Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regenwater pomp Grundfos hapert

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Regenwater pomp Grundfos hapert

    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    In je profiel staat Industrieel Ingenieur ElectroMechanica.

    Krijg je zo'n diploma tegenwoordig gratis bij een zak chips ?

    De loodgieter met zijn A3 of beroepsopleiding zal het wel voor je oplossen
    Excuseer???? Denk niet dat het de bedoeling is mensen te beledigen op dit forum... BOER!

    Geloof me, heb al eea uitgetest... LOSER
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #32
      Re: Regenwater pomp Grundfos hapert

      Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
      Excuseer???? Denk niet dat het de bedoeling is mensen te beledigen op dit forum... BOER!

      Geloof me, heb al eea uitgetest... LOSER
      Amaai, goede manieren heb je ook al niet geleerd.

      Al ooit eens van de termen "kritische instelling drukschakelaar" en "waterhamer" gehoord, meneer den ingenieur ?

      Comment


      • #33
        Re: Regenwater pomp Grundfos hapert

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Amaai, goede manieren heb je ook al niet geleerd.

        Al ooit eens van de termen "kritische instelling drukschakelaar" en "waterhamer" gehoord, meneer den ingenieur ?
        Ah ja... en jij hebt al gehoord hoe die pomp draait en welk geluid dit juist maakt. Ge zijt ne krak.
        En als ge de manual van de Scala2 zou raadplegen, zou je ook gelezen hebben dat daar niets op in te stellen is.

        Ga met de ponderkens spelen man.
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #34
          Re: Regenwater pomp Grundfos hapert

          De sturing bevat een druksensor. In engineering mode (maar dan moet je wel weten hoe je daar in geraakt) is dat schakelpunt wél instelbaar.
          Dat is hier zowel bij onze 14 DAB als bij onze 2 Grundfoss pompen mogelijk. Bij jouw pompje is het misschien vastgelegd in de software, en kan je daar niets aan veranderen.

          Comment


          • #35
            Re: Regenwater pomp Grundfos hapert

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            De sturing bevat een druksensor. In engineering mode (maar dan moet je wel weten hoe je daar in geraakt) is dat schakelpunt wél instelbaar.
            Dat is hier zowel bij onze 14 DAB als bij onze 2 Grundfoss pompen mogelijk. Bij jouw pompje is het misschien vastgelegd in de software, en kan je daar niets aan veranderen.
            Druk is instelbaar tussen 2 en 4.5 bar dacht ik. Maar zelfs op 2 bar gedraagt die pomp zich net hetzelfde.

            Zal dat eens filmen. Dan kan je horen welk geluid die maakt.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #36
              Re: Regenwater pomp Grundfos hapert

              Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
              De vorige pomp stopte anders wel steeds van de eerste keer. Tot dat ze problemen begon te vertonen na 6 jaar gebruik.
              Kan je eens uitleggen waarom die pomp praktisch nooit van de eerste keer kan stilvallen?
              Werkt gewoon op druk, dus eens de druk bereikt moet ze stoppen, wat ze ook doet.
              Maar snap totaal niet waarom die dan terug start.

              Op de pomp staan enkel een toilet en een buitenkraantje, waarop een tuinslang is aangesloten.
              Ook als ik de tuinslang gebruik vertoont de pomp hetzelfde gedrag.

              Zou me verwonderen dat er iets aan die spoelbak zou zijn. Is een nieuwbouw van ongeveer 8 jaar oud.
              Was je vorige pomp er ook ene zonder drukvat?
              Volgens mij wordt deze pomp steeds op een te laag debiet gebruikt, en zit
              je terugslagklep wat vast, als je demogelijkheid hebt, aan de uitgang van je pomp eens een 1" slang te koppelen,
              zodat deze eens enkele keren op vol debiet kan werken, is het goed mogelijk dat deze klep
              terug volledig los komt en dat je probleem opgelost is.
              Maar toch ook maar eens het vulmechanisme van je toilet uiteen nemen en goed spoelen,
              ook in een nieuwe vulgroep kan er een stukje vuil zitten die het vullen vertraagt.
              Die schakelmechanismen op de huidige pompen schakelen op een combinatie druk en flow,
              als de flow om een of andere reden te klein is, kan je dat soort problemen voor hebben.

              Comment


              • #37
                Re: Regenwater pomp Grundfos hapert

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Was je vorige pomp er ook ene zonder drukvat?
                Vorige was ook zonder drukvat ja. Heeft ongeveer 7 jaar gedraaid zonder problemen.
                Bij de buren staat dezelfde, werkt nog steeds zonder problemen.

                Heb het stuurmechanisme toen open gehad en snap niet goed hoe dat defect kan gaan.
                Was een membraam met een veer achter en een read contact. Zat niks vervuiling achter en membraan was OK.

                Nu de laatste dagen heeft de Grundfos ook geen kuren meer. Stopt merendeel van de tijd zelfs van de eerste keer nu.

                Heb het "probleem" dus nog niet kunnen filmen.
                Last edited by SteefD; 4 april 2017, 17:35. Reden: typo
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment


                • #38
                  Re: Regenwater pomp Grundfos hapert

                  Kan jij mij ook helpen?
                  Mijn waterpomp blijft ook constant opspringen dag en nacht zonder dat ik water nodig heb.
                  Voor de rest werkt alles nog perfect want ik heb nog steeds water op al mijn kranen en toilet.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Regenwater pomp Grundfos hapert

                    Oorspronkelijk geplaatst door danzie Bekijk bericht
                    Kan jij mij ook helpen?
                    Mijn waterpomp blijft ook constant opspringen dag en nacht zonder dat ik water nodig heb.
                    Voor de rest werkt alles nog perfect want ik heb nog steeds water op al mijn kranen en toilet.
                    Met wat méér info zitten hier zeker wel "helpers".
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #40
                      Re: Regenwater pomp Grundfos hapert

                      Oorspronkelijk geplaatst door danzie Bekijk bericht
                      Kan jij mij ook helpen?
                      Mijn waterpomp blijft ook constant opspringen dag en nacht zonder dat ik water nodig heb.
                      Voor de rest werkt alles nog perfect want ik heb nog steeds water op al mijn kranen en toilet.
                      Lijkt me dat je drukverlies hebt, en mogelijk dus ergens een lek.
                      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                      Website - 500px - Instagram

                      Comment


                      • #41
                        Re: Regenwater pomp Grundfos hapert

                        Mogelijke oorzaak als je geen lekken in je leidingen hebt :
                        Terugslagklep defect.
                        Pomp bouwt druk op in je leidingen en stopt met draaien als je bv. 4 bar in je leidingen hebt opgebouwd.
                        Als je geen waterverbruik hebt, moet die druk op je leiding blijven staan.
                        Als de terugslagklep lekt, ontsnapt de druk (en het water) via de pomp terug naar terug naar de voorraadtank.
                        Door de drukdaling start de pomp terug (bv op 3,5 bar).
                        Is gemakkelijk te zien als je een manometer in de persleiding hebt staan.
                        Ofwel de kraan van de aanzuigleiding onmiddellijk na het stoppen van de pomp dichtzetten. Als je dan geen verbruik hebt, mag de pomp niet terug starten.
                        Zoniet is het een defecte terugslagklep.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Regenwater pomp Grundfos hapert

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht

                          Er is wel degelijk een klein buffer/drukvat aanwezig. Op de eerste foto is het niet zichtbaar omdat het buffer/drukvat aan de andere zijde van de pomp zit. Op de tweede foto des te beter...

                          Comment

                          Working...
                          X