogvermogen keramische zendlamp.
              Daar kun je dus absoluut niets mee doen als je geen radio-amateur bent.
              Ik heb aan de oplichter meteen gevraagd wat hij met het "object" ging doen.
              Normaal krijg je meteen antwoord, maar op een gerichte vraag weten ze niets te antwoorden.

              Tot nog toe voor de 9 artikels die ik had aangeboden, gecontacteerd door 7 oplichters.

              Comment


              • #22
                Re: Oplichting via 2dehands ?

                Gisterenavond zet ik mijn colormunki photo + colorchecker passport photo te koop op 2de Hands en deze morgen al een mail en raad eens......

                Bonjour
                votre annonce est elle disponible si oui veuillez me donné le prix ferme
                E-mailadres: m.garreaurr#r@laposte.net
                Waardering van Garreau: onbekend (actief sinds 10 december 2017).
                Vanzeneigens heeft den dezen wel de mal chance dat ik geen snars van die taal versta.
                Ik verkoop geen boerhof ee zeg. A ja ie vraagt de prijs van een ferme, das toch een boerhof, niet
                Ne p'tit peu moi comprendre le fransais.

                (Niet op dat email adres klikken ik heb het gewijzigd.)
                Last edited by Red Falcon; 10 december 2017, 08:25.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #23
                  Re: Oplichting via 2dehands ?

                  Vraagt gewoon of nog beschikbaar en wat de definitieve prijs is.

                  Doen ze bijna allemaal om deze vragen te stellen, ook al staat alles er bij.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Oplichting via 2dehands ?

                    Ik ben nu op 8 van de 9 artikels die ik op 2dehands te koop had gezet, gecontacteerd door oplichters.
                    Ondertussen moet ik al 4 boetes van 10000€ betalen aan DHL Express wegens contractbreuk (terwijl ik nooit een contract heb aangegaan met hen), en riskeer ik 8 jaar celstraf als ik de boetes niet betaal binnen de 24 uur. 3 keer moest ik 200€ tot 500€ betalen via NEOSURF, en 1 keer vroeg men om een foto van voorkant en achterkant van mijn VISA kaart door te mailen.
                    Reacties ware steeds in het Frans door iemand die pas geregistreerd was bij 2dehandsbe.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Oplichting via 2dehands ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Moeten we dan binnenkort op 2dehands ook met PayPal betalen ?
                      Ik neem aan dat je weet dat PayPal in handen is van Ebay ?
                      2dehands is ook in handen van Ebay...
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #26
                        Re: Oplichting via 2dehands ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Vraagt gewoon of nog beschikbaar en wat de definitieve prijs is.

                        Doen ze bijna allemaal om deze vragen te stellen, ook al staat alles er bij.
                        Freddy, die heeft zich vandaag pas ingeschreven op 2de hands, een fransoos?
                        Met al de Chi...............
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Oplichting via 2dehands ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Freddy, die heeft zich vandaag pas ingeschreven op 2de hands, een fransoos?
                          Met al de Chi...............
                          Ik heb enkel de vraag naar het Nederlands omgezet, nooit beweerd dat die persoon eerlijk is.

                          Maar op 100% van wat ik ooit verkocht via internet kreeg ik altijd dezelfde twee vragen.
                          1) Is het nog beschikbaar.
                          2) Wat is uw laagste prijs.

                          En die site bestaat zowel in het Nederlands als het Frans, men kan ook beide talen raadplegen.

                          Ik heb altijd via de Nederlandstalige versie aangeboden, maar het merendeel contacteerde me in het Frans.
                          Soms veel gezever maar ook effectieve kopers.
                          De talen zeggen niet (altijd) veel over de eerlijkheid.

                          Er zit veel gespuis op internet en dat kan ik niet ontkennen, maar ook vaak mensen die me in correct Nederlands contacteerden.
                          Het is jaren geleden, maar ook al miserie gehad met vaste leden op dit forum ... veel blabla tot ze moeten betalen.

                          De risico’s kan men grotendeels zelf inschatten en uitsluiten door wat men echt niet vertrouwt te negeren.
                          Sommigen zijn leep genoeg, anderen gaan we soms onterecht verdenken.
                          Het is niet evident om daarin correct te filteren.

                          Soms geef ik nog liever iets gratis weg aan wie het echt kan gebruiken ... maar met dure spullen is dat weer iets anders.

                          Het is spijtig dat we zoveel moeten wantrouwen, overal in het dagelijkse leven en ook bij bekenden.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Oplichting via 2dehands ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ik heb enkel de vraag naar het Nederlands omgezet, nooit beweerd dat die persoon eerlijk is....
                            Voor zover ik weet is Luc een echte Belg, perfect tweetalig, tenzij ze hem in de zak willen zetten. Dan is het comprend-pas!
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Oplichting via 2dehands ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Voor zover ik weet is Luc een echte Belg, perfect tweetalig, tenzij ze hem in de zak willen zetten. Dan is het comprend-pas!
                              Ja hé, ça komt toujour bien van passe de parler een mondje Français de temps à autre.
                              En vrij vertaald is prix ferme: laagste (eigenlijk is het engste) prijs, maar dat zeggen we niet in het Nederlands. Google misschien wel.
                              Une ferme is ook een boerderij, maar dat weet jij ook wel Freddy.
                              Ter loops, "La Poste" is de tegenhanger van Bpost in Frankrijk.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Oplichting via 2dehands ?

                                OT ... Doet mij even denken aan een vertaling van filmondertiteling destijds waar in een Franse gansterfilmfilm gezegd werd "La ferme" (het engelse equivalent van "shut up" ofte "hou uw bakkes") en de ondertittelaar maakte daar maar doodleuk en niet geremd door enige taalkennis "de boerderij" van ... LOL

                                Comment

                                Working...
                                X