Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji 40-150mm f2.8 of de combi 55-200mm + 56mm 1.2?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fuji 40-150mm f2.8 of de combi 55-200mm + 56mm 1.2?

    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Het verschil tussen 1.2 en 2.0 vind ik vrij groot.
    Zeker voor objectisolatie op midden lange afstand. (relatief gesproken)
    Reactie voor de volledigheid...

    Goh ja, het verschil is er. We kennen de rekensommetjes.

    Het is de situatie waarin je fotografeert, die zal bepalen of je er met de 56 meer uit zal halen. Wat is "middellange afstand" bijvoorbeeld? Als je een persoon volledig op de foto moet krijgen, kan je misschien met de 23/1.4 nog het beste resultaat halen. Of misschien krijg je het verhoopte resultaat vanop grotere afstand met de 55-200 op f/5.6. Ik vermoed dat ik voornamelijk dacht aan een typisch portret, met niet veel meer dan hoofd en schouders in beeld. Dan is f/1.2 vooral een illustratie van hoe precies de X-T1 scherpstelt

    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Er van uitgaande van jouw mening (met alle respect natuurlijk) kan je ervan uitgaan dat de keuze van TS nl. de 50 2.0 + 55-200 ook niet zo wijs is want... ook een dikke stop verschil tussen beide lenzen op 55(56) en zou je ervan kunnen uitgaan dat het verschil ook de moeite niet loont.
    Inderdaad, voor achtergrondvervaging zou ik die keuze niet maken. Wel voor gewicht en omvang.
    Theoretisch dan... want om een of andere reden vind ik 50mm x1.5 teveel mossel noch vis, en de 56 is meer mijn sweet spot (ja, 6 onnozele millimeters). Destijds hoefde ik niet te kiezen; het was de 56 of niks.

    Maakt voor Moris uiteraard niks meer uit want de keuze is gemaakt.
    En daar zit ook weer de moraal van ons verhaal: koop wat je goed vindt en probeer daar het maximale uit te halen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Een interessante lens kwa Bokeh is de 60 2.4 denk ik. (2 in één = Portret lens en Macro 1:2)
    Ik ga deze zeker een keer uitvoerig proberen want hetgeen je op het internet leest komt niet altijd overeen in real life.
    Laat zeker weten wat je van de 60mm vindt. Een korte test viel mij wat tegen wegens trage AF. Nog erger dan de 35/1.4 eigenlijk. Het zijn niet toevallig ook de twee oudste lenzen in het gamma (als ik me niet vergis).
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment

    Working...
    X